درباره پیشنهاد به رئیس جمهور

امروز روزنامه آفتاب یزد از رئیس جمهور محترم درخواست روشنی را مطرح کرده است:در مورد شدت گرفتن بیماری کووید19 و ویروس منحوس کرونا معطل تشکیل کابینه نباشید و کارگروهی در این باب تشکیل دهید.
بهرحال تا لیست کابینه به مجلس معرفی شود سپس کمیسیون‌ها برنامه و کارنامه وزرای پیشنهادی را بررسی نمایند و موضوع به صحن برود به نظر می‌رسد حداقل 3 الی 4 هفته کشور معطل این پروسه باشد. و این درحالیست که مردم در همین بازه زمانی به شدت درگیر ویروس کرونا هستند و هر روز رکورد‌های میزان ابتلا،بستری و فوت بیماران کرونایی شکسته می‌شود.ضمن آنکه در نظر داشته باشید به گفته مسئولان بهداشتی هنوز ما به قله پیک پنجم بیماری نرسیدیم و این بدین معنی است اگر تا چند روز دیگر تیتر نخست روزنامه آفتاب یزد به جای عدد588،عدد 1000 و یا حتی بیشتر بود نباید تعجب کرد.هرچند همه ناظران و عاملان متفق القول‌اند که ممکن است آمار واقعی فراتر از این حرف‌ها باشد و آنچنان نمی‌توان به تست‌های پی سی آر و ایضا دلایل فوت بیماران استناد نمود.
فلذا زیبنده است رئیس جمهور محترم حتی همین 3 الی 4 هفته را مغتنم شمرده و مقابله واقعی و نه شعاری با کرونا را شروع نمایند.این مقابله بدین معنی است که در کنار اتخاذ قوانین موثر، روند تولید،واردات و تزریق واکسن به شدت تسریع شود.
به نظر می‌رسد حتی بد نباشد در این کارگروه پیشنهادی در کنار به کارگیری مسئولان فعلی و آینده از یکسری کارشناسان خبره که در ستاد ملی فعلی مقابله با کرونا جایی نداشتند سود برده شود. برای مثال استفاده از چهره‌هایی مثل دکتر لنکرانی وزیر بهداشت دولت احمدی‌نژاد،دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت روحانی و دکتر معین وزیر بهداشت دولت خاتمی می‌تواند بسیار مفید باشد.
امید داریم برخلاف دولت قبل که در قبال پند واندرز رسانه‌ها گوش شنوایی نداشت دولت تازه نفس رئیسی نیم نگاهی به مطالبات رسانه‌ای داشته باشد.ان‌شاءالله.