کوک‌شدن ساز سفر با تند شدن ضرب واکسیناسیون

ایران زمین - ساز سفر با تعطیلات میان هفته‌ای که به آخر هفته پیوند خورده، کوک‌ شده است و افزایش شمار واکسینه شده‌ها در مبدأ و مقصد سفر، این تصور را در بین مسافرانی که به جاده زده‌اند برانگیخته که اکنون سفر در برابر کرونا ایمن شده است. از عصر روز دوشنبه ترافیک بر جاده‌های هراز، چالوس و فیروزکوه سوار شد و دیروز -سه‌شنبه- به اوج خود رسید. با توجه به ایام و مناسبت‌های روزهای پایان ماه صفر، ترافیک ورود زائران در ورودی‌های شهر مشهد نیز به اوج رسید. با این حال کارشناسان و مسئولان بهداشتی هشدار می‌دهند هر چند گسترش روند واکسیناسیون، ترددهای جمعی را ایمن‌تر کرده اما با توجه به کامل نشدن زنجیره واکسیناسیون و بازچرخش کرونا در میان واکسینه شده‌ها، ایمنی جمعی هنوز حاصل نشده و نشانه آن هم سه رقمی بودن مرگ و میرهای کرونایی است. بنابراین رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌ها با توجه به رنگ بندی‌های جغرافیایی الزامی است.
سرپرست پلیس راه مازندران با اشاره به تداوم اعمال محدودیت کرونایی در جاده‌های استان مازندران گفت: فقط خودرو‌های دارای مجوز از استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و راهور ناجا اجازه ورود دارند. سرهنگ عبادی تصریح
کر د: دوربین‌ها در ورودی شهرهایی که وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی دارند فعال هستند و رانندگان خاطی را جریمه می‌کنند.
ترافیک پر حجم در ورودی‌های مشهد


از سوی دیگر رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی گفت: در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) ترافیک در ورودی‌های شهر مقدس مشهد پرحجم و نیمه‌سنگین شد. سرهنگ حسین میش‌مست در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ورودی‌های مشهد از مسیرهای غرب، شرق، شمال و جنوب شاهد ترددی پرحجم است و ترافیک این محورها نیمه سنگین است. وی خاطرنشان کرد: کاروان‌های پیاده زائران نیز در جاده‌های استان به سمت مشهد در حرکتند و جاده قدیم نیشابور در حدفاصل مُلک آباد - مشهد برای تسهیل تردد زائران پیاده، به روی خودروها بسته است.
اولویت کاری آستان قدس رضوی حفظ سلامت زائران است
 تولیت آستان قدس رضوی گفت: حفظ سلامت زائران و خدمت‌رسانی شایسته به آنان، اولویت نخست کاری آستان قدس در ایام پایانی ماه صفر است. به‌گزارش پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی، با بیان اینکه آستان قدس از ابتدای شیوع کرونا خود را ملزم به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی می‌داند، اظهار داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی توسط معظم‎ له راهبرد و تکلیف ما را در شرایط حاضر مشخص کرده است.
وی با تأکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تکلیفی شرعی، انسانی و عقلانی است، به اقدامات بهداشتی حرم مطهر برای مقابله با کرونا اشاره و عنوان کرد: آستان قدس آنچه در توان داشته از حیث اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی و تأمین امکانات و مواد بهداشتی در سطح حرم مطهر انجام داده و با جدیت آنها را دنبال خواهد کرد. تولیت آستان قدس رضوی افزود: در ایام پایانی ماه صفر با توجه به افزایش جمعیت زائران، توزیع ماسک، مواد بهداشتی و شمار خادمیاران سلامت را در حرم مطهر افزایش داده‌ایم و اگر ستاد ملی کرونا نقطه نظراتی به ما ابلاغ کند، حتماً آنها را اجرایی خواهیم کرد.