روزنامه ایران: دولت در برنامه­‌های اجرایی هیچ دستاوردی نداشت

  سرویس سیاسی-
روزنامه ایران (ارگان دولت) در یادداشتی به قلم یکی از اعضای اتاق بازرگانی آورده است: «درست است که به خاطر تحریم، درآمد نفتی کشور کم شد و این امر به صورت مستقیم باعث افزایش قیمت ارز و تورم شد، ولی اگر آیین نامه‌ها، مقررات و بخشنامه‌ها مرتب تغییر نمی‌کرد، شاید سرعت افزایش تورم مانند آن چیزی که اتفاق افتاد، نمی‌بود. به طور قطع در کنار تحریم‌ها امکان کنترل بیش‌تر تورم، نرخ ارز و رشد اقتصادی وجود داشت. از آنجا که دولت روحانی اولین تجربه سخت‌ترین تحریم‌ها را داشت با اجرای برخی از برنامه‌ها می‌خواست به اقتصاد کشور کمک کند ولی در حین اجرا هیچ دستاوردی به وجود نیامد. به همین دلیل از دولت آینده می‌خواهیم که برای هرگونه تصمیم‌گیری از توان و علم بخش خصوصی فعال، استفاده کند. متاسفانه سیاست‌های دولت به خوبی اجرا نشد و همین امر سبب شد که تحریم‌های داخلی بیش‌تر از تحریم‌های خارجی بر حوزه اقتصاد اثر بگذارد.»
مخالفت اصلاح‌طلبان با شفاف­‌سازی
روزنامه شرق از جمله روزنامه‌های اصلاح‌طلب که نقش عمده‌ای در به قدرت رسیدن دولت تدبیر و امید داشته‌اند و در 8 سال گذشته از این دولت حمایت ویژه‌ای کرده‌اند در واپسین روز دولت دوازدهم نیز به این روند حمایتی ادامه دادند.


تیتر یک روزنامه شرق در شماره دیروز خود نامه رئیس‌مجلس که خطاب به روحانی نوشته شده و از او خواسته بود تا مفاد قرارداد دولت با تلگرام را شفاف‌‌سازی کنید «حمله مجلس به دولت نامید»! نوشت: «رئیس‌مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار پاسخ‌گویی دولت به‌دنبال کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات شد.»
نکته حیرت‌آور آنجاست که این روزنامه اصلاح‌طلب درآمد دولت از بابت پول‌های اضافه‌ای که از فروش اینترنت گرفته شده «حداقل» نامیده شده است: «در آخرین روز کاری رئیس‌جمهور دوازدهم رئیس‌مجلس در نامه‌ای همچنان پیگیر درآمد حداقل[!!] از ترافیک تلگرام شد... حال قالیباف... در این نامه به سؤال نمایندگان درباره علت عدم تشریح و شفاف‌‌سازی درخصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین‌المللی برای کاربران این شبکه اجتماعی با وجود استقرار تلگرام در کشور، اشاره کرده است.»
این گزارش افزوده است: «در متن نامه رئیس‌مجلس به رئیس‌جمهور درباره سؤال از وزیر ارتباطات آمده است: «در اجرای ماده ۲۰۸ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به پیوست تصویر سؤال ملی جناب آقای عباس مقتدایی، نماینده محترم اصفهان و تعدادی دیگر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص: «عدم تشریح و شفاف‌‌سازی درخصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین‌المللی برای کاربران این شبکه اجتماعی با وجود استقرار تلگرام در کشور چیست؟» نکته تاسف برانگیز آن است که این روزنامه اصلاح‌طلب احقاق حقوق مردم را برنتابیده و در راه منافع حزبی جانب دولت را گرفته و در این زمینه نوشته: «اینکه مجلس انقلابی پیگیر احقاق حقوق ملت تا لحظات پایانی دولت باشد، می‌توانست عملی شایسته باشد؛ اگر واقعا چنین برداشتی می‌شد از رفتار مجلس یازدهمی‌ها داشت.»
مخالفت اصلاح‌طلبان با احقاق حقوق کاربران فضای مجازی
حال استدلال مضحک این روزنامه برای این ادعا که مجلس به دنبال احقاق حقوق مردم نیست را بخوانید: «در شرایط سخت همه‌گیری کرونا، تشنگی استان‌های مختلف کشور، افزایش تنش آبی، ادامه تحریم‌ها و رشد تورم برنامه مهم این نمایندگان مسدود‌سازی اینترنت است[!!] و بعد از وزیر ارتباطات بابت تلگرام فیلتر‌شده بازخواست می‌کند.»
نکته نخست آن است که این روزنامه اصلاح‌طلب در تکرار دروغگویی‌های خود بار دیگر به مسدود‌سازی اینترنت اشاره کرده که دروغی آشکار است. نکته دیگر این است که در مورد نامه قالیباف به روحانی نیز این روزنامه به دروغ‌پردازی‌های خود ادامه داده آن هم برای دفاع از دولت تدبیر و امید. در نامه قالیباف 2 موضوع از دولت خواسته شده است: الف) شفاف‌‌سازی مفاد قرارداد دولت با تلگرام ب) چرا در حالی که سرورهای تلگرام در ایران مستقر شده بودند وزارت ارتباطات هزینه ترافیک خارجی را (یعنی 2برابر بیش‌تر) از کاربران دریافت کرده است.
نکته دیگر این است که طیف اصلاح‌طلب از زمان مجلس پیشین به وضوح با هر نوع شفافیت و شفاف‌‌سازی به مخالفت پرداختند. در فقره کنونی نیز طرح موضوع شفاف‌‌سازی مفاد قرارداد دولت تدبیر و امید با تلگرام باعث عصبانیت اصلاح‌طلبان شده است.
خوش­بینی­ ما اصلاح‌طلبان نسبت به بایدن تحقق پیدا نکرد
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «ظاهرا طرف مقابل در برجام به دنبال این است که مسائل جدیدی گنجانده شود که این گنجاندن مسائل جدید سبب اختلافاتی شده که تا به حال مانع از احیای برجام بوده است.  به‌رغم خوش‌بینی‌های اولیه‌ای که در زمان روی کار آمدن آقای بایدن نسبت به احیای برجام وجود داشت باید گفت به هر حال زمان به حد قابل توجهی سپری شده بدون اینکه  آن خوش بینی‌ها تحقق پیدا کند».
مدعیان اصلاحات بارها دوگانه دروغین «دموکرات‌های خوب- جمهوری خواهان بد» را مطرح کرده بودند. اما عملکرد دولت اوباما و همچنین عملکرد دولت بایدن بیش از پیش ثابت کرد که جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در هر موضوعی اختلاف داشته باشند، در دشمنی با ملت ایران هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند.
دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در مواجهه با ایران صرفا در تاکتیک‌ها با یکدیگر اختلاف دارند ولی هدف هر دو، یکسان و مشترک است.
سناریوی مظلوم‌نمایی از دولت ناکارآمد کلید خورد!
روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی با اشاره به پایان دولت تدبیر و امید به ریاست حسن روحانی با عنوان «وداع فرمانده بي‌سلاح و امراي بي‌سرباز»نوشت: «عمر دولت مورد حمايت جريان اصلاحات به پايان رسيد... پس از برگزاري مراسم صبح امروز و تنفيذ حكم رياست‌جمهوري، حسن روحاني ديگر ‌رئيسجمهوري مملكت نيست و كليد در دستان رئيسي است. ديروز اما هنوز اين حسن روحاني ‌رئيس‌جمهوري بود اما ظاهرا تقويم صداوسيما بنابه تقويم رسمي جمهوري اسلامي كار نمي‌كند و اين‌طور كه پيداست پس از سال‌ها نشنيدن انتقادهايي كه عمدتا تاكيد داشتند كه اين رسانه عريض و طويل از جريان رسانه‌اي حاكم بر دنياي امروز عقب افتاده و به‌روز نيست، عملا 24 ساعت جلو افتاد و سخنراني ‌رئيس‌جمهوري را پوشش نداد. بر اين اساس در حالي كه حسن روحاني مهم‌ترين برنامه كاري‌اش را در روز پاياني دولتش، به حضور در جمع مديران ارشد دولتش و تقدير از آنان اختصاص داده بود و انتظار داشت بتواند به عنوان ‌رئيس‌جمهوري مملكت، در روز پاياني كارش از تريبون صداوسيماي جمهوري اسلامي با ايرانيان سخن بگويد، اين رسانه آن‌طور كه خبرگزاري‌هاي رسمي مملكت نوشتند، «به‌رغم نامه‌نگاري‌ها و هماهنگي‌هاي انجام شده توسط دفتر رئيس‌جمهوري، از پخش اين مراسم و سخنراني رئيس‌جمهور خودداري كرد.»حسن روحاني اما مطابق انتظار در روز پاياني صحبت‌هايي مهم براي ملت داشت. او روز يكشنبه و در جريان برگزاري آخرين جلسه هيات دولت، از اين گفته بود كه سعي كرده واقعيت‌ها را با آنان در ميان بگذارد اما در عمل، به‌ نفع آنچه «انسجام ملي» مي‌خواند، از بيان بخش‌هايي از آنچه به وقوع پيوست، خودداري كرده و همه واقعيت را نگفته است.»
جریان مدعی اصلاح‌طلبی که با حمایت خود یکی از ناکارآمدترین و بی‌کفایت‌ترین دولت‌های تاریخ ایران را بر سر کار آورده و سنگین‌ترین خسارات را به کشور و همچنین مردم آورده و در این مسیر نه تنها حامی بلکه شریک دولت روحانی بوده‌اند‌، در طول این سالها رویکرد شتر‌مرغی نسبت به روحانی داشتند. این رویکرد به شهادت برخی اعضای این طیف، دچار تناقضات غیر قابل حل است و به همین دلیل، آنان را نه تنها از چشم عوام و خواص‌انداخته، بلکه غیرقابل اعتماد کرده است. آنها در حمایت از روحانی نیز صداقت به خرج ندادند؛ امتیاز گرفتند، به جای بدهکاری، طلبکار دولت شدند و به وقتش، با دولتی که در تقصیرها و انحرافات و سوء عملکردهایش شریک بلکه متهم اول بودند، فاصله‌گذاری و از خود سلب مسئولیت کردند. این جریان حالا که عمر دولت روحانی به اتمام رسیده در رویکردی نفاق‌گونه سعی دارند دولت روحانی را مظلوم‌ترین دولت تاریخ انقلاب معرفی کند.بنابر این قابل پیش‌بینی خواهد بود که از فردا تئوریسین‌ها و نظریه‌پردازان این‌جریان شروع به نوشتن‌مقاله درخصوص دولت مظلوم‌ها کنند.
طرح صیانت از فضای مجازی
باعث ریزش 35 میلیون کاربر می‌شود!
روزنامه ابتکار در مطلبی به طرح صیانت از فضای مجازی پرداخت و به نقل از یک کارشناس نوشت: «متاسفانه این طرح کاملاً فضا را دگرگون می‌کند. به بیانی روشن‌تر بحث محدود‌سازی و فیلترینگ در قالب این طرح اجرا خواهد شد و تفاوت این است که فقط بحث فیلترینگ با یک ادبیات دیگر انجام می‌شود.»
در ادامه مطلب آمده است: «ما حدود 50 میلیون کاربر در فضای مجازی و پلتفرم‌های مختلف داریم. با اجرای این طرح بر اساس گفته کارشناسان در بهترین حالت ما با یک ریزش بزرگ همراه خواهیم بود و کاربران به حدود 15 تا 20 میلیون نفر می‌رسند و دیگر تمایلی برای ورود به پلتفرم‌ها باقی نمی‌ماند و در آن شرایط کسب‌وکارها نابود
می‌شوند.»
لازم به ذکر است که مدعیان اصلاحات که بارها از رهگذر غوغاسالاری و جنجال‌سازی برنامه‌های خود را پیش برده‌اند بی‌آنکه نقد فنی به طرح مزبور وارد کنند (آنهم طرحی که هنوز تصویب نشده) در پی آن هستند تا در پایان دولت مورد حمایتشان بر واقعیت‌هایی مثل ضرورت پاسخگویی و کارنامه دولت نعل وارونه بزنند!