کل‌کل‌های بیهوده مدیران رسانه‌ای سرخابی در فضای مجازی استقلال و پرسپولیس در تسخیر پوپولیسم!

این روزها فضای هواداری استقلال و پرسپولیس بیش از هر زمانی ملتهب شده است.
به گزارش خبرآنلاین، این روزها لیگ برتر فوتبال ایران فضای ملتهبی را سپری می کند. با اینکه فقط ۱۲ هفته از فصل جاری لیگ برتر سپری شده اما در همین مدت کوتاه، این مسابقات به اندازه یک فصل کامل حاشیه داشته. از درگیری تیم ها با سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی تا جنجال مدیران عامل استقلال و پرسپولیس، ماجرای بازیکن گابنی گل گهر و... همگی جنجال هایی است که درفصل جاری لیگ برتر رخ داده. در این بین مسئولان باشگاه ها مانند مدیران عامل یا حتی مدیران رسانه ای، به جای آنکه با حفظ شان جایگاه خود وارد کری های هواداری نشوند، روی هیزم این آتش نفت می ریزند تا فضا بیش از پیش ملتهب شود.
آجورلو و پوپولیسم؛ آتش در انبار باروت
اگر چه رفتار های هوادار پسند یا به تعبیری پوپولیستی مدیرعامل استقلال امری عادی است اما او در فصل فعلی باز هم با نشستن بر کرسی مدیریت استقلال، دست به چنین اقدامی زد تا دوباره فضای هواداری را ملتهب کند. آجورلو چندی پیش در گردهمایی هواداران استقلال، به تیم رقیب کنایه زد. او با اشاره به قهرمانی های پرسپولیس در سال های اخیر، ادعا کرد که گروهی از سیاسیون در پشت پرده ناکامی‌های استقلال هستند. همین باعث شد هواداران تیم رقیب حسابی به او حمله کنند. در ادامه هم سرپرست باشگاه پرسپولیس با واکنش تند به این موضع، اظهارات آجورلو را زیر سوال برد و با حمله باورنکردنی، مدعی شد که او مدیرعامل تیم دوم تهران است و باید به ناکامی تیمش عادت کند.


صدری همچنین در بخشی از مصاحبه خود با حمله دوباره به آجورلو گفته که اگر شما به عنوان فردی نظامی و سیاسی از قدرت خود برای قهرمان کردن پاس استفاده کردی دلیل نمی‌شود سایرین هم اینچنین کنند. همه این ها باعث شد تا مدیران دو تیم بدون توجه به جایگاه خود، مانند هواداران تیفوسی به یکدیگر حمله کنند. اتفاقی که مدیران باشگاه را در سطح کاربران فضای مجازی قرار داد که بدون هیچ احترامی به یکدیگر حمله می کنند و سعی دارند با بی احترامی به رقیب کری بخوانند در حالی که مطمئنا ایجاد چنین فضای مسمومی، نه تنها به اعتبار این افراد ضربه می زند بلکه شان دو باشگاه را زیر سوال می برد.
مدیران رسانه ای که آتش بیار معرکه می شوند
جنگ باشگاه‌های فوتبال ایران این روزها به جای داخل زمین به رسانه‌ها کشیده شده است. بازگشت به عصر بیانیه و بیانیه نویسی مهمترین شاخصه این!روزهای فوتبال ایران شده و اگر باشگاهی در این مقوله موفق عمل نکند انگار یک جام را به رقیب خود باخته است.
توهین، تهمت و زیر سوال بردن موفقیت رقیب تنها بخش کوچکی از حرکاتی است که از سوی مدیران رسانه ای سرخابی های پایتخت رخ می دهد. روزگاری کری خوانی ها در زمین و یا روی سکوهای هواداری خلاصه می شد، بعد از آن بعضی مدیران با اقدامات عوام فریبانه، برای جلب محبوبیت و دیده شدن سعی کردند با این سخنان خود را نزد هواداران محبوب کنند و حالا نوبت به مدیران رسانه ای رسیده. در شرح وظایف آن ها مطمئنا قید شده که باید در جهت اطلاع رسانی درست و صحیح، به دور از هرگونه توهین قدم بردارند اما در لیگ ایران گویی دقیقا عکس این قضیه عمل می کنند. در هفته های اخیر بار ها از سوی مدیران رسانه ای استقلال و پرسپولیس، صحبت هایی درباره تیم رقیب مطرح شده تا جایی که کار به شکایت و دادگاه هم کشیده شد.
اگر روزی استقلال بیانیه بدهد و باشگاه رقیب پاسخ ندهد انگار در یک دعوای خیابانی(هواداری) کم آورده است! در مقابل اگر پرسپولیس بیانیه بدهد استقلال به یک ساعت نکشیده که تمام عواملش را برای پاسخ دادن به رقیب بسیج می‌کند.اتفاقی که در یکی دو روز گذشته رخ داد، پرسپولیسی ها بیانیه دادند و استقلالی‌ها پاسخ.
ظاهرا هر دو باشگاه،قهرمانی، کسب جام، موفقیت و غیره را در پاسخگویی و صدور بیانیه های رنگارنگ، با الفاظ سخیف علیه همدیگر تصور می کنند. در این بین نقش کمیته انضباطی هم مهم است. کمیته ای که مسئولیت برخورد با ناهنجاری در فوتبال را در چنین مواردی دارد اما حالا فقط نظاره گر است و به جای برخورد سفت و سخت با عوامل این اتفاقات، نقشی خنثی و بی تفاوت دارد.
با گذشت ۱۲ هفته از لیگ برتر، مدیران رسانه ای سرخابی ها از هیچ تلاش و فضایی برای تخریب حریف فروگذار نکرده اند و حتی گاهی نشست خبری هم برگزار کرده اند. سخنانی که شاید به مذاق بعضی هواداران و صفحات مجازی خوش بیاید اما قطعا هیچ هوادار واقعی چنین توهین هایی را بر نمی تابد. اتفاقاتی که می تواند به سدی بزرگ در مسیر موفقیت تیم ها تبدیل شود و اگر چه در فضای مجازی برای آن ها محبوبیتی بیاورد اما در واقعیت باعث به حاشیه رفتن تیم ها شود. کافی است به اظهارات مدیران رسانه ای استقلال و پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر نگاه کنید تا به این موضوع پی ببرید.
همین موضوع باعث شد تا چند روز پیش مدیر رسانه ای استقلال در نشستی خبری صحبت هایی را علیه پرسپولیس مطرح کند و باشگاه رقیب بلافاصله پاسخ او را داد و اعلام کرد از این مسئول باشگاه استقلال شکایت می کند. اتفاقی که اگر همین حالا از سوی مسئولان کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال جلویش گرفته نشود، می تواند ریشه بدواند و بدعت های غلطی را در فوتبال نهادینه کند که در آینده به لیگ ایران و فوتبال آن ضربات مهلکی وارد سازد.
مدیر رسانه ای یا لیدر سکوها؟
در هفته های اخیر آنقدر این آش بیانیه نویسی و صحبت های مدیران رسانه ای استقلال و پرسپولیس شور شده که خیلی ها در فضای مجازی به طنز می گویند مدیران رسانه ای استقلال و پرسپولیس صندلیشان را جایگاه ۸ و ۳۶ ورزشگاه آزادی اشتباه گرفته اند. جایگاهی که مختص تیفوسی های استقلال و پرسپولیس است و بوقچی های آن جا در مسابقات مختلف با تعصب خاص خود تیمشان را تشویق می کنند. نکته مهم اینجاست که چرا باید در باشگاه ها چنین اجازه ای به مدیران رسانه ای داده شود؟ نقش مدیریت باشگاه و کمیته انضباطی چیست که از چنین موضوعاتی جلوگیری نمی کند؟ باشگاه های فوتبال در ایران همگی از پسوند فرهنگی برخوردارند اما در عمل کوچک ترین نشانه ای از این موضوع ندارند و خروجی آن اتفاقاتی می شود که باعث شده فضای فوتبال ایران حسابی ملتهب شود.
البته حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی در خصوص بیانیه نویسی دو باشگاه علیه یکدیگر اعلام کرده بود: این موضوع نه زیبا است و نه پسندیده.در آئین نامه کمیته انضباطی به صراحت آمده هیچکدام از عوامل باشگاه‌ها حق ندارند علیه یکدیگر موضع گیری کرده و یا واکنش داشته باشند که در این صورت با آنها برخورد قانونی خواهد شد. اما مطمئنا این صحبت ها بدون برخورد قاطع، فایده ای ندارد. این در حالی است که علی کریمی اسطوره پرسپولیس هم از این اتفاقات انتقاد کرد و گفت که مدیران رسانه ای باید چنین جوهایی که به وجود می آید را آرام کنند نه اینکه خود باعث شعله ور شدن آتش آن باشند. مطمئنا این اتفاق همان کاشتن باد است که حاصلی جز درو کردن طوفان ندارد و اگر هر چه زودتر مسئولان باشگاه ها، سازمان لیگ و فدراسیون فکری به حال آن نکنند، تبعات سنگینی به دنبال خواهد داشت. تبعاتی که می تواند قلب فوتبال را نشانه بگیرد و زخمی کاری بر پیکر آن بزند که حالا حالاها با هیچ مرهمی درمان نشود.
سایر اخبار این روزنامه
برای زلزله بزرگتر از ۵.۶ تهران باید در وضعیت هشدار باشیم زمین‌لرزه تهران از رویا تا واقعیت علیرضا صدقی گفت‌وگو تنها راهکار موجود «ابتکار» به بررسی وضعیت بازار سرمایه پرداخت سهام‌داران سردرگم، اسیر بورس بلاتکلیف چرا فیلم‌های سینمای ایران در چند سال اخیر به چند سبک خاص محدود شده‌اند؟ دور بسته فیلم‌های تکراری کل‌کل‌های بیهوده مدیران رسانه‌ای سرخابی در فضای مجازی استقلال و پرسپولیس در تسخیر پوپولیسم! شروط اصلاح اوضاع بنزین چیست؟ همه پیچیدگی‌های طرح بنزین برای همه سردار قاآنی: شهید سلیمانی ارتباط خوبی بین دیپلماسی و میدان برقرار کرد دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اسطوره بی‌تکرار سپاه: «غلام شه بخش» کشته شد صدر نیروهای نزدیک به ایران را کنار میزند؟ قمار مقتدی صدر برای تشکیل دولت سرلشکر سلامی: راهی جز مستقل بودن نداریم تقدیم استیضاح وزیر بهداشت به زودی به هیئت رئیسه مجلس وزیر بهداشت: در دولت قبل، واکسن ابزار فشار به مردم برای تحمیل FATF و برجام شده بود