طالبان: آمریکا در امور داخلی افغانستان دخالت نکند

وزیر خارجه موقت طالبان از دیدار نمایندگان این دولت با هیئت آمریکایی در دوحه قطر و درخواست های مطرح شده از جمله «لزوم عدم مداخله واشنگتن در امور داخلی افغانستان» خبر داد.
به گزارش مهر به نقل از وِستینک، امیر خان متقی وزیر خارجه موقت طالبان امروز شنبه اعلام کرد که نمایندگان این دولت با هیئت آمریکایی در دوحه پایتخت قطر دیدار کردند.
وزیر خارجه موقت طالبان در این خصوص گفت: در این نشست بر کمک‌ های بشردوستانه و اجرای توافقنامه دوحه متمرکز شدیم.
به گزارش اسپوتنیک، امیر خان متقی در‌این‌باره اضافه کرد: از طرف آمریکایی خواستیم به حریم هوایی افغانستان احترام بگذارد و در امور داخلی ما دخالت نکند. با طرف آمریکایی درباره باز کردن فصل جدیدی در روابط واشنگتن و کابل گفت‌وگو کردیم.


وی در‌این‌باره افزود: از طرف آمریکایی خواستیم توقیف ذخایر بانک ملی افغانستان را لغو کند. هیئت افغان با نمایندگان اتحادیه اروپا هم برای بررسی تحولات اخیر گفت‌وگو خواهد کرد.
این مقام طالبان در ادامه افزود که مذاکرات بین دو طرف تا پایان امروز ادامه خواهد داشت شد.
سایر اخبار این روزنامه
پیام فرمانده معظم کل قوا به‌ مناسبت هفته نیروی انتظامی با ارتقاء سطح خدمتگزاری قدر نیروی انتظامی را در چشم مردم ارتقاء دهید شهاب زمانی ایران، عربستان و ترکیه؛ از واگرایی تا همگرایی منطقه ای قدرتمند‌ترین لابی‌ صهیونیستی در آمریکا آیپک یا اوانجلیست‌ها؟ روایتی از درگذشت تا تشییع محمدرضا شجریان روزی که مرغ سحر پرکشید به مناسبت هفته دامپزشکی، «ابتکار» با رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت‌وگو کرد تایید سلامت به جای اعطای مجوز چرا برخی با وجود تزریق واکسن با ابتلای شدید به کرونا فوت می‌کنند؟ حصول ایمنی جمعی تا اوایل آذر بلاتکلیفی‌ها خودرو را گران کرد؟ خودرو در جاده نوسان قیمت قالیباف در جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید صدا و سیما: مردم از ما اداره غلط کشور را نمی‌پذیرند امیرعبداللهیان در دیدار با بشار اسد: پیشبرد برنامه‌مان را متوقف مذاکرات وین نخواهیم کرد انتقاد برنده نوبل از نحوه برخورد با مهاجران اقتصاد ایران در خدمت ثروتمندان افزایش شکاف طبقاتی؛ چرا ایرانیان روز به روز فقیرتر می‌شوند؟ چاووش‌اوغلو: آمریکا از تروریسم برای تقسیم سوریه حمایت می‌کند طالبان: آمریکا در امور داخلی افغانستان دخالت نکند