سرمایه‌گذاری ۱۴هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در خواف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدپرویز فتاح در مراسم افتتاح کارخانه کنسانتره سنگ آهن سنگان خواف تصریح کرد: با بهره برداری از کارخانه کنسانتره سنگ آهن سنگان بنیاد مستضعفان برای تکمیل زنجیره فولاد در این منطقه ۱۴هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.  این کارخانه مواد اولیه یک میلیون و 500 هزار تُن فولاد را تامین می‌کند و ظرفیتی معادل ۱۰ درصد به تولید کنسانتره سنگ آهن کشور اضافه می شود. ضمن اینکه فقط در کارخانه کنسانتره سنگ آهن سنگان بنیاد مستضعفان چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه برای تکمیل زنجیره فولاد در این منطقه بنیاد مستضعفان عملیات اجرایی گندله سازی به ظرفیت پنج میلیون تُن آغاز شد گفت: در این طرح بنیاد مستضعفان شش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است و ساخت آن نیازمند ساخت یک کارخانه کنسانتره دیگر به ظرفیت دو میلیون و 500 هزارتُن با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومان است.
همچنین هاشم نظام آبادی؛ مدیرعامل هلدینگ معدنی بنیاد مستضعفان نیز گفت: این کارخانه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و در سطح قابل رقابت با نمونه‌های مشابه توسط نیرو‌های داخلی ساخته شده است. برخی از این تجهیزات همچون پمپ‌ها برای نخستین بار در کشور ساخته شد و این تجهیزات با راندمان بسیار خوب در خدمت تولید قرار گرفتند.
وی افزود: ما در راستای بی اثر کردن تحریم‌ها از ظرفیت شرکت‌های داخلی استفاده کردیم و حتی یک نیروی خارجی در راه اندازی این کارخانه دخالت نداشت. ضمن اینکه با بهره برداری از این طرح ۱۸۶ نفر به طور مستقیم و ۱۸۶۰ نفر به طور غیرمستقیم بکار گرفته می‌شوند.


گفتنی است، پرویز فتاح؛ رییس بنیاد مستضعفان در جمع مسوولان اجرایی شهرستان خواف گفت: این بنیاد ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساختهای شهرستان مرزی خواف در استان خراسان رضوی سرمایه گذاری می‌کند. این سرمایه‌گذاری در زمینه احداث و بهره برداری از واحدهای گندله سازی و کنسانتره سنگ آهن در سنگان خواف خواهد بود. علاوه بر آن بنیاد مستضعفان در احداث راه آهن و دوبانده شدن جاده‌های خواف به تربت‌حیدریه و خواف به تایباد مشارکت قابل توجهی دارد.
او افزود: با توجه به تفاهمنامه‌های منعقد شده با کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی برای احداث مسکن، این بنیاد ۶۰ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و ۶۵ واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر در شهرستان خواف احداث می‌کند.
رییس بنیاد مستضعفان افزود: همچنین براساس تفاهمنامه با بنیاد مسکن،
۵۰ واحد مسکونی برای خانواده های نیازمند فاقد پوشش حمایتی در این شهرستان توسط بنیاد مستضعفان احداث می‌شود.
فتاح ادامه داد: بنیاد مستضعفان برای حمایت از اشتغالزایی در خواف نیز
۱۲۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه اختصاص می‌دهد که در صورت جذب این مبلغ، امکان افزایش آن نیز وجود دارد. همچنین بنیاد مستضعفان پنج میلیون ریال به عنوان کمک هزینه تامین مایحتاج شب عید و در مجموع
۷۰ میلیون ریال به حساب سرپرستان
۱۴ خانوار زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی در خواف واریز می‌کند.