سکته مغزی مشکوک جولیان آسانژ در زندان لندن

  سرویس خارجی-
یک روزنامه انگلیسی گزارش داده که بنیانگذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» در زندانِ پایتخت انگلیس دچار سکته مغزی شده و لطمات جدی بر حافظه و چشم او وارد شده است. پیش از این گزارش شده بود که زندان لندن(محل نگهداری آسانژ) چیزی کم از زندان گوانتانامو ندارد!
«جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس که از آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی و به جرم افشای اسناد و تصاویر جنایات ائتلاف آمریکا در عراق و افغانستان در زندان امنیتی «بلمارش» لندن محبوس است، در تاریخ ۲۷ اکتبر (پنجم آبان ماه) در زندان انگلیس دچار سکته مغزی شده است. این خبر را روزنامه انگلیسی «دیلی میل» به تازگی و به نقل از «استلا موریس» نامزد جولیان آسانژ فاش کرده است. آسانژ که از سال ۲۰۱۹ در زندان مخوف بلمارش انگلیس محبوس است، هیچ بعید نیست تحت شکنجه‌ها ی مدرن روحی روانی بوده باشد. این احتمال از آن رو «قوی» است که گفته شده، ایشان آسیب جدی مغزی دیده است!
بر اساس این گزارش، حادثه فوق در پنجم آبان ماه و در جریان حضور مجازی وی در دیوان عالی رخ داده است. موریس بر این باور است که سکته مغزی به دلیل استرس و فشارهای شدید ناشی از اقدامات مداوم دادگاه علیه آسانژ و کاهش سلامت کلی او به وقوع پیوسته است.


بر اساس اظهارات موریس، این سکته مغزی بر سلامت کلی آسانژ تأثیر گذاشته است: «هماهنگی چشمانش از بین رفته است و پلک چپ وی بسته نمی‌شود و حافظه وی نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.» طبق گزارش‌های منتشر شده، آسانتژ تحت اسکن «ام.آر.تی» قرار گرفته و هم‌اکنون داروهای ضدسکته مصرف می‌کند. وزارت دادگستری انگلیس از اظهار نظر درباره این خبر خودداری می‌کند.
گفتنی است، این خبر در حالی منتشر می‌شود که دولت آمریکا روز جمعه پیروز دادگاه تجدید نظر در دادگاه عالی لندن برای استرداد جولیان آسانژ به آمریکا شد و قاضی تصمیم دادگاه بدوی مبنی بر جلوگیری از استرداد را لغو کرد! قاضی «تیموتی هولروید» در جلسه روز جمعه اعلام کرده بود: «دادگاه درخواست تجدیدنظر را می‌پذیرد.» در اوایل سال جاری میلادی هم، یک قاضی انگلیسی حکم داده بود که جولیان آسانژ نباید به آمریکا مسترد شود، زیرا این احتمال وجود دارد که او در زندان آنجا خودکشی کند. اگر این شهروند ۵۰ ساله استرالیایی در دادگاهی در آمریکا به اتهام جاسوسی مجرم شناخته شود، با حبس ابد رو‌به‌رو خواهد شد. اگر چه برخی نیز احتمال اعدام اورا مطرح کرده بودند. آسانژ ابتدا پس از افشاگری علیه جنایات آمریکا و متحدانش در عراق و افغانستان، مورد هجمه رسانه‌ای رسانه‌های نزدیک به حاکمیت آمریکا قرار گرفت. کار به جایی رسید که تلاش شد، برای او پرونده‌هایی درباره آزارجنسی ساخته شود اما هیچ کس این خبر‌سازی‌ها را باور نکرد. او در عین حال طرفداران زیادی هم در سراسر جهان دارد.