مافیای پزشکی برای اخلال در یک طرح ملی بازهم مهلت گرفت!

مافیای پزشکی که باز هم از نهاد‌های بالادستی مهلت گرفت، یک بار دیگر نفوذش را در سطوح بالا نشان داد.
پس از کش و قوس‌های فراوان، قرار بود روز گذشته افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد، اما دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از پایان جلسه روز گذشته این شورا گفت: بنا شد در مورد تعداد افزایش ظرفیت پزشکی دوباره تصمیم‌گیری شود.
سعیدرضا عاملی گفت: «کلیات طرح افزایش ظرفیت پزشکی به تصویب رسید که یک ماده واحده بود، اما این ماده واحده یک تبصره داشت که طبق آن وزارت بهداشت مکلف شد طرح جامعی را در این خصوص ارائه کند. در ماده واحده‌ای که تعیین شده بود، بنا بود سالیانه ۳ هزار پزشک عمومی افزایش پیدا کند. مطابق روندشناسی‌ای که تهیه کرده بودیم، در صورت افزایش هر سال ۳ هزار پزشک، پس از ۱۱ سال می‌توانستیم به نسبت مناسب، ۲۲ پزشک به ازای ۱۰ هزار نفر جمعیت برسیم. بنا بود در تخصص‌های پزشکی هم ۱۵۰۰ نفر به صورت سالانه افزایش داشته باشیم. بنا شد پیرامون این تعداد یک بار دیگر موضوع در ستاد نقشه جامع علمی کشور طرح و مجدداً نظرات وزارت بهداشت و درمان اخذ و سپس برای چندمین بار در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح شود.»
همچنان که از این توضیحات برمی‌آید، مافیای پزشکی با نفوذ در شورای عالی انقلاب فرهنگی، و به‌رغم نیاز مبرم کشور، مانع انحصارزدایی پزشکان شد. یکی از وعده‌های دولت سیزدهم، تسهیل در ارائه خدمات بهداشت و درمان بود، اما چنان که پیداست مردم باید همچنان در صف‌های طویل‌المدت پزشکان معطل بمانند و پول‌های خارج از تعرفه بپردازند. مافیای بیرحم پزشکی توانست تا اطلاع ثانوی مانع برخورداری مردم مناطق محروم از پزشکان شود، مردمی که برای یک مداوای ساده باید چند صد کیلومتر مسافرت کنند. مافیای انحصارطلب پزشکی که حسابش جداست، اما گویا مسئولان دولت محرومان هم صف‌های مردم شهرستانی جلوی بیمارستان‌های پایتخت را ندیده‌اند که همیشه چادرهایشان برپاست، شب‌ها را در خیابان‌ها می‌خوابند و به اینجا آمده‌اند تا درد توزیع نامناسب پزشک و انحصار تلخ پزشکی را در چشم مسئولان کنند. همین سه روز پیش بود که رهبر انقلاب هم از توزیع نامناسب پزشکی گله کردند. مسببان وضع موجود که هنوز هم به مافیای پزشکی باج می‌دهند، از دنیای خود که با دامن زدن به نارضایتی عمومی نمی‌ترسند، لااقل فکری برای آخرت خودشان کنند.