دستگاههای اطلاعاتی مراقب باشند مسئولین از مردم فاصله نگیرند

گروه سیاسی/ روز گذشته را می‌توان در زمره روزهای پرکار و پرمشغله رئیس جمهور دسته‌بندی کرد؛ مشغله‌هایی که به نوبه خود از پرکاری مجموعه دولت هم خبر می‌دهد. دیروز با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در وزارت نیرو، صدها طرح آبرسانی و برق‌رسانی روستایی، تأمین مولدهای خورشیدی قابل حمل برای ۱۰ هزار خانوار عشایری و آغاز عملیات اجرایی جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا افتتاح شد. این امر را می‌توان طلیعه‌ای برای مدیریت بحران آب، بویژه در مناطق پرتنش دانست که در 6 ماه نخست دولت سیزدهم رقم می‌خورد. پس از آن، نخستین همایش اطلاعاتی سه‌جانبه وزارت اطلاعات، سپاه و فرماندهی نیروی انتظامی که در نوع خود اقدام بی سابقه‌ای محسوب می‌شود نیز برگزار شد که رئیس جمهور سخنران اصلی آن بود. 
این همایش را نیز می‌توان تلاشی برای هم افزایی نهادهای ذی‌ربط کشور به منظور افزایش توان اطلاعاتی و امنیتی کشور دانست. البته آیت‌الله رئیسی در این همایش، به مأموریت‌ها و اهداف مختلف نهادهای امنیتی تأکید کرد، اهدافی از مقابله با نفوذ تا برخورد با سرشبکه‌های فساد، از بین بردن مافیای قاچاق و در نهایت پیش‌بینی و پیشگیری از فتنه.
رسیدن صدای انقلاب به همه جهان
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در اولین همایش اطلاعاتی سه‌جانبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی و وزارت اطلاعات، با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی برای حاکمیت دین، ارزش‌های الهی و مردم‌سالاری بود، اظهار کرد: بسیاری به پیروزی انقلاب باور نداشتند، اما امام خمینی(ره) در مقابل همه ناباوری‌ها ایستاد و بر اصول انقلاب اسلامی تأکید کرد و با کمک مردم توانست این رویداد بی نظیر را شکل دهد.


رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند پیام انقلاب از جغرافیای ایران خارج نشود، اما امروز صدای آن به تمام منطقه و جهان رسیده است، تأکید کرد: دشمنان انقلاب و مردم هر توانمندی کشور را هدف قرار داده و آن را تهدید و تحریم می‌کنند. 
دشمنان جمهوری اسلامی از روش‌های نوین و ترفندهای شیطانی استفاده می‌کنند و علم و فناوری را برای دشمنی با مردم کشورمان در خدمت گرفته‌اند. وی افزود: دشمنان می‌دانند که امکان از بین بردن انقلاب اسلامی وجود ندارد لذا به سمت متوقف کردن مسیر توسعه و تعالی کشور رفته‌اند.
نیروهای اطلاعاتی از بروز فتنه جلوگیری کنند
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی و همفکری دستگاه‌های اطلاعاتی برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان،‌ افزود: نیروهای اطلاعاتی، دیده‌بان‌های امین کشور هستند اما صرف هشدار دادن آنها کافی نیست و باید از بروز فتنه و حوادث، پیشگیری شود.
تغییر نظام محاسباتی مدیران
رئیس جمهور در ادامه، «جلوگیری از نفوذ» «برخورد با سرشبکه‌های فساد» و «از بین بردن مافیای قاچاق» را از اولویت دستگاه‌های اطلاعاتی دانست و با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال تغییر نظام محاسباتی مدیران است، افزود: متأسفانه در مقاطعی از سال‌های پس از انقلاب، دشمن موفق شد در برخی از مدیران ما، این تغییر نظام محاسباتی را به وجود بیاورد و موجب شود نگاه آنان از «رهبری و مردم» فاصله بگیرد.
آیت‌الله رئیسی، چرخش نگاه مدیران، از «ما می‌توانیم» به «ما نمی‌توانیم» را یکی از اهداف عملیاتی جریان نفوذ در کشور عنوان کرده و با خطاب قراردادن مدیران دستگاه‌های اطلاعاتی، تأکید کرد: مراقبت کنید مسئولان کشور، از ارزش‌های اسلامی و از مردم فاصله نگیرند.
وزارت اطلاعات انقلابی بماند
رئیس جمهور با بیان اینکه  وزارت اطلاعات باید همیشه چهره انقلابی داشته باشد و انقلابی بماند، بر اهمیت جایگاه حراست و گزینش در ارتقای کارآمدی ادارات و دستگاه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: گزینش‌ها و حراست‌ها در کشور نه افراط کنند و نه تفریط و مراقب باشند به کسی ظلم نشود، اما حتماً افراد کارآمد و دارای صلاحیت، در مناصب به کارگرفته شوند. رئیس جمهور ادامه داد:‌ مدیران با کمک نهادهای اطلاعاتی و نظارتی، اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی را از عوامل نارضایتی مردم از قبیل «رشوه،  فساد و کم کاری» پاکسازی کنند.
بساط مافیا برچیده شود
آیت‌الله رئیسی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های اثرگذار دستگاه‌های اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف، با گلایه از ناکافی بودن اقدامات انجام شده در مبارزه با قاچاق سازمان یافته کالا علی‌رغم تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری، اظهارکرد: باید بساط مافیای قاچاق و مافیای واردات با هم‌افزایی دستگاه‌های اطلاعاتی برچیده شود. کشف و برخورد با شبکه‌های فساد اقتصادی، مردم را شادمان و امیدوار می‌کند.
تنظیم روابط مالی دولت و بانک مرکزی در ستاد اقتصادی
همچنین در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی، بررسی موضوع تنظیم روابط مالی دولت و بانک مرکزی مطرح و پیشنهادها و راهکارهای مشترک خزانه‌داری و بانک مرکزی با هدف پیشگیری از رشد نقدینگی تصویب شد. 
در این جلسه همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته جامع پیشنهادی در زمینه حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی ارائه کرد. با توجه به پیش‌بینی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی در سال آینده مقرر شد اصلاحات لازم با هدف تأمین منابع مالی و مدیریت مصارف در این صندوق‌ها صورت گیرد به گونه‌‌ای که مشکلات این صندوق‌ها برطرف و از بروز ناترازی شدید مالی در آنها جلوگیری شود.

بــــرش

در  همایش اطلاعاتی سه جانبه میان وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی  مطرح شد
تأکید دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی بر توسعه همکاری‌ها

وزیر اطلاعات در اولین همایش اطلاعاتی سه جانبه در وزارت اطلاعات برتوسعه همدلی و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی برای ساخت ایران قوی و مقتدر تأکید کرد. به گزارش ایرنا   وزیر اطلاعات و رئیس شورای هماهنگی اطلاعات، در ابتدای همایش ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و یاد و نام فجرآفرینان بویژه شهدای عرصه امنیت و شهدای جامعه اطلاعاتی و تشکر از برگزارکنندگان و خوش‌آمدگویی به میهمانان این همایش، براهمیت و توسعه همدلی و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی تأکید و اظهار امیدواری کرد که این حرکت خواسته رهبر معظم انقلاب است، تداوم یابد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب با اشاره به طراحی و اجرای انواع توطئه‌های دشمن در طول 
43 سال گذشته، به جنگ ترکیبی دشمن در حوزه‌های مختلف اشاره و نقش مهم دستگاه‌های اطلاعاتی در خنثی‌سازی این توطئه‌ها با همراهی مردم را بسیار مؤثر دانست. وزیر اطلاعات خدمات دستگاه‌های اطلاعاتی در طول سالیان پس از انقلاب را قابل تقدیر دانست و گفت: این خدمات در راستای ساخت ایران قوی و مقتدر تداوم خواهد داشت.
رژیم صهیونیستی 80 سالگی خود را نخواهد دید
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه نیز در این همایش با اشاره به افول هژمونی امریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران با ارتقای توان داخلی و قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی، گام دوم انقلاب را بلند قدم برمی‌دارد و مردم چهل و سومین بهار آزادی را در شرایطی جشن می‌گیرند که افول هژمونی امریکا را شاهد هستیم و برآورد برخی سیاستمداران و تحلیلگران، حتی اسرائیلی‌ این است که رژیم صهیونیستی 80 سالگی خود را نخواهد دید. 
لذا دشمن همه‌ تلاش خود را در انجام خرابکاری‌ها در داخل کشور در دستور کار قرار داده که انسجام دستگاه‌های اطلاعاتی در دوره جدید، اشراف اطلاعاتی و مقابله با سرویس‌ها و عناصر آنها را افزایش خواهد داد. در ادامه همایش سردار بابایی رئیس سازمان اطلاعات انتظامی کشور ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی وزارت اطلاعات در برگزاری همایش تأکید کرد: استمرار چنین همایشی موجب همدلی و هم‌افزایی بین جامعه اطلاعاتی خواهد شد.