عادی‌انگاری و کم‌رنگ شدن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خطرناک است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دیروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، تأکید کرد: رسانه‌های جمعی به‌ویژه صداوسیما به اطلاع‌رسانی دقیق و اقناعی درباره ضرورت واکسیناسیون ادامه دهند و همچنان توصیه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با جدیت در دستور کار باشد.
رئیس‌جمهور از بزرگان صاحب نفوذ و صاحب ‌تریبون در جوامع محلی و استان‌های مختلف کشور خواست مردم را به واکسیناسیون تشویق و ‌ترغیب کنند.
رئیسی با‌ اشاره به ضرورت فعال شدن کمیسیون نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مصوبات ستاد باید به‌صورت دقیق و کامل اجرا شود و این نظارت شرط موفقیت است.
رئیس‌جمهور همچنین با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، گفت: در این ماه شاهد افزایش جشن‌ها و مراسم شادی از سوی مردم هستیم و لازم است از اجتماعات غیرضرور پرهیز، و یا در صورت ضرورت برگزاری مراسم، شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت شود.


رئیسی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه علمی‌و پژوهشی به افکار و سخنان جدید و ایده‌ها و نظرات نو، و بسته نشدن باب پژوهش در حوزه درمان کرونا گفت: طب سنتی در زمینه مبارزه با بیماری‌ها، ایده‌ها و نظراتی دارد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند آنها را بررسی و راستی‌آزمایی کند.
رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه باید به تدریج به سمت بازگشایی حضوری مدارس حرکت کنیم، گفت: با گسترش و تکمیل واکسیناسیون شاهد آموزش حضوری در مدارس خواهیم بود.
رئیسی همچنین با تأکید بر ضرورت حضور منظم و کامل کارمندان در ادارات برای پاسخگویی و انجام امور مردم، گفت: طبق جدول رنگ‌بندی شهرها و با توجه به بهبود شرایط با گسترش واکسیناسیون، حضور کارکنان در ادارات به‌صورت کامل و در ساعت مقرر ضروری و لازم است.
تصویب ۹۴ طرح برای ایجاد شتاب
در رشد و شکوفایی استان بوشهر
آیت‌الله رئیسی همچنین جمعه شب گذشته در نشست خبری پایان سفر استانی بوشهر تصمیمات و مصوبات دولت برای ایجاد شتاب در آبادانی و پیشرفت استان بوشهر را تشریح کرد و گفت: دولت بر پرداخت سهم و حق مردم استان از درآمدهای نفت، گاز و به‌ویژه پتروشیمی ‌تأکید جدی دارد.
وی با‌ اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در زمینه کشاورزی گفت: استان می‌تواند به قطب کشاورزی به‌ویژه در محصول خرما تبدیل شود و لازمه آن رفع مشکل آب کشاورزی است که در این‌باره تصمیم گرفته شد اقدامات لازم برای انتقال سریع آب سد خائیز انجام شود.
رئیسی افزود: تامین آب شرب مردم بوشهر از دو کانال نیروگاه انرژی اتمی ‌و راه‌اندازی آب شیرین‌کن‌ها امکان‌پذیر است که مقرر شد اقدامات لازم در این‌باره به سرعت اجرایی و عملیاتی شود؛ چرا که شایسته نیست استان بوشهر با بیش از ۶۰۰ کیلومتر ساحل، مشکل آب داشته باشد.
رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی درباره تصمیمات اتخاذ شده برای تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر گفت: مسئولیت پیگیری تکمیل این پروژه به وزیر راه و شهرسازی سپرده شد و مصمم هستیم این پروژه که مدت زیادی از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته و پیشرفت چندانی ندارد، از بن‌بست خارج شود و هرچه زودتر شرایط تکمیل و بهره‌برداری از آن فراهم شود.
رئیسی در ادامه به تصمیمات اتخاذ شده برای‌ اشتغال و مسکن جوانان استان‌ اشاره کرد و گفت: از نیازهای مهم برای ساخت مسکن موضوع زمین است که در این‌باره همه زمین‌های مورد نیاز در سطح استان که در تملک دولت است شناسایی شده و به‌زودی اقدامات لازم برای احداث مسکن آغاز می‌شود. آقای رئیسی گفت: در زمینه‌ اشتغال نیز مقرر شد ۱۵۰۰ هکتار اراضی برای حوضچه‌های تولید میگو به جوانان استان واگذار شود که این میزان می‌تواند با توجه به اقبال جوانان افزایش یابد.
رئیس‌جمهور همچنین بر فعال کردن اقتصاد گردشگری و اقتصاد دریا برای ایجاد‌ اشتغال و شتاب در آبادانی استان تأکید
کرد.
رئیسی افزود: حدود ۹۴ طرح برای ایجاد شتاب در رشد و شکوفایی استان در حوزه‌های مختلف به تصویب رسیده که روند اجرای آن توسط معاونت اجرایی ریاست جمهوری پیگیری می‌شود و گزارش اقدامات انجام شده به اطلاع مردم استان خواهد رسید.