در نشست بررسی تحولات قفقاز مطرح شد سران منطقه قفقاز و ترکیه حواسشان جمع باشد در زمین آمریکا و اسرائیل بازی نکنند

سفیر پیشین ایران در آذربایجان گفت: سران کشورهای اسلامی به ویژه منطقه قفقاز و ترکیه حواسشان جمع باشد در زمین آمریکا بازی نکنند.
به گزارش ایسنا، محمدباقر بهرامی سفیر پیشین ایران در آذربایجان روز چهارشنبه در نشستی با عنوان بررسی تحولات قفقاز که در موزه ۱۳ آبان برگزار شد، گفت: مجموعه هژمونی نظام بین الملل در گذشته هژمونی اش را از دست داده است از این رو مجموعه این کشورها به ویژه آمریکا سعی دارند تا با تغییر منطقه قفقاز و صحنه ژئوپلتیک و مرزهای جنوبی آن بتواند ناتو را به آسیای میانه برسانند. در این راه انقلاب اسلامی ایران این رویکرد را بر نمی تابد و هر گونه تغییر در مرزها در هر کجای منطقه قابل پذیرش نیست.
وی در بخشی از سخنانش تاکید کرد: سران کشورهای اسلامی به ویژه منطقه قفقاز و ترکیه حواسشان جمع باشد در زمین آمریکا و اسرائیل بازی نکنند. ایران اینقدر مدیریت اش قوی است که بتواند همه بحران های منطقه ای را مدیریت کند و به شکل مناسب به سمت اهداف خود پیش بود.
وی گفت: مردم آذربایجان حدود ۹۰ درصدشان شیعه هستند و ما با این کشور بیشترین وجوه مشترک در حوزه تمدنی، تاریخی، زبان، دین و مرز مشترک خاکی و آبی داریم و ایران در حدوث کشور آذربایجان نقش موثری نیز داشته است. مردم آذربایجان مردم مسلمان شیعه هستند و همبستگی های زیادی با مردم ایران دارند.
سایر اخبار این روزنامه
چرا سریال‌هایی با محتوای خشونت‌آمیز مورد استقبال قرار می‌گیرد؟ خون، کلید واژه موفقیت آثار تصویری! علیرضا صدقی سیاست در سنجه اقدام بنی‌گانتز خواستار افزایش بودجه دفاعی شد تدارک گسترده رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران اعلام شرایط دور جدید ثبت‌نام مسکن روز شانس خانه‌اولی‌ها؟ پای برجام پلاس به میان خواهد آمد؟ دو سناریو برای نجات برجام تصمیم تازه دولت بایدن زمینه‌ساز احیای مذاکرات برجامی خواهد شد؟ ریل‌گذاری ایران برای آغاز مذاکرات جدی و عملی ساماندهی بازار سرمایه امکان‌پذیر است؟ فراموشی بورس بی‌جان آیت الله جنتی: حل مشکلات بین ایران وعربستان اقدام مهمی است مدیرکل آژانس اتمی: طی چند روز آینده به تهران می‌روم ایستگاه پایانی سوء تفاهم در روابط تهران و باکو در نشست بررسی تحولات قفقاز مطرح شد سران منطقه قفقاز و ترکیه حواسشان جمع باشد در زمین آمریکا و اسرائیل بازی نکنند فایننشال تایمز: مقتدی صدر چگونه عراق را در مشت خود گرفت؟ جزئیات برگزاری مراسم نماز جمعه تهران این هفته حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه تهران بعد از وقفه بیست ماهه