رئیس ستاد دهه فجر انقلاب مسیرهای دوازده‌گانه راهپیمایی را اعلام کرد برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در شهرهای قرمز به صورت خودرویی و موتوری

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه های راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، سیدنظام الدین موسوی در نشست خبری گفت: چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. چهل و سه سال قبل و در چنین روزهایی، انقلاب اسلامی به اوج خود و لحظه پیروزی نزدیک می شد. آنچه در تحلیل های سیاسیون غربی همچون میشل فوکو فیلسوف فرانسوی مطرح بود، تغییر و رفرم در سیستم حکومتی ایران و آنچه امام خمینی رحمه الله علیه رهبر نهضت اسلامی مطرح می‌کرد، طرح تشکیل حکومت اسلامی بر پایه نظام ولایت فقیه بود. وقتی در ظهر ۲۲ بهمن ۵۷ ، امام ، حکومت نظامی رژیم منحوس پهلوی را غیر قانونی و فاقد اعتبار اعلام کرد و از مردم خواست تا با حضور در خیابان‌ها ، فریاد مرگ بر شاه و الله اکبر را سر دهند و مردم هم ، سراسر ایران را تبدیل به حضور آگاهانه و انقلابی کردند ، همگان فهمیدند که انقلاب اسلامی پیروز شده و شامگاه ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ ، اولین فجر انقلاب اسلامی دمیدن گرفت.
وی افزود: فجرآفرینان ۵۷ ، همان روزها می دانستند که راهی بس دشوار را پیش رو دارند. چرا که رژیم سرنگون شده شاهنشاهی با قدمتی ۲۵۰۰ ساله و اربابان غربی آن به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا، بزرگترین حامی خود در خاورمیانه را از دست داده و می بایست در مقابل شعارها و رفتارهای انقلابی ملت ایران با هر ترفند ضد انقلابی مقابله کند و چنین شد که در ۴۳ سال گذشته ملت ایران حرف از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و حرف از سیاست ما می‌توانیم زده و در مقابل هر مستکبری، از کیان ، سرزمین و انقلاب اسلامی خود و ارزش‌ها و دستاوردهای آن دفاع کرده است. و این درس بزرگی بوده که از امام و بنیانگذار نهضت ، حضرت روح الله رحمه الله علیه و فرزند خلف ایشان ، مقام معظم رهبری مد ظله العالی آموخته و بر آن پایدار بوده است.
موسوی ادامه داد: و اینک پس از چهل و سه سال ، تحلیلگران سیاسی دریافته اند که ویژگی‌های ممتاز انقلاب اسلامی ایران و تفاوت این انقلاب به‌عنوان مردمی‌ترین انقلاب جهان معاصر با سایر انقلابی‌های بزرگ جهان را باید در خصلت‌های بنیادین آن و اهداف ارزشی جستجو کرد.تفکر جدیدی که با ظهور انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت؛ مبتنی بر نظریه آمیختگی و همگونی دین وسیاست که معطوف بر توانایی اندیشه دینی برای نظام‌سازی حکومتی است و نیز انتظار فرج که معطوف به ارائه تصویر از جامعه آرمانی است، الگویی را شکل داد که در درون خود توانست یک فضای تمدنی را به‌ وجود آورد.


رئیس ستاد دهه فجر با بیان اینکه تحولات جهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شاخصه‌ الگوی تمدنی این انقلاب ، قابل تحلیل است، گفت: ملت بزرگ ایران ، انقلاب کبیر اسلامی خود را بسیار عظیم‌تر و بالاتر و برتر از تقویم‌ها و تقدیرهای ناظران بین‌المللی و به‌رغم تلاش همه‌جانبه جهان سلطه و استکبار به پیروزی رساند و مردمی‌ترین نظام را بر پایه باورهای الهی و انسانی در کوتاه‌ترین زمان با رای ۲/ ۹۸ درصدی مستقر ساخت. سپس با تمام وجود، صحنه دفاع تمام‌ عیار از دستاورد بزرگ انقلاب الهی خود را به نمایش گذاشت و در برابر کارشکنی‌ها و تحریم‌های ظالمانه مستکبرین عالم، پله‌های رشد و پیشرفت و دستیابی به قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری تجربه کرد و این تجربه را در برابر دیدگان جهانیان قرار‌ داد به نحوی که دشمنان ملت انقلابی و اسلامی ایران، زبان به اعتراف گشوده و ناتوانی خود را در برابر روند فزاینده قدرت و اقتدار ایران ، درد بی‌درمان معرفی می کنند.
وی گفت: این‌ها همه حماسه بزرگ ملت ایران در پرتو انقلاب کبیر اسلامی به رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و هدایت‌های پیامبرگونه آن عبد صالح خدا و خلف شایسته‌اش، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و لبیک رسای امت الهی و ملت بزرگ ایران به ندای انقلاب و رهبران الهی آن است.
رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: ۲۲ بهمن امسال در حالی ملت بزرگ ایران، چهل و سومین سالگرد انقلاب خود را جشن خواهند گرفت که کشور در وضعیت کرونایی بوده و با تمام تلاشی که فداکاران عرصه درمان انجام می دهند و با واکسیناسیون عمومی با تلاش دولت انقلابی، در جهت سالم سازی عمومی هستند.
وی گفت: ۲۲ بهمن روز تجلیل از مجاهدت‌های امام راحل، فجرآفرینان و ایثارگران و تجدید میثاق با امام، شهیدان و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی است. ۲۲ بهمن امسال، فرصت استثنایی فریاد عزت و اقتدار ایران اسلامی است. عزت و اقتداری که حاصل ایستادگی ملت بزرگ و ایثار و فداکاری آحاد ملت بخصوص خاندان معظم شهدا و به‌ویژه شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، علم و فناوری ، مدافعان حرم، سلامت و همچنین حاصل پیشرفت‌های شگرف در عرصه‌های علم و فناوری و رشد پرفروغ در عرصه‌های مختلف علمی است. ۲۲ بهمن امسال، ملت بزرگ ایران همچون سال‌های گذشته و فراتر از آن ، با حضوری یکپارچه و با سلیقه‌ها و گرایش‌های سیاسی ، عرصه حضور را پرخواهند کرد و پیوند روشن ملت، مکتب و ولایت ، بار دیگر دشمنان اسلامی و انقلاب را مایوس و مسلمین و مستضعفان عالم را امیدوار خواهد کرد.
وی گفت: همزمان در حدود ۱۵۰۰ شهر و قطعا در بیش از ۳۰۰۰ روستاهای کشور این مراسم انجام خواهد شد . در تهران نیز مردم عزیز از مسیرهای دوازده‌گانه به شکل تفکیک خودرو و موتورسیکلت ، به سوی میدان آزادی حرکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه آغاز مراسم در سراسر کشور به شکل همزمان و ساعت ۹:۳۰ صبح خواهد بود، گفت: نهضت اعزام سخنرانان ملی به مراکز استانها ، همانند سال های قبل و ایراد سخن و پخش از رسانه ملی و فضای مجازی از جمله فعالیت این مجموعه است. راه اندازی بانک طرح و ایده که در دوره جدید از تلاش‌های نوآورانه است‌، از چند روز قبل آغاز شده و مردم عزیز می‌توانند طرح و ایده های خود را در جهت ارتقای برنامه‌ها مطرح کنند.
رئیس ستاد دهه فجر ادامه داد: با توجه به شناخته شدن روز ۲۲ بهمن به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، تمام سفارتخانه ها و کنسولگری ها و خانه های فرهنگ ایران در ۷۰ نمایندگی و ۶۰ کشور که عموما با شیوع ویروس کرونا درگیر هستند اما با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، میزبان ایرانیان و همه دلدادگان انقلاب اسلامی بوده و در آن مکان‌ها نیز یاد سالگرد انقلاب اسلامی گرامی داشته خواهد شد.
به گفته وی اگرچه شکل مراسم امسال خودرویی و موتوری خواهد بود اما همچنان تمامی رسانه های خارجی مقیم با حدود ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار و بیش از ۶۳۰۰ عوامل رسانه‌ای داخلی (درمجموع بیش از ۶۵۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار) مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در سراسر کشور را پوشش خبری خواهند داد . همچنین ، تمامی شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله بیش از ۳۵۰ گروه خبری و تمام شبکه‌های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه‌های استانی کشور در مسیرهای راهپیمایی، مراسم ۲۲ بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری ـ تصویری خواهند داد.
وی درباره مراسم ویژه میدان آزادی تهران گفت: امسال و متفاوت تر از سالهای قبل، راهپیمایی موتوری و خودرویی خانوادگی تهران راس ساعت ۹:۳۰ دقیقه آغاز و مراسم میدان آزادی با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط یکی از قاریان ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران، مراسم میدانی در تهران آغاز خواهد شد.
- پرواز بادکنک ها و کاغذهای رنگی از برج آزادی و انجام جلوه های ویژه
ـ سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی
ـ اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران
ـ اجرای مداحی جناب آقای حاج میثم مطیعی
ـ قرائت قطعنامه سراسری یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
همچنین مراسم گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان مراسم ، انجام خواهد شد.
وی مسیرهای دوازده‌گانه راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوم بهمن سال ۱۴۰۰ را به شرح زیر اعلام کرد:
موتوری و خودرویی خانوادگی
مسیر شماره یک (موتوری)
مسجد امام حسین(علیه‌السلام)، میدان امام حسین(علیه‌السلام)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی،میدان آزادی
مسیر شماره دو (خودرویی)
مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی
مسیر شماره سه (خودرویی)
مسجد امام هادی(علیه‌السلام)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم ، خیابان تختی، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی
مسیر شماره چهار(موتوری)
مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره پنج (موتوری)
مسجد الجواد(علیه‌السلام)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره شش (موتوری)
مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره هفت (موتوری)
مسجد حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره هشت (موتوری)
مسجد حضرت حجت بن الحسن (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان رودکی ، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره نه (خودرویی)
مسجد امام سجاد(علیه‌السلام)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی
مسیر شماره ده (خودرویی)
مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی
مسیر شماره یازده (خودرویی)
مسجد جامع رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)،تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار گلها، بزرگراه فتح، میدان فتح خیابان آیت الله سعیدی، میدان آزادی
مسیر شماره دوازده (خودرویی)
مسجد نظام‌مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی
وی در پایان گفت: قطعا امسال در شرایط تحریم های ظالمانه دشمنان و مشکلات معیشتی و شرایط شیوع کرونا و با حفظ دستورالعمل های بهداشتی در روز۲۲ بهمن با موتور و خودروهای خود به شکل خانوادگی به خیابانها می آیند و سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی می دارند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن جواب تهدیدات دشمنان را خواهند داد.
سایر اخبار این روزنامه
میز پوتین؛ بازی قدرت یا پارانویا؟ حاشیه‌های یک میز بلند پیمان مولوی مغالطه‌هایی که اقتصاد ایران را بلعیده است بورل: مذاکرات احیای برجام در ساعات پایانی خود قرار دارد رکورد بیشترین نامزدی در اسکار 2022 به چه فیلم‌هایی تعلق دارد؟ دست کوتاه فرهادی از آدمک طلایی رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت: «سند تحول دولت» بزودی منتشر خواهد شد تداوم ضرب‌الاجل‌های ساختگی آمریکا برای مذاکرات وین؛ این‌بار پایان فوریه بازی آمریکایی در نقطه پایانی مذاکره کاهش قیمت در بازارهای اقتصادی به سیاست‌های اقتصادی دولت بستگی دارد سیگنال‌های کاهش قیمت مسکن از وین رئیس قوه قضائیه در جریان ملاقات مردمی‌: نباید تاوان اشتباه متصدی را ارباب رجوع بپردازد رونمایی از یک دستاورد دیگر در جشن ۴۳ سالگی انقلاب پیوستن موشک دوربرد نقطه زن «خیبرشکن»به سپاه رییس جمهور در پاسخ به تماس تلفنی نخست وزیر ژاپن: چسبندگی آمریکا به سیاست‌های شکست خورده ترامپ، مانع اصلی در پیشرفت مذاکرات است معاون اول رئیس جمهوری: گرانی و برخی مسائل مردم را اذیت می‌کند، اما این مشکلات حل خواهد شد رئیس ستاد دهه فجر انقلاب مسیرهای دوازده‌گانه راهپیمایی را اعلام کرد برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در شهرهای قرمز به صورت خودرویی و موتوری