به جان هم بیفتیم، دشمن بر ما چیره می‌شود


معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم و توسعه پیدا کنیم باید به جای کشمکش و نزاع، دست‌به‌دست هم دهیم. اما اگر به جان هم بیفتیم ضعیف می‌شویم و دشمن بر ما چیره می‌شود.به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد گفت: اگر درست عمل کنیم و رفتار ما به گونه‌ای باشد که امت واحده باشیم، دنیا به ما چشم خواهند دوخت و از ما درس خواهد گرفت.
وی افزود: اگر به جای نزاع، کشمکش و درگیری، آیه «انما المومنون إِخوة» را متجلی کنیم و در رفتار و گفتارمان آن را نشان دهیم مسلمانان دیگر هم یاد خواهند گرفت.حسینی تاکید کرد: چرا باید برخی ملت های مسلمان با هم درگیر شوند و به جان هم بیفتند، مانند درگیری‌هایی که گاهی در افغانستان و عراق و سوریه می بینیم. این چیزی است که دشمن می خواهد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به آیاتی که درباره تعاون، همکاری، همیاری و همدلی وجود دارد، گفت: حتی ما اگر این آیات را هم نداشتیم عقل حکم می کرد که اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم و توسعه پیدا کنیم باید به جای کشمکش و نزاع، دست به دست هم دهیم. اما اگر به جان هم بیفتیم ضعیف می‌شویم و دشمن بر ما چیره می شود.وی افزود: ما امتی و ملتی هستیم که می توانیم تمدن ساز باشیم و اینها شعار و حرف نیست. در گذشته می بینید چه دانشمندان، حکیمان و بزرگانی داریم که هنوز هم به آنها افتخار می شود.
حسینی یادآور شد: حضرت امام، هفته وحدت را نامگذاری کردند و جمهوری اسلامی هم آن را با قدرت پیگیری می کند و به گونه ای نیست که بگوییم شعار می دهیم. حتی رهبر انقلاب هم فرمودند برخی از این شیعیانی که تفرقه ایجاد می کنند و به جای هفته وحدت بحث هفته برائت را مطرح می کنند، شیعه انگلیسی هستند.حسینی با ابلاغ سلام رئیس جمهور به شرکت کنندگان مراسم، تاکید کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بسیار علاقه‌مند هستند در این گونه محافل و مراسم مختلف در شهرهای مختلف شرکت کنند. انشاءالله این روحیه همه مسئولان باشند که از نزدیک مسائل را لمس و درک کنند و مشکلات مردم را ببینند.
وی با بیان این که روز به روز شرایط بهتر شود، گفت: در حوزه‌های دیگر اگر تلاش کنیم و بر حل مسائل متمرکز شویم و اگر به تعارض منافع نباشد و به دنبال منافع خود نباشیم مشکلات حل می‌شود.