مشکلات حل شود در هانگژو می‌درخشیم

فائزه زمانی / تیم ملی بوکس بعد از طلسم‌شکنی در مسابقات قهرمانی جهان با برنز دانیال شه بخش، این بار به‌دنبال درخشش در بازی‌های آسیایی هانگژو است. در این میان علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی معتقد است درصورت حل مشکلات، بوکسورهایش در هانگژو حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. استکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» اظهار داشت: «با حسین ثوری صحبت کرده و در رابطه با بازی‌های آسیایی هانگژو از او خواسته‌هایی در زمینه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و سایر موارد داشته‌ام. تا الان تیم خوبی داشته‌ایم و حالا هم تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین مدال‌ها را در بازی‌های آسیایی هانگژو بگیریم. یک سری کمبودهایی داریم و اگر برنامه‌های تدارکاتی و مسائل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری‌مان با مدیریت ثوری درست شود، قطعاً در هانگژو  بهترین مدال‌ها را کسب می‌کنیم و می‌توانیم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.»
به گفته او انتخابات اخیر بوکس با وجود حواشی، عادلانه برگزار شد: «در انتخابات بین 2 چهره بوکس مانده بودم. یکی 4 سال رئیس فدراسیون و مدیرم بود و دیگری از قهرمانان و اسطوره‌های بوکس ایران بود اما به هرحال انتخابات با وجود حواشی‌اش برگزار شد وهر دو تلاش کردند و در نهایت ثوری با اختلاف 10 رأی، مجدد ریاست فدراسیون را به عهده گرفت. از نظر من انتخابات شفاف بود و فکر نمی‌کنم شفاف‌تر از این وجود داشته باشد، از طرفی هم خود ثوری و حسینی از نحوه برگزاری انتخابات راضی بودند و با نظارت کمیته ملی المپیک همه چیز در نهایت عدالت برگزار شد.»
استکی معتقد است: «ثوری باید برای 4 سال آینده تغییرات بیشتری در نحوه مدیریتش ایجاد کند اما همین که بعد از شخص بزرگی مثل حاج‌احمد ناطق نوری، ریاست فدراسیون را در دست گرفت و با توجه به تاریخ‌سازی و گرفتن اولین مدال جهانی بوکس و مدال‌های رده نونهالان می‌توان نمره قابل قبولی به او داد اما او باید اتحاد بین جامعه بوکس را در دستور کار قرار دهد تا اختلافات در خانواده بوکس به حداقل برسد. پیشکسوتان بوکس قهرمانان دوره‌های خود بوده‌اند و حالا طبق قولی که از او شنیده‌ام درصدد است تا از پیشکسوتان و قهرمانان قدیمی استفاده کند.»
سرمربی تیم ملی بوکس برخلاف عده‌ای نبود خانه بوکس را دغدغه اصلی تیم ملی نمی‌داند: «ما الان باشگاه انقلاب را برای تمریناتمان داریم و به لطف کمیته ملی المپیک، خوابگاه نصرت در اختیارمان قرار گرفته است. مسأله خانه بوکس آنقدرها هم دغدغه‌مان نیست و در حال حاضر مشکل اصلی‌مان غذاست و فقط باید مشکل تغذیه ملی‌پوشان حل شود تا غذاهای ورزشی و نه رستورانی در اختیار ملی‌پوشان تمام رشته‌ها قرار گیرد.»


او از شروع اردوهای تیم ملی بوکس از شنبه پیش رو خبر داد: «قرار بود اردوهایمان از بیستم شروع شود اما به‌خاطر یک سری اتفاقات به شنبه موکول شد و تقریباً با 25 نفر شروع می‌کنیم تا ببینیم در آینده چه می‌شود.»
سرمربی تیم ملی بوکس درباره پاداش مدال برنز دانیال شه بخش در مسابقات جهانی می‌گوید: «او هنوز پاداشی دریافت نکرده و طبق قول‌هایی که دادند ان‌شاءالله بزودی پرداخت می‌شود.» استکی درباره ادامه فعالیت سیامک صالحی، نایب رئیس فدراسیون گفت: «سیامک صالحی در دوره ریاست حاج ناطق نوری و ثوری بیشتر از 10 میلیارد خرج بوکس کرده بدون اینکه کسی باخبر شود و شاید حتی خیلی چهره او را هم نشناسند و امیدوارم که او همچنان با قدرت به کارش ادامه دهد و سلامت باشد.»