«علی لندی» نوجوان ایثارگر ایذه‌ای آسمانی شد

 
سرپرست فرمانداری ایذه دیروز با تایید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: علی لندی‌، قهرمان ۱۵ ساله قصه ما دو هفته قبل وقتی متوجه آتش سوزی خانه همسایه شد برای نجات دو بانوی گرفتار در آتش وارد عمل شد و آنها را از میان زبانه‌های آتش بیرون کشید اما خودش دچار سوختگی شدید شد.
حسن نبوتی ادامه داد: علی لندی نمونه شایسته‌ای از نوجوانان و جوانان ایران زمین است که نشان داد روحیه ایثار و فداکاری میان نسل جدید نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه در مدت بستری وی در بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم‌(ع) اصفهان نگاه‌های زیادی متوجه علی بود خاطرنشان کرد: وزیر کشور شخصا به استاندار اصفهان برای پیگیری درمان این نوجوان فداکار دستور داده بود اما متأسفانه با توجه به میزان بالای سوختگی، نهایتا کاری از دست پزشکان برنیامد.


گفتنی است، این نوجوان ایذه‌ای 18 شهریور ماه پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا حریق از آنها جان دو نفر را نجات داد اما خود گرفتار آتش شد. این قهرمان با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم اصفهان اعزام و بستری شده بود.
سوختگی عمیق، علت فوت «علی لندی»
در همین زمینه مدیر روابط عمومی بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان گفت: علیرغم تلاش کادر درمان بیمارستان برای درمان علی لندی، به علت شدت سوختگی زیاد این نوجوان قهرمان فوت کرد.
اکبر مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار داشت: مرحوم لندی، چند روزی که در بیمارستان امام موسی کاظم بستری بودند و سوختگی خیلی شدیدی در حد ۸۵ تا ۹۰ درصد داشتند که عمق سوختگی زیاد و اکثر سوختگی‌ها درجه ۲ و ۳ بود.
مهاجری افزود: علیرغم تلاش کادر درمان بیمارستان برای نجات بیمار، به علت شدت سوختگی زیاد، علی لندی دیشب ساعت ۱۲ فوت کردند.
پزشک معالج علی لندی نیز در گفت‌و‌گو با فارس اظهارداشت: از بدو ورود بیمار سعی شد تمام اقدامات پزشکی نظیر مایع درمانی برای جبران کمبود آب، حمایت غذایی و تنفسی و انجام پانسمان‌های خیلی خوب، تزریق آنتی بیوتیک‌های وسیع‌الطیف برای جلوگیری از عفونت در این بیمارستان انجام شود.
جمشید نمازی افزود: سوختگی عمیق و زیاد بود و با توجه به حجم بالا و عمیق سوختگی سطح دفاعی بدن از دست رفته و مقاومت بسیار کاهش پیدا کرده بود که رسیدگی درمانی گسترده و بالا نتوانست مانع فوت شود.
وداع با قهرمان دهه هشتادی
دیروز همچنین پیکر قهرمان 15 ساله علی لندی از بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم‌(ع) بر دستان مردم و مسئولان اصفهان تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش شهرستان ایذه منتقل شد.
امروز تشییع پیکر مطهر علی لندی
قهرمان ملی
به گفته سرپرست فرمانداری ایذه، پیکر این نوجوان ایثارگر امروز شنبه در این شهرستان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشییع و در گلزار شهدای روستای بلوطک لندی ایذه به خاک سپرده می‌شود.
ابلاغ همدردی رئیس‌جمهور و رئیس‌مجلس
به خانواده قهرمان ملی
استاندار ویژه خوزستان ابراز همدردی رئیس‌جمهور را به خانواده زنده یاد علی لندی ابلاغ کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صادق خلیلیان دیروز با حضور در مجلس یادبود زنده یاد علی لندی قهرمان ملی و نوجوان شجاع ۱۵ ساله ایذه‌ای ابراز همدردی رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت را به خانواده وی ابلاغ کرد.
همچنین در این مراسم عبداله ایزدپناه رئیس‌مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، همدردی رئیس‌خانه ملت را به خانواده این نوجوان ایثارگر ابلاغ کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور
جان باختن نوجوان فداکار ایذه‌ای را تسلیت گفت
معاون اول رئیس‌جمهوری نیز در پیامی درگذشت شهادت گونه علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای را تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر در این پیام اظهارداشت:« خبر تلخ و ناگوار درگذشت شهادت گونه علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای که با وجود سن کم از جان خود گذشت و جان دو زن گرفتار در آتش را نجات داد و برگ زرین دیگری بر فداکاری‌های فرزندان و قهرمانان این مرز و بوم قهرمان‌پرور افزود، موجب تاثر و تالم فراوان شد.هر چند آسمانی شدن این نوجوان عزیز ‌اندوهبار و غم‌انگیز است و مرگ او مردم ایران را متاثر کرد اما اقدام ایثارگرانه وی الگو و سرمشقی ماندگار برای همه نوع دوستان و کسانی است که در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی تلاش می‌کنند.»
معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین در تماس تلفنی با داود لندی پدر این نوجوان قهرمان مراتب تسلیت و همدردی خود و اعضای دولت را به خانواده وی ابراز داشت.
پیام تسلیت سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت درگذشت دانش‌آموز قهرمان
سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز به مناسبت درگذشت دانش‌آموز قهرمان «علی لندی»، پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، در بخشی از پیام تسلیت علیرضا کاظمی آمده است: «شجاعت و فداکاری فهمیده‌های دانش‌آموز همچنان ادامه دارد. دانش‌آموز قهرمان ‌‌و جوانمرد مرحوم «علی لندی» دعوت حق را لبیک گفت و درس شجاعت، جوانمردی و از خودگذشتگی اش را تا همیشه ماندگار گذاشت.به روح بلند و پاک این دانش‌آموز فقید که مخلصانه چون فرشته‌ای آسمانی بال‌هایش را برای نجات انسان‌ها گشوده بود، درود می‌فرستم.
حقیقتا او نمونه و الگوی شایسته دهه هشتادی‌های ایران اسلامی است؛ آموزش و پرورش نیز به سهم و وظیفه خود در تعمیق و تبسیط این باورها و رفتارهای سلحشورانه عمل خواهد کرد.»
پیام تسلیت وزیر بهداشت
وزیر بهداشت نیز ضمن دستور تقبل همه هزینه‌های درمانی این نوجوان ایثارگر، در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت شهادت گونه علی لندی نوشت:« این جانفشانی نشان داد که هنوز نوجوانان این مرز و بوم با تاسی از شهدای دوران دفاع مقدس جان خویش را در طبق اخلاص قرار‌داده و روحیه ایثارگری در کشور ما همیشه زنده است.»
قهرمانانی که باید نام آنها
تا همیشه جاودان بماند
یک بار دیگر نوجوانی از تبار ایثار و فداکاری درس خود در مکتب اسلام و انقلاب اسلامی را به نیکی در صحنه امتحان سخت جانفشانی و از خود گذشتگی پس داد تا ثابت شود این راه ادامه دارد. اکنون باید با همه ابزارهای موجود همچون درج نام و داستان این قهرمان در کتب درسی و به تصویر کشیدن هنرمندانه زندگی کوتاه اما درس آموز وی این حماسه را برای نسل‌های آینده ثبت و ضبط کرد.
سایر اخبار این روزنامه
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت مبارز پیشکسوت مؤمن و بااخلاص حاج هاشم امانی گره مذاکرات؛ زیاده‌خواهی آمریکا و مخالفت با لغو همه تحریم‌ها صورت سرخ اروپا سیلی اول ‌ترامپ، دوم بایدن(یادداشت روز) اخبار ویژه استان استراتژیک «البیضاء» به‌طور کامل آزاد شد زیان سالانه مشترکان پرمصرف برق معادل کل بودجه وزارت نیرو «علی لندی» نوجوان ایثارگر ایذه‌ای آسمانی شد تعهد مسئولان ایلام به رئیس‌جمهور /پروژه‌های‌ نیمه‌تمام ظرف 7 ماه به سرانجام می‌رسد خون مطهّر شهدا حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین تاریخ ثبت کرد اعتراض‌ها به اظهارات تفرقه‌انگیزانه نماینده مجلس جمهوری آذربایجان نتیجه حماقت تجاوز به ایران، نابودی کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس است! فوتسال ایران به جمع 8 تیم برتر جهان پیوست/نبرد با قزاقستان برای رسیدن به نیمه نهایی دولت تدبیر و امید نیمی از وزن اقتصاد کشور را کم کرد گره مذاکرات؛ زیاده‌خواهی آمریکا و مخالفت با لغو همه تحریم‌ها گره مذاکرات؛ زیاده‌خواهی آمریکا و مخالفت با لغو همه تحریم‌ها