تشییع پیکر شهیده «فاطمه اسدی‎‎» در سنندج پس از 37 سال


به گزارش خبرگزاری ایسنا، شهیده فاطمه اسدی در سال ۱۳۳۹ در روستای «ماموخ» از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد. او سال ۱۳۶۳ برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک‌های معاند به اردوگاه آنان می‌رود و پس از یک ماه آزار و شکنجه، مظلومانه به شهادت می‌رسد.
پیکر مطهر شهیده اسدی پس از ۳۷ سال سرانجام در روز ۱۷ آبان سال ۱۴۰۰ در کوه‌های چهل چشمه دیواندره تفحص شد و پس از برگزاری مراسم وداع در شهرهای مشهد، قم، تهران و کرمانشاه، در نهایت روز دوشنبه به شهر خود بازگشت و دیروز با حضور پرشور مردم و مسئولان در سنندج تشییع و در جوار مرقد بی‌بی‌هاجر خاتون (س) این شهر برای همیشه آرام گرفت.
نام فاطمه اسدی به عنوان اولین زن شهید تفحص شده کشور برای همیشه ماندگار شد.


در مراسم تشییع شهیده فاطمه اسدی‌، فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی طی سخنانی گفت: امروز در محضر مادری پاک از مادران این سرزمین هستیم که خود خواسته پای در آتش نمرودیان زمان نهاد تا ابراهیمش را که به دلیل خدماتش به پاسداران و جبهه اسلام گرفتار شعله‌های خشم و کینه آنان شده بود نجات دهد اما خود در دام جنایتکاران اسیر شد و جز خدا چه کسی می‌داند ضجه‌های پسر شیرخوارش را که از او جدا کردند چه زخم عمیقی بر جانش نهاد.
زینب سلیمانی افزود: غیرت و شجات و صلابت بی‌نظیر او چنان بود که اگر چه اسیر بود، انگار دیو سیرتان دموکرات که از مردی تنها نام آن را یدک می‌کشیدند به اسارت گرفته است به همین خاطر چون نتوانستند سرو مادرانه‌اش را بشکنند و خم کنند تیغ کین بر جانش نشاندند و او را ناجوانمردانه به شهادت رساندند.