حداقل حقوق کارمندان؛ ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

شهروند| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای به دولت برای پرداخت یارانه نقدی در سال آینده مجوز دادند. در جلسه علنی نوبت عصر دیروز جزء (۱) بند الف تبصره ۱۴ مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها تصویب شد.طبق این قانون، در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تمامی دریافتی‌ها (منابع) مندرج در جدول تبصره (۱۴) این قانون به استثنای عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، منابع حاصل از فروش آب‌وبرق، حق بیمه مشترکین گاز طبیعی و عوارض گازرسانی(به ترتیب موضوع ماده (۱۲) و ماده (۶۵) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)) و حق بیمه منازل مسکونی در اجرای مواد (۲) و (۴) قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی مصوب سال ۱۳۹۹ به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل ‌کشور  واریز می‌شود. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه‌وبودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف مربوط مطابق جدول مذکور متناسب با تحقق دریافتی‌ها (منابع) اقدام نماید.
سند جامع صنعت هسته‌ای در افق ۵۰ ساله تدوین می‌شود
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف کردند تا از طریق سازمان انرژی اتمی سند جامع و نقشه راه، توسعه صنعت هسته‌ای کشور در افق ۵۰ ساله را در تمام حوزه‌های صنعت هسته‌ای تدوین و اقدام قانونی لازم برای تصویب آن را حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱ به‌عمل آورد.
شروط پرداخت یارانه 3 برابری به خانواده‌های 3 فرزندی تعیین شد



همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط افزایش سه برابری یارانه فرزندان خانواده‌های دارای سه فرزند را مشخص کردند. بر اساس بند (ب) تبصره (۱۴) لایحه بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان مکلف است حداکثر ظرف سه(۳) ماه پس از ابلاغ این قانون، ضمن دهک‌بندی درآمدی کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر از طریق شاخص‌ها و اطلاعات و داده‌های متقن و ثبتی قابل اتکاء نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد اقدام نماید، شناسایی و دهک‌بندی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌گیرد. سه دهک بالای درآمدی نسبت به افزایش یارانه فرزندان خانواده‌های دهک‌های اول تا چهارم دارای حداقل ۳ فرزند تحت‌تکفل که هیچ‌کدام از والدین در دستگاه‌های مذکور ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه ایران شاغل نمی‌باشند، به میزان سه برابر یارانه مصوب سایرین دریافت نمایند.
میزان افزایش حقوق سربازان وظیفه در سال ۱۴۰۱ تعیین شد
با موافقت نمایندگان مجلس، میزان افزایش حقوق سربازان وظیفه مجرد و متاهل تعیین شد. در اجرای ماده(۴۹) قانون خدمت وظیفه عمومی، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی حداقل ۶۰درصد، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی حداقل ۷۵ درصد و حقوق سربازان متاهل ۹۰درصد حداقل دریافتی کارکنان نیروهای مسلح مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می‌شود و دستورالعمل آن با توجه به تحصیلات و درجات آنان توسط ستاد کل نیروهای مسلح تهیه می‌شود. پرداخت فوق‌العاده ماده(۵۰) قانون خدمت وظیفه عمومی نیز کماکان استمرار می‌یابد.
حداقل حقوق کارمندان ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد
نمایندگان مصوب کردند که ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرایی به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد به‌گونه‌ای که ماهانه کمتر از ۵ میلیون و 600 هزارتومان کمتر نباشد.
موافقت با پرداخت تنخواه به هلال‌احمر و وزارت بهداشت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۱ با پرداخت تنخواه به جمعیت هلال‌‌احمر جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی موافقت کردند.
صداوسیما مکلف به پرداخت حق پخش مسابقات ورزشی شد
با تصویب مجلس، درآمد‌های تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی بین صداوسیما و وزارت ورزش و جوانان تقسیم می‌شود.
سازمان ملی مسکن مجاز به بازآفرینی حاشیه‌های شهرها شد
سازمان ملی مسکن مکلف شد ۲۰ درصد از زمین‌ها و املاک در اختیار خود در حریم و محدوده هریک از شهرها را به بازآفرینی بافت‌های فرسوده و حاشیه‌های شهر اختصاص دهد.

سایر اخبار این روزنامه
مردان میدان/ تقدیر ۲۶۰ نماینده مجلس از امدادرسانی هلال‌احمر دولت و مجلس تن به جراحی دادند! مشت و لگد خواهرانه برای رسیدن به تیم ملی! آخرین نفس‌های نوزاد در آغوش مادر بی‌جان اعلام تحصن داریوش مهرجویی جلوی ساختمان وزارت ارشاد حداقل حقوق کارمندان؛ ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان «ارج» تولید تحت لیسانس می‌گیرد این دو برادر، فوتبال را به هم ریختند! بر اساس رفتار ایالات متحده تصمیم می‌گیریم نه بر اساس پیام‌های غیرشفاف ضرورت حمایت بیشتر مجلس از جمعیت هلال‌احمر سوءتفاهم شده؛ توضیح خواهیم داد برکت 400 میلیونی!/ بهره‌برداری از بزرگ‌ترین کارخانه تولید واکسن غرب آسیا رئیس جمهوری وعده داد؛ حذف نظام چانه‌زنی در تعیین حقوق کارگران نبرد نجاتگران با لودر غول پیکر این گزارش را با ترس و لرز بخوانید! هرگز احساس نکردم مترجم هستم! احتمال بارش پول در هوای نیمه‌ابری سینما رئیس هیات مدیره نصر تهران: با طرح صیانت مخالفیم تسویه‌حساب عجیب یک سارق با زندانبانش دروازه‌بان ایران در جام جهانی قطر کیست؟ شفافیت از متن به صحن رسید؛ چقدر می‌گیری؟ آغاز جنگ نفتی!