دادستان تهران: توهین به رئیس جمهور جرم مشهود است و پیگیری قضایی می شود

حواشی به وجود آمده در خصوص شعارهای توهین آمیز عده ای معدود به رئیس جمهور، با موج واکنش اصلاح طلبان و اصولگرایان روبه رو شد و دادستان تهران نیز از پیگیری این ماجرا خبر داد.  به گزارش جماران، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان قضایی با آرمان های امام (ره) در حرم مطهر امام، در خصوص توهین به رئیس جمهور  در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: دادستانی مثل سایر موارد که توهین به مسئولان جرم است، در این خصوص اقدام کرده و چون جرم مشهود بوده به پلیس و وزارت اطلاعات اعلام شده که اقدام لازم را در این مورد انجام دهند.
وی گفت: اما امیدواریم که حساسیت ها در مورد روسای سایر قوا هم وجود داشته باشد.به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور نیز درباره حادثه توهین به رییس جمهور در راهپیمایی روز قدس گفت: قرار است دادستانی تهران و دادسرای تهران به این مسئله ورود کند و وزارت کشور و نیروی انتظامی مستندات خود را ارائه دهند.
جهانگیری: این کارها به ضرر کشور و نظام است
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم با انتشار تصویر زنی که علیه او در جریان راهپیمایی شعار می‌داد، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: خواهر گرامی! اشتباه می‌کنید؛ این کارها به ضرر کشور و نظام است.


نوبخت: بی احترامی به رئیس جمهور اهانت به جمهوریت نظام است
محمدباقرنوبخت سخنگوی دولت نیز با بیان اینکه بی احترامی به رییس جمهور اهانت به جمهوریت نظام است، گفت: آنچه در حاشیه راهپیمایی بزرگ مردم فهیم و متدین تهران در روز قدس توسط عده معدودی به طور سازمان یافته نسبت به رییس جمهوری صورت گرفت که در ماه گذشته با اکثریت قاطع مردم تهران مورد اعتماد قرارگرفت، از نظر سیاسی خطایی بزرگ و ازنظر حقوقی جرمی آشکار بود که برای جلوگیری از تکرار و پیامد های آن ارکان مسئول در نظام باید اقدام کنند. حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور هم در صفحه توئیتر خود نوشت: مراقب باشیم؛ تسویه حساب سیاسی در روز قدس پذیرفتنی نیست؛ نه در ۸۸ و نه در ۹۶.
حدادعادل: مردم حق انتقاد از رئیس‌جمهور‌ را دارند اما به دور از توهین
غلامعلی حدادعادل از چهره های برجسته اصولگرایان نیز با اشاره به حواشی رخ داده در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: توصیه مقام معظم رهبری همیشه بر این بوده که حرمت جایگاه‌ها همواره حفظ شود، اتفاقی که روز گذشته (جمعه) افتاد و عده‌ای در حاشیه راهپیمایی روز قدس به رئیس‌جمهور توهین کردند، خلاف توصیه مقام معظم رهبری بود. وی ادامه داد: مردم حق دارند نسبت به برخی اظهار نظرهای رئیس‌جمهور انتقاد داشته باشند، اما باید نظرات خود را به صورت گفتارهای عقلانی و منطقی و به دور از اهانت بیان کنند.
بذرپاش: شعار علیه رئیس جمهور اتفاق ناپسندی بود
مهرداد بذرپاش نماینده اصولگرای سابق مجلس هم با اشاره به حاشیه سازی عده ای علیه رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: اتفاق روز جمعه(شعار علیه رئیس جمهور) کار ناپسندی بود که هیچ کس از آن دفاع نمی کند. ولی ببینید چه کار بدی است علیه یک رئیس جمهور منتخب این گونه رفتار شود. در سال ۸۸ شماها نه علیه رئیس جمهور وقت بلکه علیه کل نظام این گونه رفتار کردید.
جوانفکر: شاید نشود به توهین کنندگان به رئیس جمهور خرده گرفت!
در همین حال به گزارش ایلنا، علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد در موضعی عجیب با بیان اینکه توهین نسبت به هر کس و در هر جایگاهی، یک عمل ناپسند محسوب می شود، نوشت: با اینکه توهین صورت گرفته را باید تقبیح کرد اما شاید نشود به توهین کنندگان چندان نیز خرده گرفت زیرا آنها طی چهار سال گذشته شاهد توهین های زشت تری  از سوی رئیس جمهور نسبت به خود بوده اند. جناب آقای روحانی در کسوت ریاست جمهوری، مخالفان خود را همواره با استفاده از الفاظی مانند مزدور، بی شناسنامه، ترسو، افراطی، جیب‎بر، مستضعف فکری، متوهم ، بزدل ، کاسب تحریم ، فاسد ، عقب مانده ، تازه به دوران رسیده ، عصر حجری و ... خطاب کرده است.
هشدار فراکسیون امید درباره تخریب دولت
 در همین حال فراکسیون امید مجلس  با صدور بیانیه ای در این خصوص نوشت:  فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، ضمن محکوم کردن شدید این اقدام ضد منافع ملی که نشان دهنده وجود اراده هایی برای تضعیف دولت منتخب مردم است، به همه افرادی که تحت تاثیر برخی القائات مسموم و یا به منظور انتقام گیری از رای مردم، وارد این بازی خطرناک شده اند، هشدار می‌دهد که در شرایط حساس منطقه ای و جهانی، هرگونه تلاش برای تخریب دولتی که به پشتوانه آرای قاطع مردمی، کارآمدترین ابزار نظام در مجامع بین المللی است، خطایی نابخشودنی و آسیبی جبران ناپذیر به منافع ملی است.
گزارش ها از ترند شدن #حامی_روحانی_ام  در توئیتر
همزمان با حواشی به وجود آمده در راهپیمایی، جمعی از کاربران شبکه های اجتماعی نیز با  #حامی_روحانی_ام به فعالیت پرداختند. برخی از پایگاه های خبری در این خصوص گزارش دادند که این هشتگ جمعه شب  در توئیتر ترند اول جهان شد. با این حال برخی از رسانه های منتقد نیز اعلام کردند که این هشتگ به دلیل تقلب و استفاده از روبات به جای کاربر، توسط توئیتر حذف شد.
بازتاب محکومیت شعارهای توهین آمیز به رئیس جمهور در روزنامه ها
این اتفاق همچنین در روزنامه های روز گذشته به خصوص در رسانه های حامی دولت بازتاب گسترده ای داشت. روزنامه اعتماد تیتر یک خود را «اتفاق تلخ و زشت» قرار داده و زیر این تیتر در گزارشی آورده است: «روزی که باید روز اتحاد ملت ایران علیه رژیم اشغالگر قدس و موج حمایت از حقوق ملت فلسطین باشد، برای عده کمی دستاویز حمله به منتخب ملت در ٢٩ اردیبهشت شد و به جای شعار «مرگ بر اسراییل» علیه حسن روحانی شعار سر دادند.» روزنامه آفتاب یزد نیز تیتر خود را با عنوان «ناکامی وحدت شکنان» به این ماجرا اختصاص داده بود. سردبیر این روزنامه در یادداشت روز نیز تصریح کرد: توهین مستقیم به نفر دوم نظام آن هم در چنین روزی اوج بداخلاقی و کج فهمی است.آیا این افراد نمی دانند که چنین تحرکاتی پاس‌گل آشکار به دشمنان ایران است؟ سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد نیز یادداشت روزنامه ایران را نگاشته بود. وی با اشاره به این اقدامات توهین آمیز نوشت: این حرکت نابخردانه نشان داد که ما باید بیش از هر زمان مراقب ارزش‌های انقلاب و عناصر وحدت بخش نظام جمهوری اسلامی باشیم. روزنامه های قانون و آرمان نیز این خبر را در گزارشی با عناوین «علیه جمهور» و «دوباره خودسرها»، پوشش داده اند.  عبدا... گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان نیز در یادداشتی با عنوان «در نکوهش یک حاشیه»، در این روزنامه نوشت: شعار عده‌ای علیه رئیس‌جمهور در روز قدس دل هر نیروی مؤمن به انقلاب و زمان‌شناس را به درد می‌آورد که چگونه عده‌ای سطحی‌گرا، ظاهر‌بین، زمان‌نشناس و هزینه‌ساز، حزب‌ا... را از جایگاه سنگ زیرین آسیا خارج و به چهره‌ای هیجانی، بی‌منطق و غیرقابل کنترل تبدیل می‌کنند.