تسلیت رهبرمعظم انقلاب به خانواده نوجوان ایذه‌ای

در تماسی از دفتر رهبرمعظم انقلاب اسلامی با خانواده علی لندی نوجوان ایذه‌ای، مراتب تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابلاغ و با این خانواده داغدیده همدردی شد. به‌ گزارش ایسنا، علی لندی قهرمان شجاع و فداکار 15 ساله که برای نجات دو نفر از همسایگانش، خود را به آتش زده بود روز جمعه بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی آسمانی شد و نام خود را جاودانه کرد.

پیام تسلیت سران قوا به مناسبت درگذشت نوجوان ایذه‌ای
 با درگذشت علی لندی قهرمان شجاع و فداکار 15 ساله ایذه‌ای که برای نجات دو تن از همسایگانش، خود را به آتش زده بود سران قوا و مسئولان کشوری در پیام‌های جداگانه‌ای فوت این نوجوان را تسلیت گفتند.


آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوی در پیام خود نوشت: نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه‌وار به دل آتش زد تا جان دو انسان را نجات دهد، در شمار قهرمانان ملی این مرز و بوم و در امتداد حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها، ثبت خواهد شد. او در ادامه تأکید کرد: داستان ایثار این قهرمان ملی، باید به زبان هنر و قلم اصحاب فرهنگ و رسانه به گونه‌ای تاریخی روایت شود تا این نوجوان اسوه، الهام‌بخش نسل‌های آینده فرزندان ایران اسلامی باشد. بی‌شک، هر ایرانی به داشتن چنین فرزندان غیوری به خود می‌بالد.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه هم در پیامی گفت: درگذشت زنده‌یاد علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای که برای نجات دو بانوی محصور در آتش از جان شیرین خود گذشت، موجب تألم و تأثر گردید. اقدام غیرتمندانه این نوجوان فداکار نمایانگر روحیه شجاعت و فتوت فرزندان این سرزمین است و قطعاً ایثار و ازخودگذشتگی او در یادها و خاطره‌ها باقی خواهد ماند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پیامی گفت: اقدام این نوجوان با غیرت و رشید ۱۵ ساله که برای نجات دو بانوی گرفتار در حادثه آتش‌سوزی جان خویش را شجاعانه نثار کرد بار دیگر در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز آتش‌نشان جلوه‌های ایثار و از جان گذشتگی ملت سلحشور ایران را در یادها زنده کرد.
احمد وحیدی وزیر کشور نیز در پیام تسلیت درگذشت قهرمانانه و مظلومانه نوجوان فداکار ایذه‌ای نوشت: علی لندی با نثار جان عزیز خود، ثابت کرد، نسل امروز نوجوانان این مرز و بوم نیز از شهیدان والامقام این سرزمین خدایی الگو گرفته و در بزنگاه‌های حساس، شجاعانه برای یاری هموطنانشان، خطر را به جان می‌خرند.

اعطای مدال عالی پدافند غیرعامل به «علی لندی»
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی، درگذشت علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای که جان خود را برای نجات دو شهروند از آتش‌سوزی از دست داد، تسلیت گفت.
به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در این پیام با تمجید و تحسین مردانگی، غیرت و ایثار«علی لندی» نوشت: این نوجوان دهه هشتادی، در هفته دفاع مقدس یاد و منش شهدای دفاع مقدس بویژه شهید حسین فهمیده و شهید بهنام محمدی را زنده کرد.
او تأکید کرد: مدال عالی پدافند غیرعامل به عنوان کمترین کار در تمجید از این فرزند مکتب ایثار و رشادت حضرت ابوالفضل‌(ع) از سوی این سازمان به خانواده این نوجوان اهدا خواهد شد.