صدای پای کی‌روش پشت مرزهای ایران

شهروندآنلاین: با وجود اینکه دراگان اسکوچیچ این روزها در تهران حضور دارد و با برگزاری جلسات با مسئولان فدراسیون فوتبال در حال تنظیم برنامه‌های تیم ملی است، اما یک شایعه عجیب از دو روز پیش در رسانه‌های خارجی دست به دست می‌چرخد. شایعه‌ای که حکایت از بازگشت کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی به ایران و برعهده گرفتن هدایت تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر دارد. البته که مسئولان فدراسیون فوتبال این موضوع را تکذیب می‌کنند.

ناکامی با مصر و بازار داغ شایعات

کارلوس کی‌روش علاقه زیادی داشت تا با تیم ملی مصر بتواند برای پنجمین‌بار حضور در جام جهانی را بچشد، اما شکست مقابل سنگال در ضربات پنالتی این فرصت بزرگ را از مربی پرتغالی سابق تیم ملی گرفت. بعد از حذف مصر از جام جهانی درباره همکاری این مربی با فدراسیون فوتبال آفریقایی شایعات داغی مطرح شد. در نهایت هم دو طرف به صورت توافقی قراردادشان را فسخ کردند و به همکاری‌شان پایان دادند. این موضوع اما سرآغاز یک شایعه بزرگ بود.

الکوره: کی‌روش از ایران پیشنهاد دارد

سایت الکوره قطر به نقل از یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال مصر خبر داد که کی‌روش پیشنهاد رسمی از ایران، عراق، استرالیا و تونس دریافت کرده و همین پیشنهادات نقش زیادی در تصمیم او برای جدایی از تیم ملی مصر داشته‌ است.



این منبع آگاه  در گفت‌وگو با الکوره مدعی شده است: «این پیشنهادات کی‌روش را «وسوسه» کرده‌ است. به خصوص پیشنهاد ایران که به جام جهانی راه یافته و استرالیا که باید در مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی به مصاف امارات و پرو برود.»

سایت قطری در ادامه گزارش خود آورد: «عدنان درجل، وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون عراق نیز پس از جدایی کی‌روش از مصر، خواستار آغاز مذاکرات با او شده است. پیش از آغاز مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی نیز این مربی پرتغالی گزینه اصلی عراقی‌ها برای هدایت تیم ملی کشورشان بود، اما در نهایت این توافق عملی نشد.»

افشای پشت پرده عدم همکاری با مصر

در ادامه، گمانه‌زنی‌ها درباره کارلوس کی‌روش و مقصد بعدی‌اش در فوتبال ادامه یافت. شبکه «اسکای‌نیوز» عربی در گزارشی به پشت پرده عدم توافق کارلوس کی‌روش برای ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال مصر پرداخت. این شبکه معتبر عربی در این زمینه نوشت: کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال مصر برای ادامه همکاری به دو دلیل توافق نکرد. دلیل اول مرد پرتغالی درخواست فدراسیون فوتبال مصر برای کاهش دستمزد ماهیانه‌اش بود.

فدراسیون مصر به دلیل عدم صعود تیم ملی این کشور به جام جهانی و ناکام ماندن کی‌روش در این ماموریت بزرگ درخواست کرد تا دستمزد مربی پرتغالی کاهش پیدا کند تا در این صورت ادامه همکاری میسر شود، اما در مقابل کی‌روش به شدت با این درخواست مصری‌ها مخالفت کرد.

دومین دلیل کی‌روش برای عدم توافق با فدراسیون مصر برای ادامه همکاری دریافت پیشنهادی از تیم ملی یک کشور راه یافته به جام جهانی (ایران) بود.

فدراسیون ایران: با کی‌روش مذاکره‌ای نکردیم

با شدت گرفتن شایعات درباره حضور دوباره کارلوس کی‌روش در رأس کادر فنی تیم ملی ایران، مسئولان فدراسیون فوتبال به این موضوع واکنش نشان دادند. خبرنگاران در حاشیه تمرین امروز تیم ملی امید با حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال صحبت کردند و او در این‌خصوص گفت: «این موضوع را تکذیب می‌کنم و پیشنهادی به کی‌روش ندادیم.»

همچنین مدیر رسانه‌ای تیم ملی در صفحه شخصی خودش اعلام کرد که پیشنهاد به کارلوس کی‌روش کذب است و تیم ملی به کارش ادامه می‌دهد.

در انتظار روزهای آینده

با اینکه هیچ خبری از راهروهای فدراسیون فوتبال درباره قطع همکاری با دراگان اسکوچیچ به گوش نمی‌رسد، اما بازار داغ شایعات درباره برکناری این مربی کروات حالا از مرزهای ایران فراتر رفته و به کشورهای همسایه رسیده است. کی‌روش 8 سال در فوتبال ایران حضور داشت و طرفدارانی دارد، اما مساله مهم حمایت فدراسیون از اسکوچیچ است که بعید است با این مسائل خاتمه پیدا کند. هرچند که باید در انتظار روزهای آینده نشست و دید چه اتفاقاتی روی نیمکت تیم ملی رخ می‌دهد.