کیوسک مطبوعات جهان

نیویورک تایمز
نیویورک‌تایمز همزمان با برگزاری کنفرانس اقلیمی در گلاسگو، بر موضوع تغییرات اقلیمی متمرکز است. تصویر اصلی نموداری است با این عنوان:  23 کشور ثروتمند مسئول نیمی از انتشار CO2 تاریخی هستند. گزارش پرسیده چه کسی بیشترین مسئولیت تاریخی را برای تغییرات آب‌وهوایی دارد؟ و توضیح داده: «گروهی از کشورهای ثروتمند -فقط 12 درصد از جمعیت جهانِ امروز- نیمی از کل گازهای گلخانه‌ای را در 170 سال گذشته تولید کردند. یک‌چهارم از کل گازهای گلخانه‌ای سهم ایالات متحده بود.»
گاردین
«ارتباط ویلای تعطیلات نخست‌وزیر با مورد فرار مالیاتی گلداسمیت» عنوان گزارش اصلی گاردین است. گزارش گفته: «طبق اطلاعات دادگاه‌های اسپانیایی، ویلایی که بوریس جانسون ماه اکتبر در تعطیلات در آن اقامت داشت، به شرکت‌های املاک کاستا دل سول متعلق به خانواده زاک گلداسمیت که درگیر برنامه فرار مالیاتی چند میلیون پوندی بودند، مرتبط است.» این گزارش می‌افزاید: «وکیل یکی از این شرکت‌ها این مورد را به‌عنوان موضوع فرار مالیاتی رد کرد و گفت این اختلاف ناشی از ارزیابی اشتباه زمین از سوی مقامات مالیاتی اسپانیاست.»



واشینگتن‌پست
«پس از درمان، مبارزه دیگری آغاز می‌شود» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است که با تصویر بیماری در آی‌سی‌یو همراه است: «برای بسیاری از جان به در بردگان از ICU و خانواده‌های آنان، زندگی هرگز مثل همیشه نیست. مشکلات جسمی، ذهنی و شناختی ممکن است سال‌ها پس از غلبه بر کووید-19 یا سایر بیماری‌های شدید ادامه داشته باشد. مراقبت‌های ویژه از ژانویه 2020 جان افراد بی‌شماری را نجات داده، اما این پروسه تهاجمی ممکن است مجموعه‌ای از پیامدهای جدی داشته باشد که «سندرم پس از مراقبت‌های ویژه» را تشکیل می‌دهند.»