شورای عالی آموزش و پرورش ابتدا خود باید متحول شود

دوشنبه گذشته، رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فرهنگیان و فعالان حوزه تعلیم و تربیت کشور، با تأکید بر اینکه ایران قوی بدون تعلیم و تربیت اصولی و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش قابل تصور نیست، اظهار کرد: آنچه در حوزه آموزش و پرورش هزینه می‌شود، سرمایه‌گذاری برای تضمین توسعه و پیشرفت آینده کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی بر ضرورت حمایت عملی از فرهنگیان تأکید کرد و گفت: دولت مصمم است همه ابعاد قانون رتبه‌بندی معلمان را در راستای ارتقای شأن و منزلت فرهنگیان عزیز مورد توجه قرار دهد.
رئیس جمهور اجرای سند تحول آموزش و پرورش را یک ضرورت خواند و گفت: پیگیری وضعیت صندوق فرهنگیان از مهم‌ترین دغدغه‌های فرهنگیان است و ضرورت دارد، مسئولان مربوطه با جدیت در این زمینه اقدام کنند. آیت‌الله رئیسی همچنین با انتقاد از وجود سامانه‌های متعدد و پراکنده در حوزه تعلیم و تربیت ، از وزیر آموزش و پرورش خواست هر چه سریع‌تر اقدام برای ساماندهی این عرصه را آغاز کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود مطالب مطرح شده در زمینه استفاده بهینه از فضای مدرسه با هدف ارتقای تعلیم و تربیت را حائز اهمیت دانست و گفت: ضرورت دارد تلاش کنیم استفاده بهتر و مناسبی از ظرفیت‌ها و امکانات موجود داشته باشیم تا بهره‌وری افزایش یابد. رئیس جمهور درباره سخنان یکی از حاضرین، مبنی بر ایجاد تحول در شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: ضمن احترام به همه پیشکسوتان و کسانی که در حوزه آموزش و پرورش تلاش کرده‌اند، امروز ضرورت دارد که شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان اتاق فکر ایجاد تحول آموزشی در کشور نقش‌آفرینی کند و با حضور نیروهای تحول‌خواه، نگاه نو و خلاقانه در آن حاکم شود. وی با اشاره به سخنان یکی از معلمان درباره نظام عادلانه پرداخت حقوق، تصریح کرد: دولت معتقد است که در همه حوزه‌ها باید بر مبنای عدالت رفتار شود و لازم است عدالت در جذب نیرو، عدالت در به‌کارگیری، عدالت در ارتقاء و عدالت در پرداخت حقوق همزمان مورد توجه قرار بگیرد. در این نشست ۱۶ نفر از فرهنگیان و فعالان حوزه آموزش و پرورش دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای ارتقای تعلیم و تربیت و رفع مشکلات فرهنگیان مطرح کردند.