طنین فریاد آزادی قدس در سراسر ایران

آرمان ملي: مراسم روز قدس روز گذشته با شکوه هر چه بيشتري برگزار شد. کوچه و خيابان‌هاي ايران، صحنه ديدني‌هاي بسيار در حمايت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطين شد؛ از نوجواناني که «نامگذار» روز قدس را نديدند اما پاي آرمان بلندي که دليل اين نامگذاري بود ايستاده‌اند، تا زنان و مرداني که قدس را فراتر از هر مفهوم سياسي دانسته و در حمايت از آن به صحنه آمدند. ديروز و در چهل و سه سالگي انقلاب اسلامي ايران ملت هميشه صحنه کشو‌رمان‌ بار ديگر با حضور پرشور در راهپيمايي روز قدس به گفتمان سازش و طرح‌هاي مغاير با استيفاي حقوق حقه ملت فلسطين «نه» گفتند و تاکيد کردند گفتمان مقاومت با شتاب و اقتدار روز افزون تا برچيدن بساط اشغالگران و آزادي سرزمين مقدس به پيش مي‌رود.
راهپيمايي روز قدس
روز 16 مرداد 58، مطابق با 13 رمضان 1399 قمري، آغاز راهي بود که اجازه تحريف تاريخ را به رژيم جعلي صهيونيستي نداد. روزي که امام خميني (ره)، بنيانگذار جمهوري اسلامي، آخرين جمعه ماه مبارک رمضان را به نام «قدس» قبله نخستين مسلمانان نامگذاري کرد تا گراميداشت آن از سوي مردم ايران و آزاديخواهان جهان، اجازه فراموشي ستم‌هاي غاصبان صهيونيست بر مردم فلسطين را ندهد. چهل و سه سال پس از اين نامگذاري، ايران، نهم ارديبهشت ماه، يکصدا و فارغ از جناح‌بندي‌ها و گروه‌گرايي‌ها و قوميت‌ها، مظلوميت قدس و غزه را فرياد زدند. راهپيمايي عظيم و حماسي مردم روزه‌دار و استکبارستيز ايران اسلامي در حمايت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطين در تهران و ديگر شهرستان‌ها از ساعت 10 صبح روز گذشته آغاز شد اما بسياري از مردم از ساعات اوليه صبح براي حضور در راهپيمايي در مبادي مسيرهاي اعلام شده گردهم آمده‌ بودند. مسيرهاي راهپيمايي روز قدس ميزبان دستاوردهاي جديد دفاعي ايران اسلامي بود: موشک «خيبرشکن»؛ جديدترين موشک بالستيک ايران با بُرد 1450 کيلومتر که دوربُردترين موشک بالستيک تاکتيکي جهان به شمار مي‌آيد و موشک «عماد» که آخرين موشک ساخت سازمان هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است. موشک قدر هم از ديگر تسليحات دفاعي ايران اسلامي است که همزمان با روز قدس در ميدان‌هاي تهران به نمايش درآمد. تصاوير يادگاري و سلفي‌هاي مردم به ويژه جوانان با موشک‌هاي ايراني هم صحنه‌هاي جالب و هيجاني در خيابان‌هاي تهران رقم زده است. همچنين همزمان با مردم تهران در ديگر استان‌ها و شهرستان‌ها نيز راهپيمايي روز قدس با شکوه هر چه بيشتري برگزار شد. در حاشيه راهپيمايي، موشک قاسم جهاد اسلامي، موشک عياش 250 جنبش حماس، موشک فاتح 110 حزب‌ا... لبنان، موشک تشرين ارتش سوريه، موشک بالستيک جمال 69 نجباء عراق، موشک قدس 2 انصارا... يمن و موشک سجيل سپاه پاسداران در نمايشگاه موشک‌هاي محور مقاومت در معرض ديد عموم قرار گرفت. بَنر شهداي يمني در کنار تصوير سردار شهيد، حاج قاسم سليماني در مجاورت موشک خيبرشکن از ديدني‌هاي قابل تأمل روز قدس تهران بود که پيام مهمي براي دشمنان انقلاب اسلامي و جبهه مقاومت داشت. در مسير راهپيمايي روز قدس امسال، غرفه‌اي براي «انتفاضه سوم ملت فلسطين» تشکيل شد و در آن آغاز انتفاضه سوم اسراي فلسطيني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي را با توجه به عمليات‌هاي اخير استشهادي در سرزمين‌هاي اشغالي تشريح گرديد. از سوي ديگر ورزشکاران هم آمدند تا در ميادين تهران مانند ميدان‌هاي مبارزه، آرمان حمايت از فلسطين را فرياد بزنند: حضور تکواندوکاران و کاراته‌کارها در حوالي ميدان ولي‌عصر براي نمايش حرکات رزمي قابل توجه بود. حضور پُررنگ زنان و دختران و مادراني که در راهپمايي روز قدس به ياد مُرابِطات (زنان مدافع مسجدالاقصي در فلسطين) نشان از همراهي زنان و مادران ايراني با زنان غيور فلسطيني داشت. روز گذشته پس از دو سال تعطيلي کرونايي، شور و حال مردمي به روز قدس بازگشت و مردم مثل سال‌هاي قبل با شکوه هرچه تمام‌تر مراسم روز قدس را برگزار کردند. در پايان اين مراسم قطعنامه‌اي قرائت گرديد.
حضور مسئولان و مقامات


در کنار امت خدا جوي که براي آرمان مردم فلسطين براي راهپيمايي روز قدس به خيابان‌ها آمده بودند مقامات و مسئولان لشگري و کشوري نيز پا به پاي مردم در اين مراسم حضور يافته و شرکت کردند. آيت‌ا... سيد ابراهيم رئيسي صبح جمعه با حضور در جمع عظيم راهپيمايان روز جهاني قدس در خصوص پيام حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در اين راهپيمايي گفت: ما بر اساس وعده خداوند پيامبر گرامي اسلام(ص) آزادي قدس را حتمي مي‌دانيم و اين حرکت عظيم که امروز در قالب راهپيمايي شاهد آن هستيم نماد همبستگي امت اسلامي است که به نابودي رژيم صهيونيستي منتهي خواهد شد. حجت‌الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي؛ رئيس قوه قضائيه ضمن شرکت در راهپيمايي باشکوه روز قدس، با بيان اينکه مردم مظلوم فلسطين دهه‌هاست زير ظلم و ستم صهيونيست‌ها قرار دارند، جريان مقاومت در جهان اسلام را جرياني پويا، زنده و رو به جلو خواند و اظهار کرد: امروز در شرايطي قرار داريم که به ‌رغم نزديکي زوال و هزيمت صهيونيست‌ها، برخي کشورهاي مرتجع در پي عادي سازي روابط خود با اين رژيم غاصب و جنايتکار هستند لذا مردم حق‌طلب و ظلم‌ستيز در سراسر جهان به ويژه ايران اسلامي در پاسداشت روز قدس، اين ميراث ارزشمند امام راحل، با شکوه و عظمت بيشتري در راهپيمايي شرکت به هم رساندند تا پيام حمايت همه‌جانبه خود از مردم مظلوم و مقاوم فلسطين را فرياد بزنند و به گوش جهانيان برسانند. رئيس دستگاه قضا تصريح کرد: فلسطين عزيز و مردم مقاوم و سرافراز آن به جهانيان ثابت کردند که جريان مقاومت در برابر اشغالگران صهيونيستي زنده و پا برجا است. محمدباقر قاليباف رئيس مجلس نيز در حاشيه راهپيمايي روز قدس بيان کرد: از همينجا به تمام دولتمردان خيانتکار کشورهاي اسلامي که به دنبال عادي سازي روابط و حيات سياسي رژيم صهيونيستي هستند مي‌گويم که بدانند امت اسلامي به باورهاي خود نسبت به فلسطين ايستاده و اين راهپيمايي با شکوه نشانگر استحکام اين باورهاست. از ديگر مقامات لشکري و کشوري مي‌توان به حجت‌الاسلام والمسلمين «سيدمجتبي خامنه‌اي» فرزند مقام معظم رهبري و حجت‌الاسلام والمسلمين «سيد علي‌ اصغر حجــازي» از اعضاي دفتر رهبر معظم انقلاب، «علي نيکزاد» نايب‌رئيس مجلس و جمعي از نمايندگان ملت، «محمد مخبر» معاون اول رئيس‌جمهور، سيد صولت مرتضوي معاون اجرايي رئيس‌جمهور آيت‌ا... «صادق آملي لاريجاني؛ رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي، غلامعلي حداد عادل و علي لاريجاني رؤساي پيشين مجلس و اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام، محمود احمدي‌نژاد؛ رئيس‌جمهور پيشين و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري دادستان کل کشور، ذبيح‌ا... خداييان سخنگوي قوه قضائيه، ناصر سراج، رئيس سازمان بازرسي کل کشور، ؛ هادي طحان‌نظيف؛ سخنگوي شوراي نگهبان، پيمان جبلي، رئيس سازمان صدا و سيما، محمد اسلامي، رئيس سازمان انرژي اتمي، سيد اميرحسين قاضي زاده هاشمي رئيس بنياد شهيد و چهره‌‌ها و مسئولان سابق و فعلي اشاره کرد.
قطعنامه پاياني
پس از پايان مراسم راهپيمايي روز قدس راهپيمايان قطعنامه‌اي را تصويب کردند. در بخشي از اين قطعنامه آمده است: ما شرکت‌کنندگان در راهپيمايي سراسري و دشمن شکن روز جهاني قدس اعلام مي‌داريم: آزادي قدس شريف و رهايي ملت مظلوم و بي‌دفاع فلسطين از سلطه رژيم اشغالگر صهيونيستي و تلاش براي محو غده سرطاني اسرائيل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته و با محکوم کردن هرگونه سازش و همچنين عادي سازي روابط با اسرائيل غاصب که با بي‌توجهي به تجارب و خطا‌هاي بزرگ تاريخي گذشته صورت پذيرفته است، را خيانتي‌غيرقابل بخشش و توطئه‌اي پليد براي تضعيف جبهه مقاومت اسلامي و نابودي آرمان فلسطين مظلوم قلمداد و هر تلاشي را که بخواهد اذهان امت اسلامي از اين نقشه شوم را منحرف سازد، تقبيح مي‌نماييم. روز قدس و حمايت از ملت فلسطين را پشتوانه امنيت ملي ايران اسلامي و رمز وحدت و اتحاد امت اسلامي برابر توطئه‌هاي نظام سلطه و استکبار دانسته و ضمن تاکيد بر ضرورت تعميق مقاومت ضد صهيونيستي، و از سازمان‌ها و نهاد‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي مي‌خواهيم با اتخاذ مواضع قاطعانه و عملي، تنها راه حل مسئله فلسطين که بازگشت آوارگان فلسطيني از اقصي نقاط دنيا و برگزاري همه پرسي فراگير و آزاد براي تضمين آينده اين کشور و تحقق راهبرد فلسطين في البحر الي النهر است را مورد حمايت قرارداده و با هرگونه راه‌حل نمايشي جايگزين و ظالمانه مخالفت نمايند. در قسمتي از اين قطعنامه آمده است: وحدت و وفاق ملي رمز پيروزي و سربلندي ملت ايران براي عبور از بحران‌ها، فتنه‌ها و چالش‌هاي توليد شده توسط دشمنان خارجي و بدخواهان داخلي بوده است؛ با تاکيد بر شرايط خطير و حساس تاريخي امروز کشور و لزوم تعميق همدلي و هم‌افزايي ظرفيت‌ها و فرصت‌ها براي پيشبرد اهداف و برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در حل مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم و فائق آمدن بر جنگ اقتصادي و تحريمي دشمنان و مبارزه قاطع با فساد و گراني، هرگونه غفلت و کوتاهي در اين عرصه را در زمره بازي در زمين دشمن تلقي و با محکوميت قاطع آن، محاکمه و مجازات عوامل و مسببان را خواستاريم.