همکاری با کی روش مظهری از تعامل بادنیا

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار با سرمربی، بازیکنان، مربیان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان، گفت: امروز جدای از مسئولیتی که در زمینه ورزش قهرمانی در راستای کسب پیروزی برعهده شماست، عهده‌دار مسئولیت اخلاقی سنگینی نیز در جامعه هستید.
روحانی با بیان اینکه ملت ایران همواره در طول سالیان متمادی، فوتبال‌دوست بوده‌اند، گل نخوردن تیم ملی برای هزار دقیقه، صعود قطعی و زودهنگام پیش از پایان رقابت‌های گروهی به جام‌جهانی و برای دو دوره متوالی را از رکوردهای تیم ملی فوتبال کشورمان در سال‌های اخیر دانست و گفت: مطمئناً تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند باز هم در رقابت‌های جام جهانی مسکو با صعود از مرحله گروهی رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند که باید خود را برای این ثبت تاریخی آماده کنیم و این برای تیم بزرگی که در قاره آسیا حرف اول را می‌زند، شدنی است. رئیس‌‌جمهور با اشاره به اینکه ورزش به دلیل آنکه برای مردم نشاط و سلامتی آورده و آنها را از معضلات اجتماعی به‌ویژه اعتیاد، دور می‌کند، حائز اهمیت است، اظهارداشت: امروز فوتبال به ورزش عمومی تبدیل شده و همه مردم اعم از زن و مرد و دختر و پسر به این ورزش علاقه دارند.روحانی گفت:‌ هیجانی که هنگام مسابقه فوتبال در میان مردم وجود دارد، نشان می‌دهد که نگاه مردم به تصمیم و حرکت دقیق بازیکنان است و شما نقش مهمی در شادی و نشاط ملت ایران ایفا می‌کنید. روحانی با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ سختی‌ها و زحمات فراوانی را برای کشور تحمل کرده و استحقاق شادی و شادبودن را دارند، گفت: باید تمام تلاش خود را برای شادکردن ملت ایران به‌کار بگیریم، چراکه این ملت موجب رسیدن به استقلال و آزادی شدند و حق بزرگی بر گردن ما دارند و کوچک‌ترین کار این است که لبخند را به لب‌های آنها بیاوریم تا آنها نیز به ایرانی بودن خود افتخار کنند. رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه غیرت ایرانی در میادین مسابقه از بازیکنان تیم ملی دیده می‌شود و همه ملت ایران در آن لحظه دعاگوی شما هستند، خاطرنشان کرد: بازیکنان و اعضای تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی سفیران قدرت نرم ایران هستند، چراکه در آن میدان حرکات و رفتار بازیکنان تیم ملی ایران در پیشگاه و نگاه مردم جهان قرار دارد و زمانی که موفقیت در ورزش توام با اخلاق اسلامی و ایرانی می‌شود، افتخارش دو چندان است.
روحانی با بیان اینکه به‌عنوان نماینده ملت ایران از طرف80 میلیون ایرانی این پیروزی را به همه شما تبریک می‌گویم، گفت: دولت با همه توان موظف به حمایت از تیم ملی برای کسب موفقیت‌های بیشتر است.رئیس‌‌جمهور همچنین از تلاش‌ها و خدمات سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در مسیر دستیابی به این موفقیت بزرگ تقدیر کرد و گفت: همکاری مربی خارجی با بازیکنان ایرانی یکی از مظاهر کوچک تعامل با دنیاست و نشان می‌دهد زمانی که با نخبگان دنیا به‌درستی تعامل کنیم، می‌توانیم افتخارات بیشتری بیافرینیم. به‌گزارش ایسنا، مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران نیز در این دیدار، حمایت‌های دولت و رئیس‌جمهور را مایه دلگرمی بازیکنان تیم ملی فوتبال در مسیر کسب موفقیت دانست و خواستار توجه بیشتر مسئولان و رفع کمبودها و مشکلات موجود برای به دست‌آوردن پیروزی‌ها و موفقیت‌های بالاتر شد. شجاعی همچنین خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به کمپ تیم‌های ملی و تکمیل آن شد ضمن اینکه کاپیتان تیم ملی از رئیس جمهور ایران درخواست کرد تا شرایطی فراهم شود که براساس آن بانوان نیز بتوانند از نزدیک فوتبال را تماشا کنند. سردار آزمون، بازیکن تیم ملی کشورمان پس از این دیدار با انتشار پستی در اینستاگرامش دیدارش با حسن روحانی را افتخار بزرگی دانست. مهدی طارمی از ملی‌پوشان فوتبال نیز در این دیدار پیراهنش را به رئیس‌جمهور اهدا کرد.