تأثیر گذاری فشار اقتصادی دشمن متوقف شده است

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی‌ سال 88 در شهر مشهد برگزار شد با بیان اینکه باطل‌السحر قدرت استکبار، هوشیاری و آگاهی آحاد مردم ایران در انتخاب اسلام است، اظهار داشت: دشمن هیچگاه در محاسبات خود نمی‌تواند درک کند که چگونه در روستایی 700 نفره در کویر کرمان که صدها کیلومتر با مناطق جنگی فاصله دارد، 70 شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شده است. وی افزود: در جای دیگر، جوانی از روستای قنات‌ملک کرمان –شهید حاج قاسم سلیمانی- چنان حماسه‌ای خلق می‌کند که رئیس‌جمهور کشور ابرقدرتی به‌نام امریکا شخصاً دستور ترور او را صادر می‌کند. جلیلی گفت: دشمن بخوبی می‌فهمد در کشوری که از دوران تحریم سیم خاردار در دفاع مقدس به دوران تکنولوژی موشک‌های بالستیک نقطه‌زن در عصر حاضر رسیده، چه پیشرفت نرم‌افزاری و چه قدرتی مبتنی برآن تولید شده است.
تزویر هسته‌‌ای دشمن را باید ناکام گذاشت
عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با اشاره به تعیین ضرب‌الاجل از سوی سه کشور اروپایی در مذاکرات اخیر هسته‌ای، گفت: مدام اعلام می‌کنند که زمان برای توافق در حال از دست رفتن است؛ سؤال این است که وقتی سه سال پیش یکطرفه از آن توافق خارج شدند و سه کشور اروپایی نیز بدون محکوم کردن این اتفاق با امریکا همراهی کردند، چرا آن موقع به فکر این نبودند که زمان در حال از دست رفتن است؟ عضو شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: تعیین این ضرب‌الاجل‌ها بدان معناست که عقربه تأثیرگذاری فشار اقتصادی از سوی دشمن، کند و بلکه متوقف شده است؛ چرا که تابحال هرچه می‌توانستند علیه ملت ایران به کار بستند و سیاست فشارحداکثری نتوانست اهداف نامشروع‌شان را تأمین کند.
ضرب‌الاجل دشمن برای امتیازگیری


جلیلی اظهار داشت: آنها نگران این هستند که همانند زمانی‌که دیگر ابزار نظامی آنها نتوانست به کارشان بیاید، ابزار اقتصادی و تحریم‌هایشان نیز دیگر نتواند اهدافشان را تأمین کند. اهرم‌های مختلفی را به کار بردند تا دیگر جوانان دهه شصت تکرار نشوند اما حالا می‌بینند که در دهه نود، نقشه‌های شوم آنها در منطقه بواسطه جوانان این کشور نقش برآب شده است. وی در ادامه با اشاره به تغییر رویکرد سیاست خارجی کشور در گره‌نزدن نتایج مذاکرات هسته‌ای به اقتصاد، گفت: دشمن می‌بیند که وقتی در سال‌جاری، صادرات کشور ما نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، ضرب‌الاجل تعیین می‌کند تا ایران را تحت فشار برای دادن امتیاز قرار دهد؛ اینجاست که وقتی به پشت خیمه دشمن می‌رسید باید مراقب تزویر او باشید.
پاسخ به برخی پرسش‌ها
عضو شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تیم اقتصادی دولت را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: امروز کشور ما در شرایطی است که ارکان مختلف اعم از دولت، مجلس، قوه‌قضائیه، نیروهای مسلح و صداوسیما دارای نیروهای کارآمد و متعهدی است که می‌بایست با هم‌افزایی یکدیگر و همراهی آحاد مردم، نه تنها مشکلات را برطرف سازند بلکه با جهاد بزرگ، جهش ایران را رقم بزنند. جلیلی همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون تخطئه شورای نگهبان از سوی برخی چهره‌های مطرح در انتخابات اخیر، تصریح کرد: افراد در دفاع خودشان نگاه‌های مختلفی دارند اما امروز در کشور ما نظام انتخاباتی قابل افتخار است و نظام نیز همواره از جمهوریت مردم دفاع کرده است؛ این دفاع از جمهوریت و امانت‌داری از آرای مردم در سال 1400 همانقدر بوده است که در انتخابات‌های پیشین نظیر سال‌های 76، 88 و 92 بوده است. وی در این زمینه افزود: مهم این است که وقتی ملت انتخاب خود را در مقطعی انجام می‌دهند، سایر کاندیداها در ادامه مسیر نیز با همان توانی که در عرصه انتخابات داشتند، دولت منتخب را یاری بدهند.