استقلال جان‌به لب شد تا برد

مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی دیروز با ۱۲ بازی آغاز شد؛ مرحله‌ای که با ورود تیم‌های لیگ برتری، حساسیت‌های آن دوچندان شده، آن هم در جامی که به جام شگفتی‌ها مشهور است و فرصتی است برای تیم‌های دسته پایین‌تر که خودی نشان دهند و بیایند با حذف تیم‌های بزرگ‌تر نام‌شان را سر زبان‌ها بیندازند.
استقلال – نود ارومیه، یکی از بازی‌های حساس دیروز جام حذفی بود، مصاف یکی از مدعیان لیگ برتری و یک تیم دسته‌دومی. فرهاد مجیدی برای بازی دیروز، استقلال را با یک ترکیب دگرگون شده نسبت به بازی‌های این تیم در لیگ برتر به میدان فرستاد. هشت بازیکن اصلی بیرون از ترکیب قرار گرفتند تا به بازیکنانی که در لیگ برتر کمتر به میدان رفته بودند، فرصت بازی برسد.
انگیزه بالای بازیکنان و تیم نود ارومیه در بازی دیروز مانع محکمی برای ارائه یک بازی برتر از طرف استقلالی‌ها بود؛ عملکرد درخشان رضا منصوری، دروازه‌بان نود ارومیه و خط دفاعی این تیم سبب شد کار آبی‌ها برای پیروزی سخت شود.
سجاد طجرلو با باز کردن دروازه استقلال، جام حذفی را در آستانه خلق یک شگفتی بزرگ قرار داد، اما آرمان رمضانی، گل مساوی را پیش از آنکه کیوان علی‌محمدی سوت پایان را بزند، وارد دروازه نود کرد تا همه چیز مساوی شود و کار برای تعیین تیم برنده به وقت‌های اضافه بکشد و استقلال در ضربات پنالتی با حساب ۴ بر ۲ و در مجموع با نتیجه ۵ بر ۳ پیروز و راهی مرحله بعد شود. در دیگر بازی‌های دیروز، برخلاف دوره‌های قبلی خبری از شگفتی نبود و لیگ برتری‌ها با عبور از سد حریفان‌شان توانستند به جمع تیم‌های یک‌هشتم نهایی اضافه شوند. پدیده مشهد توانست تیم استقلال ملاثانی را ۲ بر یک شکست دهد، مصاف دو تیم لیگ برتری آلومینیوم و فجر شهید سپاسی، با پیروزی ۲ بر صفر اراکی‌ها به پایان رسید. نساجی مازندران یک بر صفر آرمان گهر را شکست داد، نفت مسجدسلیمان در مصاف با شاهین شهرداری در ضربات پنالتی، ۴ بر ۳ پیروز شد. پیکان یک بر صفر قشقایی را شکست داد، ذوب آهن ۳ بر صفر مقابل رایکا و گل‌گهر ۴ بر صفر برابر شهرداری آستارا به برتری رسیدند. فولاد ۳ بر صفر شهرداری نوشهر را برد و سپاهان هم یک بر صفر تیم ستارگان اورکی اسلامشهر را با شکست بدرقه کرد. در دیگر بازی‌ها هم مس کرمان ۲ بر یک ماشین‌سازی را برد و خیبر خرم‌آباد هم ۳ بر یک برابر مس شهر بابک به برتری رسید.
در ادامه مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی، امروز هم چهار بازی برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از ساعت ۱۷:۳۰ میزبان ویسنتا توربین دسته اولی است، تیمی که با ۱۱ امتیاز در رده یازدهم لیگ دسته اول قرار گرفته است. تراکتور - مس رفسنجان، صنعت نفت آبادان- شمس آذر قزوین و خلیج فارس ماهشهر – هوادار دیگر بازی‌های امروز است.