برنامه دولت برای بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری جام جهانی قطر

به دنبال دستور رئیس جمهور به معاون اول مبنی‌بر تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی جام جهانی فوتبال در قطر، سخنگوی دولت برنامه‌ها و تدابیر دولت برای تحقق این دستور رئیس جمهور را تشریح و اعلام کرد که تسهیل تردد گردشگران، افزایش پروازها بین تهران و دوحه و دعوت از برخی تیم‌ها برای سفر به ایران از جمله آنها است.
علی بهادری جهرمی در گفت‌و‌گو با ایرنا، برگزاری مسابقات جام جهانی قطر را فرصتی ویژه برای جذب گردشگر، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی ایران به گردشگران و فعال‌سازی مجموعه‌های اقتصادی بخش دولتی و خصوصی دانست که می‌تواند هم در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها و هم ارائه چهره‌ای واقعی از ایران و شکست پروژه ایران‌هراسی مؤثر باشد.
دستور رئیس جمهور درباره کارگروه و مشارکت بخش خصوصی
سخنگوی دولت با بیان اینکه این برنامه دو هفته قبل از سفر رئیس‌جمهور به قطر به آیت‌الله رئیسی ارائه شد و در جریان سفر با مقامات قطری نیز رایزنی‌های مربوطه صورت گرفت، اظهار کرد: بر همین اساس رئیس‌جمهور به معاون اول دستور داد کارگروه ویژه‌ای برای هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مختلف دولتی در این جهت تشکیل شود.


وی افزود: برنامه‌های پیشنهادی آماده شده در زمینه‌های مختلفی از جمله تسهیل تردد گردشگران، افزایش تعداد پروازها از تهران به دوحه و بالعکس، استفاده از کشتی‌های تفریحی و مسافربری دارای امکان اقامتی، دعوت از برخی تیم‌های شرکت ‌کننده برای حضور در ایران و امثال اینهاست که برای ایام برگزاری مسابقات جام جهانی تهیه و در دست بررسی است. به گفته سخنگوی دولت، دولت علاوه‌بر این قصد دارد بخش غیر دولتی و عمومی و تورهای گردشگری بخش خصوصی را هم برای استفاده حداکثری از ظرفیت موجود در این ایام فعال کند.