حماس: تل‌آویو به جنین حمله کند ۶ ماه می‌جنگیم

یک مقام حماس در واکنش به تهدید وزیر جنگ ارتش رژیم صهیونیستی به جنگ‌افروزی، با اعلام اینکه مقاومت درباره هرگونه اقدام علیه مسجدالاقصی و اردوگاه جنین به میانجی مصری هشدار داده است، گفت که حماس برای شش ماه مبارزه متوالی آمادگی دارد. در پی یک رشته عملیات شهادت‌طلبانه در اراضی اشغالی طی هفته‌های گذشته که به هلاکت و زخمی شدن شماری از صهیونیست‌ها منجر شد، بنی گانتس ضمن خط و نشان کشیدن برای فلسطینیان به صراحت گفت که آماده تشدید تنش در تمامی جبهه‌ها از جمله نوار غزه و لبنان است. وزیر جنگ صهیونیست‌ها گفت: «ما امیدوار هستیم که شاهد برقراری آرامش باشیم و در صورت تثبیت اوضاع می‌توانیم سن فلسطینی‌های کرانه باختری که اجازه ورود به مسجدالاقصی را خواهند داشت، کاهش دهیم.» زاهر جبارین، عضو دفتر سیاسی حماس در گفتگو با شبکه المیادین با تأکید بر وحدت گروه‌های مقاومت جنین در مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: «حماس در سطوح بالای رهبری این جنبش در حال پیگیری اوضاع در جنین است و هر گونه تحرکی از سوی دشمن را زیر نظر دارد.»‌جبارین تصریح کرد: «ما نیرو و تجهیزات خود را برای مقابله با دشمن آماده کرده‌ایم و آن قدر توان داریم که شش ماه متوالی نبرد کنیم. ما بیش از هفت دهه است که این نبرد را به راه انداخته‌ایم، زیرا رژیم اشغالگر مردم ما و دلاورمردان ما و اسرای ما را زندانی کرده و در همه شهر‌های کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ و نوار غزه هموطنان ما را به قتل می‌رساند و هر جنایت ممکنی را مرتکب می‌شود.» این مسئول حماس گفت: «ما در بالا‌ترین سطح رهبری گروه‌های مقاومت و در اتاق عملیات مشترک، پیگیر اوضاع کنونی در سرزمین‌های فلسطینی هستیم.»‌جبارین با اشاره به برنامه صهیونیست‌ها برای حمله به مسجدالاقصی در پانزدهم ماه مبارک رمضان گفت: «این خطرناک‌ترین کاری است که دشمن صهیونیستی می‌تواند مرتکب شود.»
هشدار درباره نقض خطوط قرمز
همچنین منابعی در مقاومت از ارسال پیام‌هایی به مصر خبر داده‌اند که درباره برگزاری مراسم دینی یهودیان و ذبح قربانی در داخل مسجدالاقصی به صهیونیست‌ها هشدار داده و اعلام شده که باید مانع هرگونه اقدام تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان در قدس و مسجدالاقصی شود. این منابع گفتند: «مقاومت به مصری‌ها پیام داده که اسرائیل گمان نکند اگر تسهیلاتی را برای نوار غزه قائل می‌شود، مقاومت از آنچه که این رژیم بر سر قدس اشغالی و کرانه باختری می‌آورد چشم‌پوشی می‌کند و این ارزیابی اشتباه دشمن است.» این گروه‌ها همچنین تأکید کردند که عبور از خطوط قرمز در اردوگاه جنین به معنای صاعقه‌ای است که اوضاع را در میادین مختلف منفجر خواهد کرد.
یگان‌های ویژه صهیونیست صبح روز سه شنبه به شهر جنین یورش برده و با محاصره چند محله، تک‌تیرانداز‌های خود را در داخل برخی ساختمان‌ها مستقر کردند. رسانه‌های فلسطین گزارش دادند که مبارزان فلسطینی نیز به سمت نظامیان صهیونیست که به منزل مجاهد السعدی، روزنامه‌نگار فلسطینی یورش برده بودند، تیراندازی کردند. گروه مبارزه موسوم به «کتیبه جنین» اعلام کرد که مبارزان آن مکان استقرار یکی از تک‌تیراندازان صهیونیست در منطقه الحرش را هدف تیراندازی قرار دادند. در گزارش شبکه المیادین آمده است که نظامیان صهیونیست پس از بازداشت جوانی به نام ضرغام زکارنه از جنین عقب‌نشینی کردند و مبارزان فلسطینی، نظامیان صهیونیست را وادار کردند تا از چند نقطه در جنین عقب‌نشینی کنند. نظامیان صهیونیست با یورش به استان نابلس، هفت فلسطینی را بازداشت کردند.


نتانیاهو نمی‌تواند کابینه تشکیل دهد
موج ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی باعث شد موضوع آینده متزلزل دولت رژیم صهیونیستی مورد توجه خبرنگاران رسانه‌های صهیونیست قرار گیرد. نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان گفت‌وگوی مطبوعاتی اخیر گفت که حزب یمینا مانند تیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیست، چرا که حزبی است که مانع ارسال پول به جنبش حماس می‌شود و به پرتاب هر بالن حامل مواد آتش زا از غزه واکنش نشان می‌دهد. وی گفت که نتانیاهو قدرت تشکیل دولت جایگزین را ندارد و فهرست مشترک در دولت یا در ائتلاف نخواهد بود و بخشی از این ائتلاف نخواهد شد. بنت در پاسخ به سؤالی در خصوص موج عملیات‌های فلسطینی اخیر و امکان انجام عملیات زمینی اسرائیلی در جنین با ادعای اینکه هیچ نقطه‌ای خارج از دسترس آن‌ها نیست و گزینه‌های زیادی روی میز است، گفت: «ویژگی متمایز موج اخیر عملیات‌ها، انفرادی بودن عملیات‌ها است و این امر از نظر اطلاعاتی بسیار پیچیده‌تر است، بنابراین کاری که ما کردیم شروع عملیات بازداشت و نابودی تروریست‌ها است، همانطور که در جنین و مناطق دیگر انجام دادیم.»‌نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با انتقاد شدید از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و متهم کردن وی به ترغیب به تروریسم، مدعی شد عباس از سال‌ها پیش بازی دوگانه‌ای انجام می‌دهد و اقدام به ترغیب به «خشونت» و آموزش می‌کند. بنت این را هم گفت که نتانیاهو پیش‌تر به دولت امریکا وعده تأسیس کنسولگری را به عنوان بخشی از وظایف خود در راستای هماهنگی روابط با فلسطینیان داده بود، اما اجرای این عملیات متوقف شد، چرا که قدس تنها پایتخت اسرائیل است!