دکتر جبلی: رسانه ملی در دوره جدید هویت‌محور و عدالت‌گستر است(اخبار ادبی و هنری)

در این مراسم، علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه ملی با تأکید بر این نکته که در پنج سالی که همکاری نزدیکی با دکتر علی عسکری داشته، او را مؤمن به کار یافته است، افزود: ایشان را در اجرای اوامر
رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) همواره مصمم یافتم؛ امروز روز مهمی‌ برای رسانه ملی است، روزی است که از یک خدمتگزار دلسوز رسانه ملی تکریم می‌شود و فصل جدیدی برای رسانه ملی رقم می‌خورد.
معاون صدای رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود به عبارات بیان شده در حکم رهبر معظم انقلاب خطاب به جبلی‌ اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد جبلی با توجه به سابقه طولانی در رسانه ملی و فعالیت در دو معاونت مهم خبر و برون‌مرزی و شناخت سازمانی ایشان با سیاست‌گذاری درست، منشا خدمات بزرگی باشد.
پس از او دکتر علی‌عسکری به بیان فراز و فرودهای رسانه ملی در دوران ریاست پنج ساله‌اش بر صداوسیما پرداخت. او در پایان سخنرانی‌اش از رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، مردم بزرگ ایران و همکارانش در رسانه ملی بابت هرگونه اشتباه احتمالی عذر تقصیر خواست.


سپس دکتر جبلی در جایگاه حاضر شد و دیدگاه تحولی خود برای رسانه ملی را مطرح کرد. او از تکریم بازنشستگان رسانه ملی و حفظ سرمایه انسانی در صداوسیما گفت و از ایجاد سامانه‌ای برای بازنشستگان خبر داد که بتوانند بدون تشریفات به جام جم رفت و آمد کنند. رئیس رسانه ملی همچنین از رهبر معظم انقلاب به‌دلیل اعتماد به بدنه و خانواده این رسانه و انتخاب او به‌عنوان شخصی که سالیان سال است در صداوسیما خدمت می‌کند، قدردانی کرد. او رسانه ملی را در دوره جدید رسانه هویت‌محور و عدالت‌گستر توصیف کرد که در خدمت همه جمهور و نه فقط قشر یا طیفی خاص باشد.
دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی آخرین سخنران این مراسم بود. او در سخنانش با قدردانی از مجاهدت دکتر علی‌عسکری برای دکتر جبلی آرزوی توفیق کرد. وی خواستار آن شد که رسانه ملی به‌عنوان دانشگاه مدنظر امام خمینی(ره) پا در جای پای دانشگاه دفاع مقدس بگذارد تا در جنگ رسانه‌ای و تحریفی که امروز مهم‌تر از جنگ اقتصادی است، پیروز شویم.
در انتهای مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اعطای حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) به دکتر جبلی، برای او آرزوی توفیق کرد.
پیمان جبلی رئیس جدید سازمان صداوسیما (زاده ۱۳۴۵ در تهران)، استاد دانشگاه و کارشناس و تحلیلگر برجسته مسائل سیاسی است که از ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ تاکنون، با حکم دکتر عبدالعلی علی‌عسکری ریاست سازمان صداوسیما، در سمت معاون برون‌مرزی، سکاندار هدایت سرویس‌های رادیویی و تلویزیونی بین‌المللی رسانه ملی است. او همچنین طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس، تجارب میدانی خود در حوزه سیاست خارجی را وسعت بخشیده است.
از مهم‌ترین دستاوردهای دوران تصدی معاونت برون‌مرزی توسط وی، می‌توان به تأسیس خبرگزاری تصویری بین‌المللی «ایران پرس»، افتتاح شبکه جدید «العالم سوریه» و راه‌اندازی دو شبکه رادیو و تلویزیونی اینترنتی «هوسا» و «پرس‌تی‌وی فرانسوی»‌ اشاره کرد.