معاون اول رئیس‌ جمهوری: دولت مصمم به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان است

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: به رغم مشکلات اساسی و کارشناسی لایحه رتبه‌بندی معلمان که در دولت قبل تهیه شده بود، رئیس‌جمهوری تاکید کرد همان لایحه به مجلس ارائه و موضوع رتبه‌بندی معلمان به سرعت به نتیجه برسد.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه آموزشی در سراسر کشور که همزمان و متمرکز در مدرسه کودکان استثنایی امام رضا (ع) در جنوب تهران عملیاتی شد، با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) اظهار داشت: تدین، شجاعت، بی توجهی به دنیا، استواری در مسیر، تسلط بر نفس و مهمتر از همه اعتماد به مردم از جمله ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی امام راحل بود.
وی افزود: امام خمینی (ره) تلاش کرد تا بستر نقش آفرینی ملت در کشور فراهم شود و در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دوران دفاع مقدس اتکا بر مردم به نمایش گذاشته شد و امروز نیز مسائل مختلف کشور از طریق تکیه و اعتماد به مردم قابل حل است. مخبر با اشاره به اینکه معلمان و دانش آموزان از گسترده‌ترین اقشار مورد خطاب امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس بودند، گفت: در دوران دفاع مقدس دانش آموزان و معلمان بخش قابل توجهی از رزمندگان را شامل می‌شدند و نقشی اساسی در پیروزی کشور ما در جنگ تحمیلی ایفا کردند. معاون اول رئیس‌ جمهوری در ادامه سخنان خود از مجمع خَیّرین مدرسه‌ساز به‌عنوان شجره طیبه یاد کرد و اظهار داشت: تا امروز ۳۰ درصد از مدارس کشور توسط خَیّرین ساخته شده که باید از این الگو در سایر بخش‌ها مانند تولید و رفع مسائل اشتغال نیز استفاده کنیم.
وی با قدردانی از خانواده میر محمدصادق خَیّر مدرسه‌ساز که در این مراسم حضور داشتند، گفت: خَیّرین مدرسه‌ساز کارهای بزرگی در کشور به انجام رساندند و آثار اقدامات پسندیده آنان در جای جای کشور دیده می‌شود.


مخبر، یکی از شعارهای محوری دولت مردمی سیزدهم را «عدالت» عنوان کرد و اظهار داشت: عدالت آموزشی یکی از مهم ترین شاخه‌های عدالت محسوب می‌شود و اگر در این بخش نتوانیم عدالت را مستقر کنیم در سایر بخش‌ها نیز تحقق عدالت میسر نخواهد شد.
معاون اول رئیس‌ جمهوری ادامه داد: اگر فردی به لحاظ آموزشی در محرومیت باشد و نتواند از عدالت آموزشی برخوردار شود، استعدادها و ظرفیت‌های خدادادی آن شخص بروز و ظهور پیدا نخواهد کرد و از امکانات و سایر ظرفیت‌ها نیز برخوردار نخواهد شد.
وی با ذکر خاطره‌ای از حضور در محضر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر امر مدرسه‌سازی تصریح کرد: زمانی که در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بودم، مقام معظم رهبری تاکید داشتند ستاد هزار مدرسه در کشور احداث کند و پس از گذشت مدتی که این امر محقق شده بود، در ملاقاتی دیگر که خدمت معظم له رسیدم تاکید کردند که عدد هزار به‌عنوان تاکید مطرح شد و باید تا می‌توانیم در کشور مدرسه بسازیم.
مخبر، با اشاره به توجه ویژه دولت به وضعیت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش گفت: رسیدگی به وضعیت عزیزان شاغل در آموزش و پرورش هم در شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهوری بود و هم در بودجه سالانه ۱۴۰۱ مورد تاکید قرار گرفته و دولت مصمم است طرح رتبه‌بندی معلمان را به انجام برساند.
وی اضافه کرد: به همین منظور به‌رغم اینکه لایحه دولت قبلی برای رتبه‌بندی معلمان دارای اشکالات و ایراداتی بود اما رئیس‌جمهوری تاکید کرد همان لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم تا موضوع رتبه‌بندی به سرعت پیگیری شود و به نتیجه برسد. معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به گزارش ارائه شده در مراسم مبنی بر وجود مدارس سنگی و کانکسی به‌خصوص در مناطق مرزی و کمتر برخوردار خاطرنشان کرد: دولت برای حل این مسئله هم از ظرفیت‌های خود و هم از ظرفیت نهادهای دیگر استفاده خواهد کرد و وزیر آموزش و پرورش این موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دهد.
در این مراسم با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری از خانواده میرمحمدصادق خَیّر مدرسه‌ساز قدردانی شد و از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با ۴ استان هرمزگان، ایلام، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، فرمان بهره‌برداری از ۲۹۵۰ پروژه آموزشی با ۱۳۴۵۰ کلاس درسی در سراسر کشور صادر شد.
سایر اخبار این روزنامه
دور هشتم مذاکرات وین از سر گرفته شد توافق در گرو تصمیمات سخت آمریکا جلال خوش‌چهره پنج دقیقه تا توافق در وین همه چیز برای مقابله با اُمیکرون مهیاست؟ آیا سمفا در خصوص شمارش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر تخلف کرده است؟ سیمرغ مردمی در غبار یک گونی ۱۰ کیلویی برنج مرغوب ایرانی، یک میلیون تومان سلطان برنج کیست؟ «ابتکار» شرط مهم برای بهبود وضعیت بازار سرمایه را بررسی کرد قرمز ممتد؛ سهم سهامداران از بورس فرمانده کل قوا در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش مطرح کردند فرمان تهاجم ترکیبی در مقابل تهاجم ترکیبی جبهه دشمن عزم جزم عدلیه برای به نتیجه رسیدن تحقیق و تفحص توصیه‌های محسنی‌اژه‌ای به اعضای هیئت تحقیق و تفحص از بورس معاون اول رئیس‌ جمهوری: دولت مصمم به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان است قالیباف در نشست ۳ جانبه وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی: پشیمان‌ها ناکامی‌ها را به انقلاب نسبت می‌دهند مسکو: آمریکا درباره بمباران اتمی ژاپن بیشتر حرف بزند اولیانوف: بهتر است از پیش‌بینی تاریخ خاص برای توافق خودداری شود