جلسه مخبر با اعضای هیئت رئیسه اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف

تاکید معاون اول رئیس جمهوری بر حضور موثر بخش خصوصی برای بهبود وضعیت اقتصاد و تولید کشور
معاون اول رئیس جمهوری حضور موثر و فعالانه بخش خصوصی را یکی از راه های بهبود وضعیت اقتصاد و تولید کشور توصیف و تاکید کرد: دولت به دنبال آن است تا به عنوان ناظر و نه مداخله گر در کنار فعالین حوزه تولید و صادرات کشور باشد.
محمد مخبر بعد از ظهر روز شنبه در جلسه مشترک اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، ‌صنایع، معادن،کشاورزی، اتاق تعاون و همچنین اتاق اصناف کشور بر ضرورت توانمندسازی بخش تعاون و خصوصی کشور تاکید کرد و افزود: تیم اقتصادی دولت به دنبال آن است تا با تعامل بیشتر و ارتباط مستقیم با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و برداشتن موانع، در جهت خلق ثروت در جامعه گام بردارد.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت حضور سازنده و فعال تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی خاطرنشان کرد: پیگیری دیپلماسی اقتصادی یکی از راهبردهای دولت سیزدهم برای رونق تولید است.


مخبر هدایت نقدینگی موجود در کشور در مسیر توسعه و رونق تولید و صادرات را از اهداف مهم اقتصادی برشمرد و اعلام آمادگی کرد که اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی و پروژه های نیمه کاره به مردم و بخش خصوصی واگذار شود.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به عدم اجرای صحیح سیاست های اصل ۴۴ در کشور تصریح کرد:‌ اجازه نمی دهیم برخی رویه های نادرست گذشته در زمینه خصوصی سازی در کشور ادامه یابد.
در این جلسه که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید ، نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی، اتاق ‌اصناف و اتاق تعاون به طرح دغدغه ها و مشکلات خود در بخش های مختلف از جمله توجه به مسئله خصوصی سازی در کشور، دیده شدن نظرات فعالان اقتصادی در جهت جهش صادراتی، باز شدن فضا برای بخش خصوصی و تعاون، تامین سرمایه مالی برای فعالین بخش صنعت و صادرات از طریق بازار سرمایه، اجرایی شدن سند توسعه بخش تعاون، رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر، ‌مبارزه با فساد و استفاده از ظرفیت تعاونی ها برای تامین کالاهای اساسی پرداختند.
سایر اخبار این روزنامه
پیام رزمایش پیامبر اعظم‌(ع) بازدارندگی فعال با تکیه بر توان داخلی شهاب زمانی احیای برجام؛ از اعتمادسازی تا مذاکره مستقیم یک کارشناس صنعت خودرو: منتظر کاهش قیمت خودرو نباشید چرا در سال‌های اخیر از کیفیت ویژه برنامه‌های مناسبتی صدا و سیما کاسته شده است؟ بلای بی‌برنامگی به جان ویژه‌برنامه‌ها روایتی از حکم‌های سرنوشت‌ساز در فوتبال ایران طعم تلخ محرومیت از 1307 تا 1400 کفگیر کدام کشورها به ته دیگ خورده است؟ شوک تورمی در جهان به نفع ایران «ابتکار» میزان تاثیر تصمیمات حمایتی دولت از بازار سرمایه را بررسی کرد رشد شاخص زیر سایه 10 فرمان تلسکوپ فضایی جیمز وب به فضا پرتاب شد مغازه ها آماده واگذاری به کسبه شد جان دوباره پلاسکو در چهارراه استانبول جلسه مخبر با اعضای هیئت رئیسه اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف تقدیر رئیس جمهوری از برگزاری موفق رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ هرگونه تحرک خصمانه دشمنان با پاسخ قاطع نیروهای مسلح ایران مواجه خواهد شد مذاکرات احیای برجام آیا آمریکا همان مسیر شکست خوردهی کره شمالی را در ارتباط با ایران می ر ود؟ هییٔت مذاکرهکننده ایران دوشنبه وارد وین میشود