شایعه عجیب اطراف فدراسیون؛ رییس عزل می‌شود!

شهروندآنلاین: طی ماه های گذشته شایعات زیادی در ارتباط با فدراسیون فوتبال و شخص عزیزی خادم مطرح بوده است. از شائبه‌های مربوط به ارتباط رییس فدراسیون با جادوگر گرفته تا اتفاقاتی که درباره مسائل مالی و عدم شفاف سازی و … همه باعث شده تا بسیاری از اهالی فوتبال و حتی نمایندگان مجلس هم نسبت به مسیر این فدراسیون موضع‌گیری کنند.

چند وقت قبل نمایندگان مجلس عزیزی خادم را دعوت کردند تا درباره موضوعات و شائبه‌ها با او صحبت‌کنند. آن زمان گفته می‌شد که احتمال اجبار به عزیزی خادم برای استعفا وجود دارد اما این موضوع هیچ وقت جدی نشد.

حالا اما اعتراض به رویه فدراسیون فوتبال داخلی شده است؛ طی روزها و هفته های گذشته شاهد مصاحبه هایی از سوی اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال علیه اقدامات شهاب عزیزی خادم بودیم. افرادی مثل سراجی، ماجدی، براتی، اصولی و … نسبت به فعالیت های رییس فدراسیون و عدم شفاف سازی در مسائل مالی و… موضع گیری کردند.



حالا اما شایعه ای عجیب دهان به دهان می‌چرخد که اتفاقات فدراسیون فوتبال را وارد فاز جدیدی کرده است. اختلافات میان هیات رییسه ای که از مجمع فدراسیون حکم گرفته اند و شخص رییس فدراسیون به اوج خود رسیده است. در این خصوص گفته می‌شود که هیات رییسه فدراسیون فوتبال قصد دارند با استناد به یک ماده جدید در اساسنامه رای به برکناری عزیزی خادم بدهند.

در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال اختیارات هیات رییسه فراتر رفته و طی ماده 37 آنها در صورتی که اکثریت آرا را به دست آورند، می‌توانند رییس را برکنار کنند.

در ماده 37 اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است: « هیات رییسه می تواند اعضایِ ارکان فدراسیون را موقتا عزل کند. مطابق این ماده، هیات رئیسه می تواند هر یک از ارکان فدراسیون فوتبال غیر از ارکان مستقل (کمیته اخلاق، استیناف و انضباطی) را عزل کند.  «عزل موقت» که در هیات رئیسه انجام می شود باید به وسیله مجمع عمومی تایید شود. پیشنهاد عزل در صورتی تصویب می شود که دو سوم اعضای قانونی هیات رییسه (یعنی کسانی که با رای مجمع انتخاب شده اند و نه سرپرست های نواب رئیسی) به آن رای بدهند.»

اگرچه برخی ارکان فدراسیون طی روزهای گذشته اعلام کردند در فدراسیون فوتبال چیزی به نام استیضاح وجود ندارد، اما این موضوع در اساسنامه به طور دقیق گنجانده شده و حالا خبرهایی درباره برکناری عزیزی خادم با استناد به همین ماده قانونی شنیده می‌شود.

با این حال رییس فدراسیون با وجود داشتن مخالفان زیاد در هیات رییسه اما موافقانی نیز دارد. قطعا آرای هیات رییسه برای برکناری عزیزی خادم باید از نصف بیشتر شود و حالا گفته می‌شود 6 نفر خواهان این موضوع هستند که اگر آنها بر رای خود بمانند، می‌توانند رای به عزل عزیزی خادم بدهند. البته که قطعا تا محقق شدن این امر اتفاقات بسیاری رخ خواهد داد.

ضمن اینکه هنوز زمان جلسه بعدی هیات رییسه فدراسیون فوتبال مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی را شاهد خواهیم بود.

از سوی دیگر در مصاحبه های روزهای گذشته برخی اعضای هیات رییسه فدراسیون کاملا مشخص است که آنها چه زوایایی با شیوه مدیریت عزیزی خادم به خصوص در مورد دور زدن مجلس شورای اسلامی و ارسال مدارک غیر واقعی به فیفا دارند. اگر چه به گفته کامرانی‌فر قرار است در نشست اعضای هیات رئیسه کدورت‌ها برطرف شود اما به نظر می‌رسد این بار ماجرا به شیوه‌ای رقم خورده که منجر به خداحافظی زودهنگام عزیزی‌خادم از فدراسیون می‌شود تا پایانی باشد بر روزهای عجیب فوتبال کشور. هرچند که در این خصوص هنوز چیزی قطعی نیست.