افتتاح تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر

 
تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر باحضور شهردار تهران افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، شهردار تهران در حاشیه افتتاح تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر و پل‌های جهتی اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار در جمع خبرنگاران درباره آزاد‌سازی ۷۰۰ کیلومتر از مسیرهای درون شهری گفت: حدود ۹۸ درصد تقاطع درون شهری تهران باید اصلاح شود که این‌کار با مجموع تملکات، هزار میلیاد تومان اعتبار نیاز دارد که ۱۳ مورد از تقاطع‌ها در ۶ ماهه نخست سال آینده افتتاح می‌شود.
علیرضا زاکانی افزود: امیدواریم ظرف سه سال این ۷۰۰ کیلومتر راه را افتتاح کنیم. زاکانی ادامه داد: وقتی صحبت از نزدیک شدن ۷۰۰ کیلومتر راه می‌کنید، یعنی کاهش مصرف سوخت، افزایش سطح آسایش و کاهش آلودگی را خواهیم داشت. وی ابراز داشت: در حال حاضر برای رسیدن به یک تقاطع باید چند کیلومتر حرکت کنیم تا بتوانیم دور بزنیم، در حالی‌که با یک اصلاح رمپ یا لوپ، این گلوگاه‌ها اصلاح می‌شود.


برخورد با متخلفان علاءالدین
شهردار تهران درباره معضلات مرکز تجاری
علاءالدین نیز گفت: صدور مجوز اضافه میراث گذشته است، آنها قاعده جدیدی دنبال می‌کردند تا ساخت و ساز جدیدی داشته باشند که مبتنی بر
تخلف است.
زاکانی ادامه داد: با کسانی‌که مقدمات این تخلف را فراهم کردند برخورد کردم، شرایط تغییر خواهد کرد و صاحبان مجتمع برای ایمن‌سازی باید اقدام کنند البته قدم‌هایی را برداشته‌اند.
وی درباره تخفیف عوارض ساخت و ساز در شهر تهران هم گفت: تخفیف ویژه‌ای را شورای شهر در نظر گرفته است، این تخفیف ۲۵ درصدی تا یک ماه دیگر قابل استفاده است.
شهردار تهران بیان داشت: اعتقادی به این جنس کارها ندارم و سال آینده این تخفیف را از بودجه حذف می‌کنیم و این فرصت تکرار شدنی نیست.
گفتنی است، بخش افتتاح شده تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر در فاز نهایی تقاطع شامل تندروی شمال به جنوب جاده تهران- قم، تندروی جنوب به شمال جاده قم – تهران، کندروی جنوب به شمال جاده قم – تهران، زیرگذر شرق به غرب جاده قمصر به بزرگراه علامه عسگری و غرب به شرق بزرگراه علامه عسگری به جاده قمصر، دوربرگردان‌های شمال به شمال و جنوب به جنوب جاده قدیم قم، راستگرد جاده قدیم قم-تهران به شرق بلوار علامه عسگری شرق و جاده قمصر و نیز راستگرد بلوار علامه عسگری شرق به باقرشهر است.
90 درصد از پیشرفت عملیات اجرایی این تقاطع غیرهمسطح طی 10 سال و بخش باقی‌مانده پروژه معادل 10 درصد عملیات اجرایی طی دو ماه گذشته به سرانجام رسیده است.