واکاوی ناکامی تنها نماینده فوتبال خراسان در لیگ برتر

چمنیان: شهرخودرو هم به سرنوشت ابومسلم و پیام دچار شده است
صنعتگر:     کادر فنی تیم باید تقویت شود
علی ترابی / پدیده یا همان شهرخودرو که تا سال قبل یقه دیگر تیم ها را می گرفت، حالا در قعر جدول جا خوش کرده و انتظار سقوط را می کشد. پس از گذشت هشت هفته،  فقط توانسته  دو امتیاز کسب کند که آن هم به لطف دو تساوی به دست آمده است که به نوعی می توان گفت یاران اکبر میثاقیان اصلا بردن بلد نیستند. نماینده فوتبال شرق کشور در بدترین روزهای فوتبالی قرار دارد و به زنگ تفریح دیگر تیم ها تبدیل شده است. از همان ابتدای فصل با وجود مشکلات و بلبشوهایی که در باشگاه وجود داشت ، این انتظار می رفت که این نماینده فوتبال استان تا قبل از نیم فصل جزو کاندیدای سقوط خواهد بود که این چنین هم شد و حالا این وضعیت به دل نگرانی هواداران و علاقه مندان تبدیل شده و مسئولان استانی هم فقط نظاره گر هستند و هیچ اقدامی برای حل این بحران به وجود آمده صورت نمی گیرد. این تیم در هشت بازی که به میدان رفته، در هیچ مسابقه ای پیروز نشده و فقط دو تساوی کسب کرد و شش باخت به همراه دارد. آن هم یک گل به ثمر رساند و 11 گل از دروازه اش عبور کرده که الان با دو امتیاز در قعر جدول قرار دارد. این در حالی است که یک تساوی در اولین بازی لیگ با هدایت رضا مهاجری به دست آمده و اکبر میثاقیان در هفت بازی که سکاندار بوده ، فقط یک امتیاز کسب کرده است که آمار فاجعه باری است.تازه این که هنوز با تیم های مدعی همچون استقلال ، پرسپولیس ، گل گهر و سپاهان هم بازی نکرده است که با این شرایط اصلا به ساحل آرامش نمی رسد. خیلی از کارشناسان معتقدند که شرایط فعلی شهرخودرو بحرانی است و هنوز شخصیت لیگ برتری ندارد که مسئولان حتما باید برای نجات فوتبال استان هم که شده ، تدبیری داشته باشند.
صلاحیت تیم داری
یکی از مدرسان فدراسیون AFC وضعیت تیم فوتبال شهرخودرو  را بحرانی اعلام می کند و با بیان این که دو مشکل اصلی در این باشگاه وجود دارد که باید رفع شود، می گوید:مشکل اول که خیلی مهم است این که شهر مشهد همچنان به بحث خصوصی سازی در ورزش حرفه ای اصرار دارد.این طرح هم از زمانی که ابومسلم زیر مجموعه ناجا قرار گرفته است، شروع شده که یک پروژه اشتباه است؛ چرا که 90 درصد باشگاه های فوتبالی دولتی یا شبه دولتی هستند و باشگاه های خصوصی توان مقابله با آن ها را ندارند و از قبل محکوم به شکست هستند. تیم شهرخودرو هم به سرنوشت ابومسلم و پیام دچار شده است. بنابراین خراسانی ها باید برای یک بار هم که شده تصمیم بگیرند تیم های فوتبالی را به بنگاه های اقتصادی بزرگ واگذار کنند.عباس چمنیان همچنین به وضعیت فعلی شهرخودرو اشاره می کند و می افزاید: سال گذشته در نیم فصل دوم مشخص شد که مدیران باشگاه توان تیم داری ندارند و مدیریت تیم به مجموعه استان واگذار شد.ولی متاسفانه این تیم دوباره به مدیران قبلی واگذار شد که چنین شرایط بحرانی را به وجود آوردند. حال سوال این جاست که اگر یک بار اهلیت و صلاحیت مدیران شهرخودرو در بحث تیم داری برای همگان مشخص شده بود، چرا دوباره تیم را به آن ها تحویل دادند که چنین وضعیتی را شاهد باشیم. اگر نگاه به تیم فوتبال به عنوان سرمایه اجتماعی است، حتما باید صلاحیت آن ها بررسی شود نه این که با آبرو و آینده فوتبال خراسان بازی شود.
  نداشتن هویت و شخصیت
یکی دیگر از مدرسان AFC  درباره شکست ها و نتایج ضعیفی که شهرخودرو به دست آورده است، می گوید: مهم ترین مشکل تیم شهرخودرو نداشتن سازمان دهی و تشکیلات است که هنوز هویت و شخصیت تیم لیگ برتری ندارد. علی صنعتگر با بیان این که نماینده فوتبال استان کاریزمای لیگ برتری ندارد، تصریح می کند:با توجه به باخت های پی در پی ، کادر فنی شهرخودرو باید تقویت شود. این تیم به مربی متخصص و آنالیزور بازی خوان نیاز دارد. حتما باید مربی تمرین دهنده خوبی در کنار اکبر میثاقیان باشد. حتی روان شناسی که این تیم را از بحران روانی بیرون ببرد. وی خاطر نشان می کند: این تیم شروع خوبی در ابتدای فصل نداشت و با حاشیه وارد مسابقات شد. از نظر ساختار دفاعی و فاز حمله دچار مشکل است.نیاز به افراد فنی کاربلدی دارد که در بحران ها کمک حال تیم هستند.وی اضافه می کند:الان هشت هفته از بازی ها گذشته ولی اتفاقی برای نجات تیم شهرخودرو نیفتاده است.اگر همین روند ادامه دار باشد ، دیگر بحران را نمی توان به راحتی مدیریت کرد.