۶ ماه سکوت کردم

همتی‌: ۶ ماه سکوت کردم ناصر همتی، نامزد انتخاباتی ۱۴۰۰ گفت: شش ماه سکوت کردم و همه مشکلات را گردن ما انداختند و بانی وضع موجود شدیم. چیزهای دیگری هم به ما اضافه کردند؛ ما که سه سال در سخت‌ترین شرایط و جلوی فشار حداکثری مقاومت کردیم و برای اینکه فروپاشی اقتصاد و ابرتورم اتفاق نیفتد، تلاش‌هایمان را انجام دادیم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: بعد از شهادت سردار سلیمانی توفیق نداشتم به مرقد ایشان حضور پیدا کنم و گفتم دو کار نیک را با هم انجام داده باشم. در فضای مجازی پرسیده بودند آیا در عمل هم در خط حاج قاسم بودید که باید بگویم ایشان در تمام دوران بانک مرکزی یاور من و عزیز من بودند. همتی تصریح کرد: مشکلات کشور در این ۴۰ سال خیلی زیاد بود و همه ما در اینها نقش داریم، چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب، کسی نمی‌تواند خود را مبرا کند، همه ما تقصیر و اشتباهات زیادی داشتیم.
رئیس کل پیشین بانک مرکزی افزود: یک نفر مطلبی نوشته بود و تیتر زده بود «همتی، قربانی وضعیت» که من اعتراض کردم و گفتم بنویسید «مظلوم وضعیت موجود». من نفهمیدم چرا می‌گفتند همتی بخشی از مهندسی انتخابات است؛ البته موفق هم شدند که به نظرم نیروهای معاند خارجی بودند. وی در ادامه با بیان اینکه برخی می‌پرسیدند چرا همتی تأیید شد؟ افزود: چه دلیلی داشت من تأیید نشوم؟ مگر من سابقه تیره‌ای دارم؟ در کشور همه عملکرد من را دیدند. احساس کردم بر مسائل اقتصادی کشور مسلط هستم، اطلاعات اقتصادی کشور را در دست دارم و در شرایط حساس و فشار آن سمت را داشتم.
رئیس کل پیشین بانک مرکزی گفت: تجربه من در دولت قبلی این بود که حرف من پیش نمی‌رفت و بانک مرکزی به تنهایی نمی‌تواند سیاست‌ها را نقد، اصلاح یا عوض کند. وی با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی گفت: من در مناظره‌ها خطاب به کاندیداهای دیگر گفتم شما رقیب‌های من نیستید، اگر کسانی که می‌خواهند رأی ندهند، رأی بدهند، شما هیچ‌کدام برنده نمی‌شوید. متأسفانه این اتفاق نیفتاد و چیزی نزدیک ۱۵ میلیون نفر رأی ندادند و اگر آنها رأی می‌دادند، معلوم بود به کی رأی خواهند داد، حداقل امکانش بیشتر بود.
همتی افزود: اگر به صحنه آمدم، به‌خاطر این بود که نکاتی را دیدم و شنیدم که احساس تکلیف کردم باید وارد شوم. الان هم هرقدر جلوتر می‌رویم، می‌بینم کارم درست بوده است. صحبت‌های مرا پیگیری کنید و ببینید آیا همه صحبت‌های من محقق نشد؟ ما هنوز حکمرانی را اصلاح نکردیم و داریم روی همان ریل جلو می‌رویم. همتی اذعان کرد: دوستان می‌گویند برای اولین‌بار امسال بودجه متوازن دادیم؛ مگر می‌شود بودجه نامتوازن داد؟ کدام دولت بودجه نامتوازن داده است؟ بودجه متوازن است اما در عمل نامتوازن شده و مشخص می‌شود حساب‌سازی بوده است.