اتهام‌زنی‌هایی که به نتیجه نرسید ناکامی رژیم صهیونیستی در ایجاد اجماع علیه ایران

با وجود تلاش های گسترده رژیم صهیونیستی برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران به نظر می‌رسد که این رژیم نتوانست در این زمینه موفقیتی به دست بیاورد.این رژیم و متحدانش نتوانستند اسناد متقن و محکمه پسندی درباره ادعاهای ضد ایرانی خود ارائه کند و کسی با این رژیم همراهی نکرد.
به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین عوامل ایجاد ناامنی در منطقه خلیج فارس و تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی است. این رژیم از زمان شکل گیری تلاش کرده با نفوذ گام به گام در منطقه خاورمیانه و ارتباط گیری با دیگر کشورها منافع و اهداف خود را دنبال کند. رژیم صهیونیستی بارها به اقدامات تروریستی علیه ایران دست زده است اما این رژیم با وجود اقدامات مخرب خود در خاورمیانه همواره سعی کرده ایران را به ناامن کردن منطقه محکوم کند.
پس از حادثه مشکوک حمله پهپادی به نفت‌کش اسرائیلی در دریای عمان، این رژیم ایران را متهم کرد و با پروپاگاندای وسیع، تلاش زیادی کرد که اجماعی جهانی علیه ایران ایجاد کند اما موفق نشد. اکنون در حالی که این رژیم هیچ سند و مدرکی مبنی بر دخالت ایران در بروز این حادثه ندارد به اتهامات خود ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند که سطح تنش‌ها را در منطقه بالا ببرد.
بر اساس گزارش‌ها یک زیردریایی اسرائیلی از نوع دلفین به صورت مخفیانه ضمن عبور از کانال سوئز وارد دریای سرخ شده است. دو ناوشکن رژیم صهیونیستی نیز هم زمان از کانال سوئز عبور کرده اند. این اقدام در راستای تنش آفرینی‌های نخست وزیر جدید رژیم اسرائیل انجام شده است.


دانا استراول، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی مدعی شده که حمله ۲۹ ماه جولای به نفت‌کش مرسر استریت متعلق به رژیم صهیونیستی از مبدا یمن انجام شده است. در جلسه‌ای در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، با تکرار برخی ادعاهای اثبات‌نشده گفت که این حمله با کمک پهپادی که ایران از خاک یمن تهیه کرده بود، انجام شده است. زهرا ارشادی معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص امنیت دریانوردی و اهمیت این امنیت برای ایران سخن گفت. او اتهام ها به ایران در مورد نفتکش رژیم اسرائیل را اغراض سیاسی خواند و یک بار دیگر این ادعاهای اثبات نشده را قاطعانه رد کرد.
طی روزهای اخیر یکی از منابع ارشد نظامی این کشورها گفته است که «همه چیز به پرتاب پهپاد از یمن اشاره می‌کند» و پس از آن نیز آنها نیروهای ویژه خود را به یمن اعزام کردند تا به ظاهر «تروریست‌های مسئول آن حمله را هدف قرار دهند.» ارشادی تاکید کرد که همه این اتهامات تکرار ادعاهای ساختگی توسط رژیم اسرائیل است، هیچ مدرک قابل تایید و قطعی برای اثبات این اتهام وجود ندارد. چیزی که آنها سعی می‌کنند به عنوان شواهد قطعی به تصویر بکشند، فقط چند عکس است که چیزی را ثابت نمی‌کند.
این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد: چنین اتهاماتی به هیچ وجه نمی‌تواند بر اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل علیه ناوبری تجاری سرپوش بگذارد. تنها در کمتر از دو سال، این رژیم به بیش از ۱۰ کشتی تجاری حامل نفت یا کالاهای بشردوستانه در دریاهای منطقه‌ای حمله کرده است.
ارشادی با تاکید بر اینکه شورای امنیت باید به فعالیت‌های جنایتکارانه و بی‌ثبات کننده این رژیم آن پایان دهد، گفت: شورای امنیت همچنین باید کاملا هوشیار باشد و در دام دروغ‌پراکنی‌های رژیم اسرائیل که طبق معمول، کورکورانه توسط برخی کشورهای غربی عضو شورا حمایت می‌شود نیفتد.
این در حالی است که بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در راستای ادعاهای بی اساس خود مدعی شده است که در صورت ادامه حملات از سوی ایران، واکنش کشورش به ایران وارد مراحل تازه‌ای خواهد شد. به گزارش رسانه‌های رژیم اسرائیل، گانتز این اظهارات را در جمع نظامیان در مرز اسرائیل با لبنان مطرح کرد. گانتز گفت، اگر دشمنان به معادلاتی عادت کرده‌اند که تا حال در جریان بوده، این معادلات ممکن است تغییر کند.
گانتز بدون ارائه هیچ‌گونه شواهدی، اتهام‌زنی به ایران را تکرار کرده و مدعی شد: همانطور که در حمله دریایی که جان دو شهروند خارجی را گرفت، دیدیم، ایران بزرگ‌ترین تهدید برای صلح جهانی و منطقه‌ای است. همزمان، اسحاق هرتسوگ، رئیس جمهوری جدید رژیم صهیونیستی در نخستین بازدید در این مقام از پایگاه نیروی دریایی رژیم اسرائیل در بندر حیفا ادعا کرد تلاش‌های ایران در هفته‌های اخیر برای ضربه زدن به اسرائیل، پاسخی دردناک خواهد گرفت.
با وجود تکاپوهای گسترده رژیم صهیونیستی در دو هفته اخیر برای ایجاد جبهه‌ای علیه ایران به نظر می‌رسد که میزان موفقیت نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اسرائیل برای ایجاد هراس در میان متحدین غربی‌ این رژیم از جمهوری اسلامی ایران بسیار اندک بوده است. آمریکا و بریتانیا در این مورد تنها به سخنرانی های بی مورد بسنده کردند.
اتهام زنی رژیم صهیونیستی به هیچ وجه نمی‌تواند بر اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل علیه ناوبری تجاری سرپوش بگذارد، زیرا تنها در کمتر از دو سال اخیر این رژیم به بیش از ۱۰ کشتی تجاری حامل نفت یا کالاهای بشردوستانه در دریاهای منطقه‌ای حمله کرده است. صهیونیست‌ها در استفاده از سیاست فریب و دروغ پراکنی سابقه زیادی دارند. در این میان جامعه جهانی وظیفه دارد در مقابل این رژیم مواضع قاطع تر و سخت‌گیرانه‌تری اتخاذ کند.
سایر اخبار این روزنامه
درگذشت علی سلیمانی جامعه هنری را عزادار کرد برگ‌ریزان هنرمندان در طوفان کرونا محمدعلی وکیلی جایگاه روسیه در ادراک عمومی ایرانیان! اتهام‌زنی‌هایی که به نتیجه نرسید ناکامی رژیم صهیونیستی در ایجاد اجماع علیه ایران چرا بازسازی تصویر کنفرانس تهران در جریان جنگ جهانی دوم برای ایرانیان تلخ بود؟ حواشی یک عکس جنجالی محمدرضا نجفی‌منش: باید داخلی‌سازی را به ٩٠ درصد برسانیم تمایل خودروسازان فرانسوی برای بازگشت به ایران چه کسانی به بحران کرونا در ایران دامن زدند؟ جنجنال واکسن در افشاگری‌های کرونایی 72 هزار کودک افغانستانی از دست طالبان به کابل فرار کرده‌اند رنج افغانستان در سکوت کشورهای جهان رئیسی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا: محسنی اژه‌ای درخصوص پرونده‌های کثیرالشاکی: متهم ابتدا حق مردم را بدهد بعد به مجازات برسد علم‌الهدی: ماسک نزدن حرام است مرگ یک نفر در هر دو دقیقه‌ و ۴۸ ثانیه روایتی از هفته وحشتناک کرونا در ایران گزارش فایننشال تایمز در خصوص امیرعبداللهیان: دیپلماتی که قدرت احیای برجام را دارد