رد خون در آخر هفته پایتخت

شهروند| قتل مرموز 2 پسر و یک پزشک 84 ساله  در پایتخت، 3ماموریت ویژه آخر هفته بود که  پیش‌ روی بازپرس و کارآگاهان جنایی قرار گرفت. این 3نفر هرکدام جداگانه قربانی یک جنایت هولناک شده‌اند. بازپرس کشیک قتل تهران دستور شناسایی عاملان این جنایت‌ها را صادر کرده است. دو پسر جوان در درگیری‌های خیابانی جان‌شان از دست رفته است و پزشک سالمند تهرانی در خانه‌اش در ولنجک به‌طرز مرموزی جان باخته است. دو متهم این 3 پرونده بازداشت هستند اما یکی از متهمان فراری است و پلیس به‌دنبال ردی از قاتل خیابان تهرانپارس.
مرگ مشکوک پزشک تهرانی
نخستین پرونده مربوط به پزشک سالمندی است که روز پنجشنبه به طرز مشکوکی جانش را از دست داده است. پیرمردی که دور از خانواده‌اش در منطقه شمال پایتخت زندگی می‌کرد. تنها دخترش سال‌هاست که به آمریکا سفر کرده و همسرش هم مدت‌ها پیش جانش را از دست داده است. در این سال‌ها مرد پرستاری از او مراقبت می‌کرد، اما روز پنجشنبه 29 بهمن‌ماه اورژانس و پلیس در جریان مرگ این پزشک پیر قرار گرفتند. وقتی تنها شاهد حادثه، پیش روی تیم تحقیق  نشست، گفت: «سال‌هاست که از این پیرمرد پرستاری می‌کنم اما یکدفعه نفسش بند آمد منم ترسیده بودم به همین خاطر با پلیس و اورژانس تماس گرفتم.» ادعاهای پرستار جوان متناقض بود. از سوی دیگر  معاینات نخست تیم پزشکی نشان داد که مرگ پزشک پایتخت مشکوک است. همین موضوع کافی بود تا تیم تحقیق دست به بررسی حساب بانکی مرد 84 ساله بزند. پرینت حساب نشان می‌داد چندروز پیش از مرگ مرد تنها 150 میلیون تومان از حسابش کسر شده و به حساب پرستار خانه پزشک پیر واریز شده است. ماموران کلانتری ولنجک به دستور قاضی حبیب‌الله صادقی دوباره تحقیقات از پرستار جوان را از سر گرفتند. او این‌بار خود را بی‌گناه نشان داد و ادعا کرد که این مبلغ را به خواست دختر دکتر به حسابش واریز کرده است. او گفت: «دختر دکتر که در آمریکا زندگی می‌کند به پاس خدماتم خواست که 150 میلیون‌تومان از حساب پیرمرد برداشت کنم. من هم قبول کردم.»
همین ادعا کافی بود تا پلیس پایتخت از دختر پزشک پیر بخواهد تا به تهران سفر کند و راز این پرونده جنایی آخر هفته پایتخت، فاش شود.



میانجیگری مرگبار
پرونده دوم جنایی پایتخت هم همان غروب پنجشنبه رخ داد. در منطقه تهرانپارس جنایتی رقم خورد که به ماموران کلانتری تهرانپارس گزارش شد. در این حادثه پسر جوانی که میهمان خانه همسایه‌ای در همین منطقه بود با ضربه چاقو جانش را از دست داد. ساعت ١٩ روز پنجشنبه بار دیگر تلفن بازپرس کشیک قتل تهران به‌صدا درآمد و این جنایت به او گزارش شد. قاضی حبیب‌الله صادقی به همراه تیمی از کارآگاهان وارد مهلکه مرگ شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد پسر جوان به‌خاطر یک درگیری بر سر جای پارک کشته شده است. مقتول، میهمان خانه یکی از همسایه‌ها بود. وقتی او و دوستش صدای مشاجره مردانی را در خیابان می‌شنوند خود را به محل دعوا می‌رسانند. یکی از شاهدان ماجرا به تیم تحقیق گفت: «یکی از همسایه‌ها اسباب‌کشی داشت. ماشین خاور را روبه‌روی خانه یکی از همسایه‌ها پارک کرده بودند، اما گویا جای پارک خودروی پرایدی را اشغال کردند. وقتی  دو سرنشین خودروی پراید وارد خیابان شدند درگیری آغاز شد.»
دو کارگر خاور با دو سرنشین پراید درگیر می‌شوند. جروبحث بالا می‌گیرد و با مشت‌ولگد به‌جان هم می‌افتند. همین می‌شود که همسایه‌ها به خیابان می‌آیند. رامین هم میهمان خانه یکی از این همسایه‌ها وقتی در جریان درگیری قرار می‌گیرد به قصد وساطت وارد مهلکه می‌شود، اما راننده پراید ناگهان چاقویی از جیبش خارج می‌کند و بر تن رامین می‌زند. رامین غرق خون بود که سرنشینان پراید فراری می‌شوند. پسر جوان را به بیمارستان منتقل می‌کنند اما او زنده نمی‌ماند و پیش از جراحی جانش را از دست می‌دهد. با بررسی‌های کارشناسان جنایی از محل قتل تحقیقات برای دستگیری دو متهم فراری پرونده از روز پنجشنبه کلید خورده است.

قتل به‌خاطر رقابت عشقی

ساعتی از ماجرای این جنایت گذشته بود که بار دیگر قتلی در پایتخت به ماموران پلیس گزارش شد. در این پرونده نیز ماموران پلیس شناسایی عامل قتل پسر 17 ساله‌ای را در منطقه نازی‌آباد  در دستور کار خود قرار دادند. ساعت 20  پنجشنبه‌شب بود که ماموران کلانتری  نازی‌آباد در جریان قتل دیگری قرار گرفتند.  بلافاصله گشت کلانتری برای بررسی موضوع در محل کشف جسد در این محله حاضر شد. در ادامه بلافاصله تیم جنایی به‌همراه قاضی غلامی از دادسرای جنایی پایتخت  در محل حاضر شد و به تحقیق پرداختند.بررسی‌ها نشان می‌داد رقابت عشقی دو پسر 17 ساله علت این جنایت بود. در آن پنجشنبه سیاه مهدی  با ضربات چاقو زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود، اما ساعتی بعد به‌خاطر شدت خونریزی به کام مرگ می‌رود.این دو پسر هم‌محله‌ای از مدت‌ها پیش به‌خاطر یک دختر با یکدیگر کل‌کل داشتند تا آن پنجشنبه سیاه که دوباره چشم‌توچشم شدند. همین کافی بود تا مجتبی رد شدن از کوچه‌وخیابان را بهانه کند و با مهدی درگیر شود. درگیری بالا می‌گیرد و چاقوی مجتبی او را قربانی این رقابت عشقی می‌کند. با سررسیدن ماموران و تیم تحقیق، مجتبی دستگیر و پرونده به دادسرای جنایی منتقل شد. تحقیقات برای فاش شدن دیگر زوایای پرونده ادامه دارد.