نوسانات بورس سبب نگرانی مردم نشود

رئیس جمهوری در جلسه بعد از ظهر یکشنبه هیأت دولت بر لزوم رفع نگرانی‌های مردم و سرمایه‌گذاران خرد در بورس تأکید کرد. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این جلسه با اشاره به وضع شاخص بازار بورس در روزهای اخیر گفت: ادامه نوسانات بورس در زندگی مردم تأثیر می‌گذارد، لذا باید تدبیری اندیشید تا آرامش بر این بازار حاکم شود و مردم و سرمایه گذاران خرد دچار نگرانی نشوند. رئیس جمهوری از احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت خواست در این زمینه با مردم و سهامداران سخن بگوید تا منطق بازار بورس و چشم‌انداز آینده بهتر تبیین شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل کم‌آبی در مناطق مختلف کشور گفت: تأمین آب از منابع مختلف و صرفه‌جویی همه‌جانبه در بخش‌های صنعتی و کشاورزی برای مقابله با بحران کم‌آبی ضرورت دارد و حتماً باید دنبال شود. رئیس جمهوری افزود: دولت به لحاظ تأمین بودجه لازم برای استخراج آب از منابع ژرف از این موضوع حمایت می‌کند چرا که تأمین آب برای مردم جزو اولویت‌های تخصیص بودجه است. رئیسی ضمن تأکید به تمامی وزرا برای برگزاری نشست با نخبگان در هر یک از حوزه‌های تخصصی گفت: بهره‌گیری از دیدگاه‌های نخبگان بویژه علما و مراجع عظام تقلید ضروری است چرا که ایشان خیرخواه مردم، مسئولان و کشور هستند و رهنمودهای مراجع عظام تقلید همواره چراغ راه مردم و مسئولان است.
مصوبات جلسه هیأت دولت
هیأت وزیران در جلسه روز یکشنبه خود به ریاست رئیس جمهوری با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده اماکن مسکونی شهری و روستایی و تأسیسات زیربنایی ناشی از زلزله در استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری موافقت کرد.


با تصویب هیأت وزیران، تا مبلغ ۵ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (به ترتیب تا مبلغ ۳۲۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای و تا مبلغ ۲۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده اماکن مسکونی شهری و روستایی و تأسیسات زیربنایی ناشی از زلزله در شهرستان اندیکا واقع در استان خوزستان و شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت. دولت همچنین مصوب کرد مبلغ ۵۱۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود ۴ درصد روستایی و ۵ درصد شهری) با بازپرداخت ۱۵ ساله برای تسهیلات بازسازی (شامل ۳ سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران فروش اقساطی)، بازپرداخت ۵ ساله برای تسهیلات تعمیری، بازپرداخت ۷ ساله برای تسهیلات معیشتی و بازپرداخت ۱۰ ساله برای جایگاه دام، به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع زلزله در شهرستان‌های یاد شده، پرداخت گردد.
انتخاب رئیس سازمان هواپیمایی کشور
هیأت وزیران در ادامه همچنین محمد محمدی‌بخش را به عنوان رئیس سازمان هواپیمایی کشور تعیین کرد. محمدی‌بخش دارای تحصیلات کارشناسی در رشته‌های هوانوردی خلبانی و مدیریت هوانوردی است.