تداوم تاریخ‌سازی کیمیا

آرمان: بدون شک کیمیا علیزاده نامی جاودانه در ورزش ایران خصوصا در تکواندو و ورزش بانوان خواهد بود. کیمیای تکواندوی کشورمان رکورد تاریخی دیگری را در ورزش کشورمان ثبت کرد..
5 تاریخ سازی
اولین طلای نوجوانان جهان در تکواندوی زنان توسط علیزاده به دست آمد. کیمیا همچنین اولین طلای المپیک نوجوانان در ورزش زنان را به نام خود ثبت کرد. اولین مدال جهانی بزرگسالان برای تکواندوی زنان قبل از المپیک 2016 به نام کیمیای تکواندوی ایران ثبت شد تا وی راهی مسابقات گرند پری شود. در آخرین روز مرحله اول مسابقات گرندپریکس در سال 2015، کیمیا علیزاده،نماینده تکواندوی بانوان ایران با شکست تمام رقبای خود در اولین سال حضورش در این مسابقات موفق به کسب مدال ارزشمند طلا شد. او در مسیر مدال طلا رقبایی از چین تایپه (نایب قهرمان جهان 2015)، انگلیس (دارنده مدال برنز جهان 2015) را 2 بر صفر شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی در یک پیکار سخت به مصاف قهرمان جهان در سال 2015 رفت که در پایان این علیزاده بود که توانست جیوم لیم کره‌ای را 22 بر 10 و با اختلاف 12امتیاز از پیش رو بردارد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم کشورمان در ادامه رودرروی مارتینا زوبسیک از کرواسی (دارنده مدال برنز المپیک پکن 2008) قرار گرفت که در پایان 8 بر 4 برنده از شیاپ چانگ خارج شد و راهی مرحله فینال شد. او در مرحله پایانی این رقابت‌ها یک‌بار دیگر مقابل جید جونز انگلیسی، دارنده مدال طلا المپیک لندن و بهترین تکواندوکار زنان در سال 2014 قرار گرفت که توانست در راند طلایی به برتری دست پیدا کند و با شایستگی بر سکوی قهرمانی بایستد. بنابراین اولین طلای گرندپری برای تکواندوی زنان بازهم به نام علیزاده ثبت شد. کیمیا اما با درخشش در مسابقات انتخابی موفق شد به رقابت‌های المپیک 2016 ریو راه یابد. کیمیا علیزاده در دومین روز از رقابت‌های تکواندوی المپیک ۲۰۱۶ ریو تاریخ ساز شد. کیمیا در مسابقه رده‌بندی نه تنها اولین مدال المپیک رشته تکواندو بلکه اولین مدال تاریخ بانوان ایران در المپیک را کسب کرد. فدراسیون جهانی تکواندو بعد از کسب مقام سوم کیمیا علیزاده چنین گزارش کرد: بعد از اتمام مسابقه با حریف سوئدی، کیمیا زمین را بوسید و مربی‌اش را در آغوش کشید. او از کسب این مدال اشک شوق در چشم داشت هرچند که ترجیح می‌داد مدال طلا کسب کند. او با اعتماد به نفس بالایی که داشت درهای موفقیت را به سوی دختران ایرانی باز کرد. کیمیا گفت که این موفقیت او را به یک الگوی اجتماعی تبدیل کرده و زندگی شخصی‌اش را تحت تاثیر قرار خواهد داد و او تمام تلاشش را می‌کند تا الگوی خوبی باشد برای کسانی که راه او را پیش گرفته‌اند باشد. او باور دارد فعالیت ورزشی زنان هیج محدودیتی در ایران ندارد و در آینده زنان ایرانی مدال‌های بیشتری کسب خواهند کرد.علیزاده گفت که برای دستیابی به این موفقیت فشار روحی و جسمی زیادی را برای آماده سازی و کم کردن وزن پشت سر گذاشته و از خداوند به‌خاطر این لطف سپاسگزار است. مهرو کمرانی، مربی کیمیا علیزاده، گفت: زنان در ایران به اندازه مردان به فعالیت‌های ورزشی علاقه‌مند هستند. کمرانی باور دارد کیمیا بسیار باهوش و صبور است و یکی از بهترین تکواندوکاران رده ۵۷- کیلوگرم است.
رکورد ششم کیمیا


کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن ۶۲- کیلوگرم ایران در گام نخست بیست‌وسومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ به مصاف فرناندا آگویره از شیلی رفت و با نتیجه ۱۴ بر ۹ تکواندوکار را مغلوب کرد. بانوی تکواندوکار ایران در دومین مبارزه با پیروزی ۳۶ بر ۲۲ برابر اشلی کرایولد کانادایی، دارنده مدال طلا و برنز قهرمانی پان آمریکن توانست به مرحله سوم رقابت‌های جهانی صعود کند. علیزاده در سومین دیدار خود در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ئی چینگ لی دارنده مدال طلای آسیا از چین تایپه رفت و در پایان موفق شد در راند طلایی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به پیروزی برسد. کیمیا علیزاده در مرحله یک چهارم نهایی رودرروی ماریا استتیچ از کرواسی قرار گرفت و در پایان با ارائه نمایش درخشان توانست ۱۲ بر ۴ به پیروزی برسد و مدال برنز خود را قطعی کرد. بانوی افتخارآفرین ایران در نیمه نهایی هم تاتیانا کوزمینا از روسیه را ۹ بر ۶ مغلوب کرد و پا به دیدار پایانی گذاشت. کیمیا علیزاده در دیدار پایانی برای کسب اولین مدال طلای تاریخ تکواندوی بانوان ایران در مسابقات جهانی در حالی که به نظر می‌رسید با مصدومیت روبه‌رو شده است رودرروی روس گباگبی از ساحل عاج قرار گرفت و با نتیجه ۱۹ بر ۹ شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. در پایان این رقابت‌ها تیم ملی تکواندو بانوان ایران با تک مدال نقره کیمیا علیزاده به مقام نهم جهان رسید.