بزرگ‌ترین کار تبیینی مدعیان اصلاحات پایان دادن به دروغ­‌پردازی­‌ها و بزک­ کردن‌هاست

  سرویس سیاسی-
روزنامه زنجیره‌ای شرق در سرمقاله خود به قلم مصطفی‌هاشمی طبا نوشت: «بدون تردید در جامعه‌ای که با ظهور فناوری‌های نوین همه‌گونه اطلاعات شبهه‌انگیز به‌ صورتی در ظاهر کاملا منطبق با واقعیات به ذهن انسان‌ها وارد می‌شود، پیرایه‌زدایی از این موجود خبیث، جهاد کاملی را می‌طلبد. بی‌جهت نیست که مقام معظم رهبری کوشش در زدودن این اطلاعات ناپاک از جامعه را جهاد تبیین خواندند. در حقیقت جهات تبیین، کوشش وافر در جهت تصحیح اطلاعات نادرست و ارائه مطالب صحیح و قابل اعتماد به مردم است.»
در ادامه این نوشتار می‌خوانیم: «اگر ارائه اطلاعات صحیح و صادقانه در جامعه را تلاش بنامیم، حقیقتا زدودن اطلاعات غلط و شبهه‌آمیز پس از انتشار را باید جهاد اعلام کنیم؛ زیرا به‌مراتب مشکل‌تر است. اولی ارائه ماوقع است و شاید حتی از تلاش به‌مراتب کمتر نیرو بخواهد و می‌توان به آن بیان یا اجرا اطلاق کرد؛ اما دومی باید با نکته‌سنجی و دلالت بسیار صورت بگیرد و نیاز به ده‌ها برابر انرژی دارد. نوعا دشمن از ناآگاهی‌ها و ابهامات استفاده و به دلخواه خود آن را مطرح می‌کند و به همین دلیل اطلاعات مبهم و سرپوش‌گذاشته‌شده در جامعه را بهانه کرده و به طراحی حمله و تخریب اذهان می‌پردازد. البته این تنها مربوط به دشمنان خارجی نیست، بلکه ایجاد شبهه و تردید از سوی برخی دوستان داخلی به حکم مثل معروف «دشمن دانا بلندت می‌کند، بر زمینت می‌زند نادان دوست» صورت می‌گیرد.»
در سرمقاله شرق به درستی عنوان شده که «زدودن اطلاعات غلط و شبهه‌آمیز پس از انتشار» بسیار سخت‌تر است. برای نمونه می‌توان به موضوع بلایی که روزنامه‌های جریان مدعی اصلاح‌طلبی و از آن جمله همین روزنامه شرق بر سر قانونمند شدن فضای مجازی آوردند اشاره کرد.


دروغ پردازی‌های این روزنامه‌ها و روزنامه شرق با عنوان «مسدود کردن اینترنت»، «محدود کردن اینترنت» و یا «بستن شبکه‌های اجتماعی» و... مطرح کردند هراسی در جامعه ایجاد کرد که پس از آن هرچه گفته شد که در این طرح‌بندی در مورد مسدود کردن یا محدود کردن و یا بستن شبکه‌های اجتماعی نیست دیگر کارساز نشد. جریان مدعی اصلاح‌طلبی برای آنکه پایگاه اجتماعی جریان رقیب خود را که اکثریت مجلس را به عهده داشت مورد تخریب و ترور قرار دهد به بیان این دروغ‌ها پرداخت و با منافع ملی به بازی پرداخت و قطعا این افراد در آفاتی که از فضای مجازی به هر کودک و نوجوانی که می‌رسد سهیم هستند. چرا؟ چون در کشورهای غربی حتی به افراد زیر 18سال اینترنت مخصوصی داده می‌شود که اتصالش به سایت‌های غیراخلاقی و غیرمتناسب با سن آنها ممکن نیست اما در کشور ما از آنجا که هنوز فضای مجازی قانونمند نشده این کار صورت نمی‌گیرد. یکی دیگر از نمونه‌های فراوان دروغ پردازی یا بیان چیزهایی که با واقعیت همخوانی ندارد توسط روزنامه‌های زنجیره‌ای موضوع «بزک برجام» بود.
تلاش بازندگان سیاسی برای هجمه به مجلس
روزنامه آرمان ملی به نقل از غلامعلی جعفرزاده، عضو فراکسیون امید مجلس دهم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «طرحی که آقایان در مجلس به‌عنوان طرح صیانت دنبال می‌کنند در واقع صیانت از فضای مجازی نیست، بلکه طرح محدود‌سازی اینترنت است. در کجای قانون اساسی آمده که18 نفر می‌توانند برای85 میلیون تصمیم‌گیری کنند؟ نمایندگان تنها وکیل مردم هستند و نه ولی مردم. کسی حق ندارد برای مردم تولی‌گری کند و خود را ولی مردم بداند. بین وکیل مردم بودن و ولی مردم بودن تفاوت وجود دارد. وکیل کسی است که باید بر اساس خواست موکل خود اقدام کند. وکیل نمی‌تواند خودش درباره موکلانش اجتهاد کند و تصمیمی بگیرد که برخلاف خواست آنهاست. وکیل باید بر اساس خواست موکلانش پیش برود که در این مسیر یا می‌تواند این کار را انجام بدهد و یا نمی‌تواند. اگر نمی‌تواند باید وکالت را رها کند و به کار دیگری بپردازد.»
در این مطلب آمده است: « امروز مــردم در وضعیت نامناسبی زندگی می‌کنند. اتفاقاتی در جامعه ما در حـال رخ دادن است که شرم‌آور است. امروز برخی خانواده‌ها موی دختران را برای سیر کـردن شکم خود می‌فروشند. مردان و پدران خانواده‌ها به دلیل گرانی و نداشتن بضاعت کافی از اعضای خانواده فرار می‌کنند و کمتر در منزل حضور پیدا می‌کنند و اتفاقات ناگوارتری نیز رخ می‌دهد. مردانی وجود دارند که فرزندان خود را به دلیل اینکه توانایی سیر کردن شکم آنها را ندارند، می‌کشند. قصد ندارم مجلس را تخطئه کنم اما مجلس باید از زندگی خصوصی مردم فاصله بگیرد و بیرون بیاید. امروز مجلس به کوچک‌ترین مسائل خصوصی ورود کرده است.»
مدعیان اصلاحات که بازندگان اصلی انتخابات اخیر هستند برای پیش بردن منافع حزبی خود به هر چیزی متوسل می‌شوند تا القا کنند که مجلس یازدهم مجلس مردمی نیست! ادعای اینکه «طرح صيانت براندازانه است» و یا آنکه طرح صیانت از فضای مجازی درواقع «‌طرح محدود‌سازی اینترنت است» در راستای وارونه‌نمایی و مخدوش ‌سازی وجهه مجلس انقلابی است چه آنکه در هیچ جای این طرح، مسئله محدود‌سازی اینترنت همگانی مطرح نشده است.
فضا‌سازی کاذب حول مذاکرات وین
روزنامه اعتماد روز پنج‌شنبه در گزارش اقتصادی خود با عنوان «ايست مذاكرات به بازار خودرو» نوشت: «بازار خودرو نيز منتظر نتيجه مذاكرات پيرامون احياي برجام است؛ خريداران مردد هستند ولي فروشندگان مي‌خواهند هر چه زودتر معامله انجام شود تا مبادا با انتشار اخبار اميدواركننده‌اي، قيمت‌ها در سراشيبي قرار بگيرند. البته كه نوسان قيمتي در بازارها طي هفته‌هاي اخير بيشتر شده و همين چند هفته پيش بود كه برخي كارشناسان از كاهش قيمت مسكن خبر داده بودند، البته كاهش نرخ ارز نيز بر اين بلاتكليفي بي‌تاثير نبوده؛ به نظر مي‌رسد مذاكرات برجام بيش از آنچه كه مسئولان ادعا مي‌كنند، بر زندگي و معيشت افراد تاثيرگذار باشد.‌»
در شرایطی که تیم هسته‌ای کشورمان در وین برای مقابله با تحریم‌های تحمیلی آمریکا، ریل مذاکرات را از اقدامات نمایشی به مذاکرات نتیجه محور تغییر داده و با موضع برتری که در اختیار دارد، خطوط قرمز ایران در این دور از مذاکرات یعنی «لغو همه تحریم‌ها»، «تضمین آمریکایی‌ها» و «راستی‌آزمایی مؤثر» را اعلام و مطالبه می‌کند، مدعیان اصلاحات این روزها بازهم شرطی کردن اقتصاد را در دستور کار خود قرار داده‌اند و مانند 8 سال گذشته زلف همه مشکلات کشور را به برجام گره می‌زنند.
این درحالی است که یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات اقتصادی کشور نتیجه سیاست غلط گره زدن اقتصاد به خارج از مرزها و شرطی کردن اقتصاد به مذاکرات از سوی دولت بر آمده از این جریان بوده است.