طبق یک نظرسنجی کاهش محبوبیت بایدن باز هم رکورد شکست

وبگاه کنگره آمریکا نتایج نظرسنجی را منتشر کرد که حاکی از سقوط درجه رضایت از عملکرد رئیس جمهور این کشور به رقم ۳۹ درصد است.
به گزارش مهر به نقل از هیل، کاهش محبوبیت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حالی که کاخ سفید در چندین جبهه مختلف با بحران مواجه است، بار دیگر رکورد شکست.
طبق نظرسنجی انجام شده از سوی «هاروارد کپس/هریس» که در اختیار «هیل» وبسایت کنگره آمریکا قرار گرفت، محبوبیت بایدن به رقم ۳۹ درجه سقوط کرده است. از میان همین مقدار اندک هم فقط ۱۸ درصد می گویند رضایت زیادی از عملکرد رئیس جمهور آمریکا دارند حال آنکه ۲۱ درصد باقی مانده عملکرد وی را تا حدی قابل قبول می بینند.
از سوی دیگر، شمار آنهایی که شدیداً یا به نوعی از عملکرد بایدن ناراضی هستند، رقم چشمگیر ۵۳ درصد است. با این اوصاف، در مقایسه با ماه نوامبر، درجه محبوبیت بایدن ۶ پله کاهش یافته است.


از مارس گذشته به این سو که نظرسنجی «هاروارد کپس/ هریس» آغاز شد، ۳۹ درصد کمترین رقمی است که در رابطه با محبوبیت بایدن ثبت شده است.
این نظرسنجی در حالی منتشر شده که کاخ سفید در حوزه های سیاست داخلی و خارجی با مشکلاتی مواجه است. تورم دغدغه اقتصادی مردم سراسر آمریکا است که بخشی از آن از پاندمی کرونا ناشی می شود. نرخ ابتلا به کووید ۱۹ نیز همچنان بالا است.
در مجلس سنا نیز دموکرات‌ها از پیشبرد لوایحی مانند اصلاح حق رای بازمانده اند حال آنکه در عرصه سیاست خارجی هم، به ویژه در موضوع اوکراین، اختلاف هایی با روسیه وجود دارد که حل و فصل آنها تا کنون به بن بست خورده است.
سایر اخبار این روزنامه
دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا اعلام کرد جلال خوش چهره رویکرد تازه تهران به روابط خارجی رئیس ستاد دهه فجر استان تهران: راهپیمایی «یوم الله ۲۲ بهمن» برگزار خواهد شد جشنواره فیلم فجر با مسعود کیمیایی نامهربان بوده است؟ سیمرغ فراری یک کارشناس بازار کار از شکاف بالای حقوق در کشور انتقاد کرد فاصله معنادار حقوق‌ها از ۴ تا ۳۰۰ میلیون تومان گفت و گوهای کاغذی ایران و آمریکا رودرو خواهد شد؟ توافق خوب، پیش‌شرط مذاکره مستقیم «ابتکار» راه‌های بازگشت بازار سرمایه به مدار مثبت را بررسی کرد بورس در سراشیبی سقوط رئیس جمهوری در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر: باید با تحریم و تحریف مبارزه کرد امیرعبداللهیان اعلام کرد اراده جدی ایران برای گسترش روابط با کشورهای آفریقایی در چهارمین دادگاه مطرح شد رشوه ؛ شیوه کار متهمان شرکت کروز سخنگوی دولت: سفر رئیس جمهوری به روسیه پربار بود طبق یک نظرسنجی کاهش محبوبیت بایدن باز هم رکورد شکست سخنگوی کمیسیون تلفیق: سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت در سال آینده مشخص شد