امدادرسانی به ۱۴۱ نفر درپی وقوع سیل و آبگرفتگی در هفت استان کشور باران امید در شهرهای ایران

طی روزهای گذشته هوای کشور بارانی شده است. خبری که البته بسیار در روزگار کم آبی خوب است و البته می‌تواند مشکلاتی را نیز خلق کند. حالا اما گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد که آسمان کشور در بسیاری از نقاط تا روز دوشنبه بارانی و برفی است. با این حال اما این هوای بارانی در شهرها و البته پایتخت باعث خوشحالی مردم شده است. شبکه های اجتماعی پر شده از تصاویر بارانی و البته شادی از نزول رحمت آسمانی. تا پیش از این پیش بینی ها بر کم آبی و بحران شدید آبی در کشور بود هرچند این باران چند روزه بحران انباشت شده آبی در کشور را حل نمی کند اما حداقل بارقه ای از امید را دل‌ها روشن خواهد کرد. هرچند که این بارش‌ها مشکلاتی را نیز برای هموطنان به وجود آورده است.
سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و نفوذ سامانه پرفشار سرد نسبت به بارش شدید باران و برف و کاهش تا ۱۴ درجه‌ای دما در ۱۴ استان هشدار داد.
همچنین رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۴۱ نفر درپی وقوع سیل و آبگرفتگی در هفت استان کشور خبر داد.
مهدی ولی پور در گفت‌وگو با ایسنا دراین‌‌باره گفت: درپی هشدار هواشناسی درباره بارندگی‌های اخیر، سازمان امداد و نجات تمامی نیروهای خود در استان‌های پیش‌بینی شده را به حالت آماده باش درآورده و علاوه بر آن اقدام به اطلاع‌رسانی و هشدار پیرامون این موضوع نیز به ساکنان مناطق دارای احتمال جاری شدن سیلاب کرد.


وی درباره عملیات‌های انجام شده گفت:‌ طی ۴۸ ساعت گذشته هفت استان کشور یعنی آذربایجان غربی، زنجان، قم، کردستان، لرستان، خراسان رضوی و مازندران تحت تاثیر حوادث ناشی از بارش‌ها که شامل سیلاب و آبگرفتگی بود قرار گرفتند که در مناطق مجموعا به ۱۴۱ نفر امدادرسانی شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه دو تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند، تصریح کرد:‌ از ۱۵ واحد مسکونی نیز عملیات تخلیه آب انجام شده و ۱۸ تن نیز به مناطق امن انتقال داده شدند.
به گفته ولی پور، آماده‌باش امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنان ادامه دارد.
بارندگی در جاده‌های ۱۴ استان کشور
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۱۴ استان کشور خبر داد.
سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اظهار کرد:‌ در حال حاضر و برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک در سراسر کشور تردد در تمامی جاده‌های کشور به آرامی در حال انجام است و هیچ مشکل و گره ترافیکی خاصی گزارش نشده است. تنها در آزادراه قزوین - کرج محدوده پل فردیس ترافیک پرحجم گزارش شده که آن هم به شکل روانی در حال انجام است.
وی درباره محورهای مسدود نیز گفت:‌ آزادراه تهران شمال از سه‌شنبه شب به طور کامل بازگشایی شده و در حال حاضر تنها دو محور شهداد - نهبندان و خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است که طی این مدت تردد از مسیرهای جایگزین انجام خواهد شد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به بارش برف و باران در جاده‌های کشور گفت: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های البرز و مازندران گزارش شده و در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، اصفهان، تهران، زنجان، قم، فارس، قزوین، گیلان، مرکزی، همدان، گلستان و لرستان نیز باران در حال باریدن است.
شیرانی در همین راستا به رانندگان هشدار داد که لغزندگی سطح معابر از عوامل اصلی وقوع تصادفات در شرایط برفی و بارانی است و از این رو لازم است که رانندگان با آگاهی قبلی از شرایط جوی راه اقدام به سفر کرده و زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد پیش بینی کنند.
وی رعایت بیشتر فاصله طولی با خودرو مقابل و رانندگی با سرعت مطمئنه را از عوامل موثر در کاهش تصادفات توصیف کرد و گفت:‌ سرعت مجاز درج شده روی تابلوهای سرعت در جاده‌ها برای شرایط عادی بوده و رانندگان در شرایط بارندگی حتما باید با سرعت مطمئنه که سرعتی کمتر از سرعت مجاز است رانندگی کنند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اطمینان از سالم بودن برف پاک کن خودرو و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر را نیز از الزامات مهم سفر در زمستان توصیف کرد.
هوا سردتر می‌شود
به گزارش مهر، طبق آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی از مرکز، جنوب، جنوب شرق کشور و استان‌های واقع در امتداد زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.
روز شنبه این شرایط در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت، اما از شدت و گستردگی بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر کاسته خواهد شد.
روز جمعه در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور و روز شنبه در مناطقی از شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.
یکشنبه ضمن تضعیف شدت سامانه بارشی، در مناطقی از شرق و مرکز کشور شاهد بارش خواهیم بود.
روز دوشنبه بارش‌ها به صورت پراکنده و محدود در ارتفاعات دامنه‌های زاگرس جنوبی و بخش‌هایی از شرق کشور خواهد بود.
سه شنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می‌شود. در این روز برای ارتفاعات استان کرمان افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.
سایر اخبار این روزنامه
واشنگتن با محک‌زدن تهران به دنبال چیست؟ تحریک ایران با نفت‌دزدی محمدعلی وکیلی روایت یک دیدار سبد معیشت ۱۱ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان دستمزدی که برای ۱۰ روز کفاف می‌دهد سرنوشت ۱۷ تحقیق و تفحص در مجلس یازدهم به کجا رسید؟ نمایش تحقیق و تفحص از جیب مردم چرا بدون بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هوای تهران هرروز آلوده‌تر می‌شود؟ وضعیت بد اقتصادی مردم و افزایش آلودگی هوای تهران روند مذاکرات هسته‌ای پیچیده‌تر شده است؟ شکست دموکرات‌ها و کار سخت احیای برجام امدادرسانی به ۱۴۱ نفر درپی وقوع سیل و آبگرفتگی در هفت استان کشور باران امید در شهرهای ایران در بازدیدی ۳ ساعته انجام شد ضرب‌الاجل «اژه‌ای» برای تعیین و تکلیف کالاهای دپو شده احمد خاتمی: شرط مذاکره لغو همه تحریم‌هاست تمام خارجی‌ها در دسترس تیم‌های آسیایی قانون جدید AFC علیه تیم‌های ایرانی! افشاگری پشت پرده تامین کسری بودجه چگونه بورس را بحرانی کرد؟ فلاحت‌پیشه: بازگشت آمریکا به برجام برای استفاده از مکانیسم ماشه خطرناک است اطلاعات سپاه: سرشاخه‌های قیام سپید بازداشت شدند