رئیس‌ جمهوری در جلسه هیئت دولت: حقوق‌های نامتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی قابل تحمل نیست

رئیسی معتقد است که پرداخت های نامتعارف در دولت و شرکت های دولتی قابل تحمل نیست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با اشاره به موضوع حقوق های غیر متعارف گفت: حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت‌های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود. مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق‌های چند ده میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود.
رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت در همین زمینه از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست هر چه سریع تر و قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.
رئیسی گفت: شاید طبق قانون دستگاه هایی اجازه تعیین حقوق برای شرکت‌ها و یا افراد دولتی را داشته باشند که باید در این زمینه نیز اقداماتی انجام شود. پرداخت های نابرابر و غیرمتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی قابل تحمل نیست و سند تحول دولت در ۳۷ مسئله اصلی کشور تدوین شده که به زودی اعلام خواهد شد.


به گفته رئیس جمهوری پس ازموضوع کرونا مسئله اصلی دولت معیشت مردم است و وزرا هم باید اقدامات انجام شده خود در این زمینه را برای مردم تبیین کنند.
بررسی راهکارهای حل مشکلات آب در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری هم در دستور کار جلسه هیئت دولت بود. رئیسی گفت: باید مصوباتی که در این مورد انجام شده، پیگیری و نتیجه به مردم گفته شود. مساله تامین آب شرب و کشاورزی مردم مهم است.
رئیس جمهوری ضمن تشکر از سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس های مدارس بصورت حضوری، بیان داشت: والدین دانش آموزان هم از برگزاری توامان کلاس ها به صورت حضوری و غیر حضوری راضی هستند.
رئیس جمهوری امروز درباره خدمات بسیج به مردم هم صحبت کرد و با اشاره به فعالیت بسیج در طرح غربالگری شهید سلیمانی گفت: نقش بسیج بسیار اثرگذار و بسیجیان نیروهای مخلص و کارآمد هستند و استفاده از این ظرفیت می تواند کارها را دقیقتر و سریع کند. امروز بسیجی بودن و داشتن روحیه بسیجی از شاخص‌های مهم تحرک و پویایی در دولت است.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب در پیام تبریک به مناسبت هفته بسیج تاکید کردند مشکل‌گشایی در همه مسائل با همت بلند، درست‌اندیشی و توکل به خدا علیرضا صدقی پایان دوستی‌های انتخاباتی «ابتکار» دلایل افزایش نرخ دلار را بررسی کرد بازی ارز در زمین سیاست آرمان عبدالعالی صبح دیروز اعدام شد پایان تلخ قصه آرمان و غزاله پس از سقوط لیر مقابل دلار صورت گرفت رئیس‌ جمهوری در جلسه هیئت دولت: حقوق‌های نامتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی قابل تحمل نیست ترامپ بدترین مواضع را علیه ایران داشته است جنگ سایه‌ها، ارثیه‌ای شوم برای بایدن ادعای گروسی درباره نتایج سفر به تهران سفرم به ایران بی‌نتیجه بود رئیس قوه قضاییه: احکام باید معقول باشد که منجر به شبهه نشود معاون اول رئیس جمهوری در جلسه ستاد تنظیم بازار: فروش و توزیع اینترنتی کالاهای اساسی با قیمت مصوب افزایش یابد عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی: نظرات پلتفرم‌های آگهی را اعمال کنید معاون سیاستگذاری وزارت اقتصاد: عزم دولت برای تصویب مالیات بر مجموع درآمد