نتایج هفتمین روز بازی‌های پارالمپیک توکیو

  درخشش بانوان ورزشکار با رکوردشکنی و کسب 2 طلا
هفتمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با قهرمانی و رکوردشکنی ساره جوانمردی در تیراندازی و‌هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه و کسب مدال نقره توسط رمضان بیابانی در تیراندازی با کمان پیگیری شد. در هفتمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، ورزشکاران کشورمان در پنج رشته تیراندازی، دوومیدانی، تیراندازی با کمان، دوچرخه‌سواری و والیبال نشسته به مصاف رقبای خود رفتند که نتایج ذیل به‌دست آمد:
دوچرخه‌سواری
مهدی محمدی در تایم تریل جاده کلاس C5 رقابت خود را انجام داد. وی در این مسابقه که 15 رکابزن حضور داشتند، با زمان 53:49.65 دقیقه در رده یازدهم قرار گرفت و به کار خود پایان داد. در این رقابت ورزشکارانی از هلند، اوکراین و استرالیا به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.


دوومیدانی
هاشمیه متقیان بانوی شایسته کشورمان در پرتاب نیزه F56 با حریفانی از مالی، الجزایر، سنگال، پاناما، آلمان، لیبریا و برزیل رقابت کرد و صاحب مدال طلا شد.متقیان هر شش پرتاب خود را به صورت صحیح‌انداخت و به ترتیب رکوردهای 22.94 متر، 22.98 متر، 24.50 متر، 24.14 متر،
24.42 متر و 22.88 متر را به ثبت رساند تا به لطف بهترین رکوردش یعنی 24.50 متر بر سکوی نخست قرار بگیرد.ریسا روچا ماچادو از برزیل با حدنصاب 24.39 متر و دیانا دادزیت از لتونی با رکورد 24.22 متر دوم و سوم شدند.وی همچنین موفق شد رکورد جهان را بشکند و به نام خود ثبت کند.
تیراندازی
ساره جوانمردی در مرحله مقدماتی ماده تپانچه بادی 10 متر P2 کلاس SH1 رقابتش را آغاز کرد و در نهایت با 572 امتیاز و ثبت رکورد جدید در مرحله مقدماتی پارالمپیک، به عنوان نفر نخست راهی فینال شد. جوانمردی در فینال با امتیاز 239.2 اول شد و مدال طلا را کسب کرد. تیراندازانی از ترکیه و مجارستان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.پیش از این هیچ رکوردی در مرحله مقدماتی پارالمپیک در این ماده وجود نداشت و حالا جوانمردی نام خود را به عنوان رکورددار جدید ثبت کرد و وی هم رکورد جهان و هم پارالمپیک را زد و از آن خود کرد.
در این رقابت سمیرا ارم نیز حضور داشت و با 532 امتیاز در بین
18 تیرانداز رتبه هفدهم را به خود اختصاص داد و از صعود به فینال بازماند.
تیراندازی با کمان
علی سینا منشازاده در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند انفرادی، به مصاف «جیری فورسبرگ» از فنلاند رفت و با قبول شکست 145 بر 143 از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی بازماند.
رمضان بیابانی در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند انفرادی با «پیوتر مونتاگو» از بلژیک رقابت کرد و مقابل این حریف 143 بر 142 به برتری دست یافت و گام به مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشت. بیابانی در یک چهارم نهایی به مصاف «بایر شیگائف» از کمیته پارالمپیک روسیه رفت و پس از تساوی 143-143 در تیر طلایی موفق شد مقابل این کماندار به برتری برسد و راهی نیمه‌نهایی شود. او در مرحله نیمه‌نهایی با چین لیانگ از کشور چین رقابت کرد و با نتیجه 146 بر 144 مقابل این کماندار به پیروزی رسید و فینالیست شد. وی در دیدار نهایی مقابل کمانداری از چین با نتیجه
147 بر 143 شکست خورد و به مدال نقره رسید. این مدال نخستین مدال تاریخ کامپوند ایران در ادوار پارالمپیک است که به نام رمضان بیابانی ثبت شد.
والیبال نشسته
تیم ملی والیبال نشسته ایران در آخرین مسابقه مرحله گروهی ۳ بر صفر چین را شکست داد تا بدون باخت حتی در یک ست به نیمه نهایی برسد. این مسابقه عصر دیروز در سالن ماکاهوری در حالی برگزار شد که تیم ایران در دو مسابقه قبلی خود با برتری مشابه ۳ بر صفر مقابل آلمان و برزیل تنها تیم گروه بود که دو پیروزی به دست آورده بود.تیم ایران در مصاف با چین در سه ست پیاپی و با نتایج ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۴ برنده شد. مهدی بابادی با کسب ۱۷ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن زمین شد. با این حال‌هادی رضایی تقریبا از تمام داشته‌های خود مقابل تیم چین استفاده کرد تا آخرین مسابقه مرحله گروهی را هم با قدرت پشت سر بگذارند. تیم ملی چین هم با توجه به اینکه یک برد و یک باخت از دو مسابقه قبلی کسب کرده بود، برای قطعی کردن صعودش به نیمه نهایی باید در این مسابقه برنده می‌شد. به همین دلیل این رقابت از حساسیت زیادی برخوردار شده بود و در هر سه ست مسابقه نزدیک و اختلاف امتیاز بسیار کم بود. این حساسیت بیش از‌اندازه هم در کار داور تاثیر گذاشت و باعث اعتراض‌هادی رضایی شد که در پی این اعتراض‌ها داور یک کارت زرد به او نشان داد.