گستاخی فرانسه در حمایت از تروریست‌ها نتیجه عوض کردن جای جلاد و شهید


سرویس سیاسی-روحانی در روزهای گذشته رفتار دو گانه‌ای را تجربه می‌کند، او در حالی که طی تبلیغات انتخاباتی رقبای خود را به اعدام در چهار دهه گذشته متهم کرده بود این روزها در اظهارات خود در صفحات مجازی از بزرگانی چون شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی تجلیل و دست به مشابه سازی می‌زند!
بی شک تروریست‌های پلید و حقیری چون منافقین که همه توان خود را با کمک و همراهی قدرت‌های ریز و درشت در چهار دهه گذشته مصروف جنایت و خرابکاری ساخته و هیچ بهره‌ای نبرده‌اند، کوچکتر از آن هستند که مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرند، این تروریست‌ها آن چنان بی‌مایه و حقیر هستند که حتی جرات و توان ذکر سرنوشت سرکرده خود را ندارند و آن را به عهده فرد فرومایه دیگری مانند ترکی فیصل رئیس‌سابق سازمان اطلاعات سعودی گذاشتند.
در این مجال قصد پرداختن به رفتار و شیوه منافقین را نداشته و نداریم چرا که در این حد و اندازه‌ها نیستند، بلکه روی سخن با شخصیت‌هایی است که در فضای تبلیغاتی پیش از انتخابات با بیان و روش خود دشمنان و تروریست‌ها را جری و گستاخ کردند.
تلاش برای تعویض جای  شهید و جلاد


روحانی 18 اردیبهشت سال جاری در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و در همدان با حمله به رقبای انتخاباتی خود گفت «اردیبهشت ۹۶ هم یکبار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند، آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند را قبول ندارند.»
آلزایمر؟!
اما آن چه جای تعجب و سؤال دارد اظهارات این روزهای روحانی است که در سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی بر زبان رانده شده و وی با شبیه سازی خود و آن شهید مظلوم می‌گوید « بهشتی انواع ناسزاگویی و ظلم‌های به خود را تحمل می‌کرد ولی در برابر ظلم به مردم با قدرت می‌ایستاد » و یا در همایش قوه قضائیه اظهار می‌دارد « آن روح بلند امام این چنین شاگردانی را هم در محضر خودش پرورش می‌دهد، در همان جلسات هفتگی سال 58 حوادث زیادی مطرح می‌شد، از توهین‌هایی که به خود ایشان می‌شد [این توهین‌ها ] کم کم به جریان طبیعی تبدیل شده بود که بزرگان نظام در کوچه و خیابان و حتی در اجتماعات بزرگ، گاهی در دانشگاه‌ها و گاهی در مساجد مورد توهین قرار بگیرند، اما شهید بهشتی صبر کرد و به ما آموخت که هر چیزی را برای انقلاب‌مان و نظام‌مان و استحکام نظام‌مان به راحتی تحمل کنیم و بدانیم اگر کسی اخلاص داشت و برای خدا تلاش کرد، هر چه احمض به او افضل، یعنی هر چه مشکل‌تر باشد، خداوند اجر و مزد بیشتری را به ما عنایت خواهد کرد.»
روحانی در ادامه می‌گوید «‌ از آن سال‌های اول انقلاب که تلاش می‌کردند گروهک‌ها نگذارند انقلاب ما استقرار پیدا کند، البته قدرت‌های بزرگ هم حامی آنها بودند، اما مردم ما در کنار رهبری و امام ایستادند و از آن روزهای سخت عبور کردیم. البته قربانی‌های فراوانی هم دادیم، از شهید مطهری گرفته تا شهید بهشتی و مفتح و دیگر شهدا، اما راه را ادامه دادیم و مردم ما هم پشت سر نظام و انقلاب و رهبری ایستادگی کردند.»
این اظهارات از آن رو تعجب‌آمیز است که اولا روحانی تلاش دارد دست به شبیه سازی خود با فردی بزند که بزرگترین افتخارش حرکت در مدار اسلام و انقلاب بود و می‌گفت « آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر » ، شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی مورد کینه منافقین و گروهک‌های وابسته به شرق و غرب بود و این مشی سیاسی چه انطباقی با شبیه سازان این روزها دارد؟!
نکته دیگر این که شهید بهشتی توسط کدامین گروهک‌ها ترور و به شهادت رسید؟! آیا آیت‌الله بهشتی در بستر و به صورت طبیعی دار فانی را وداع گفت یا همان گروهک‌هایی که دستشان به خون 17 هزار ایرانی آلوده است، وی را شهید کردند؟ امام در وصف آن شهید فرمودند؛ «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان بود.»
واکنش منفعلانه
 به پلیس بد مذاکرات
نکته دیگری که نباید از آن غفلت کرد نقشی است که فرانسه در سالیان متمادی علیه کشورمان بازی کرده است ، پاریس در مذاکرات هسته‌ای در میانه میدان نقش پلیس بد را بازی کرد.
جالب آن که بهمن ماه سال گذشته در ضیافت شام «ژان مارک آیرو» وزیرخارجه فرانسه در تهران، یکی از تجار فرانسوی از او پرسیده بود؛ «جناب وزیر، چرا این سفر دقیقا در روزی انجام می‌شود که فرانسه همراه انگلیس و آمریکا در خلیج‌فارس و در نزدیکی آب‌های ایران مانور نظامی که پیام‌های خاصی دارد، برگزار می‌کند؟ آیا فکر نمی‌کنید این مسئله روی روابط تجاری ما با ایران تأثیر بگذارد و نتوانیم قرارداد خاصی منعقد کنیم؟ آیا شما از واکنش مقامات ایرانی نگران نیستید»؟!
 وزیرخارجه فرانسه نیز در پاسخ گفته بود؛ «خیر، بنده هیچ نگرانی نسبت به موفقیت‌آمیز بودن این سفر ندارم، مقامات ایرانی در هیچیک از جلسات مقدماتی به این مسئله اعتراض نکرده‌اند»!
وی همچنین گفته بود «دولت ایران به این سفرها احتیاج دارد و مطمئن هستم که هیچ اعتراضی نخواهیم شنید»!
در این رابطه وزیر امور خارجه کشورمان در سفر اخیر به فرانسه و در اظهارنظری عجیب، در واکنش به نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس، حضور و فعالیت منافقین در فرانسه را نقطه ابهام در روابط ایران و فرانسه عنوان کرده و گفته است : «در گفت‌وگوهایمان با مسؤلان فرانسه حضور منافقین را به عنوان یک نقطه ابهام در روابط مطرح کردیم و آنها هم همواره تاکید کردند که ارتباطی با این گروه ندارند».
واکنش‌های منفعلانه مقامات کشورمان به گستاخی‌های فرانسه آنان را در اقداماتشان علیه جمهوری اسلامی جری کرده و با این رویکرد وزارت خارجه همچنان بایستی منتظر اجرای برنامه‌های ضد ایرانی بیشتری در فرانسه باشیم. فرانسه در حالی به رویکرد خصمانه خود ادامه می‌دهد که دولت کشورمان با بستن قراردادهای تجاری محرمانه و پرسود (مانند قراردادهای خودروسازی)، برخی صنایع در حال ورشکستگی این کشور را نجات داده و برای جوانان آن اشتغال ایجاد می‌کند!