دادگاه مطبوعات در پرونده شکایت گروهک انحرافی حق را به کیهان داد



سخنگوی هیئت منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی گفت: این هفته در دادگاه مطبوعات به دو پرونده جرم مطبوعاتی رسیدگی شد و طبق نظر هیئت منصفه متهمان هر دو پرونده مجرم شناخته نشدند.
احمد مومنی راد در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا افزود: روز دوشنبه ششم دی سال ۱۴۰۰ در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی دو پرونده جرم مطبوعاتی رسیدگی شد.


مومنی راد اظهارداشت: پرونده اول مربوط به اتهام مدیر مسئول پایگاه خبری مشرق به اتهام نشر مطالب خلاف واقع بود که هیئت منصفه پس از استماع اظهارات و دفاعیات طرفین درخصوص اتهام یادشده، با اکثریت آراء متهم را مجرم ندانست.
وی ادامه داد: پرونده دوم مربوط به مدیرمسئول روزنامه کیهان به اتهام نشر مطالب خلاف واقع، توهین و افترا بود که هیئت منصفه پس از استماع اظهارات و دفاعیات طرفین درخصوص اتهام یادشده متهم را به اتفاق آراء مجرم ندانست.
گفتنی است، موضوع پرونده طرح شده علیه کیهان در جلسه روز دوشنبه دادگاه مطبوعات شکایت گروه موسوم به جمعیت امام علی(ع) از مدیرمسئول کیهان بود.
در این جلسه وکیل جمعیت و شخص شارمین میمندی‌نژاد مدیر جمعیت یاد شده، گزارش روزنامه کیهان درباره جمعیت مورد اشاره و موکل خود را مصداق توهین، افترا و نشر اکاذیب دانست و برای اثبات ادعای خود بخش‌هایی از مقالات و گزارش‌های کیهان را قرائت کرد.
در ادامه مدیر مسئول کیهان به دفاع از خود پرداخت.
حسین شریعتمداری گفت؛ مروری هرچند گذرا بر فعالیت‌های آقای میمندی‌نژاد و جمعیت فاسدی که زیر تابلوی مقدس امام علی‌(ع) پنهان شده است به وضوح از اقدامات ضد‌اسلامی و ضد‌انقلابی و ضد‌مردمی ایشان خبر داده و درباره تلاش وی برای ترویج گزاره‌های ضد‌اخلاقی کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد. نگاهی به این اسناد نشان می‌دهد که شکایت نامبرده از کیهان، غیر‌موجه و دهن‌‌کجی به قانون است و کیهان با عمل به وظیفه و رسالت مطبوعاتی خود که در قانون مطبوعات نیز بر آن تصریح شده است از هویت واقعی نامبرده پرده برداشته است. از این روی باید عرض کنم که برخلاف ادعای شاکی، آنچه در گزارش کیهان آمده است نه فقط‌، مصداق توهین، افترا، نشر اکاذیب و هجو نیست بلکه اشاره به واقعیات تلخی است که زیر پوست جامعه اسلامی ما جریان داشته و اکنون از سوی کیهان بر ملا شده است.
حال حکم هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مبنی بر مجرم ندانستن مدیرمسئول روزنامه کیهان در اتهام نشر مطالب خلاف واقع، توهین و افترا در این پرونده، مهر تأییدی بر حقانیت گزارش کیهان درباره این گروهک منحرف می‌باشد.