هرگونه شائبه امنیتی از سوی پلیس رد شد تیراندازی در خیابان طالقانی

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت از دستگیری فردی که اقدام به تیراندازی به سوی ماموران و شهروندان در مقابل بنیاد شهید کرده بود، خبر داد.
به گزارش ایسنا، درپی اعلام خبری مبنی بر تیراندازی ظهر امروز به سمت ماموران پلیس در مقابل کلانتری فلسطین در خیابان طالقانی تهران، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد: در پی تجمع تعدادی از افراد مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خیابان طالقانی، فردی با سلاح کمری اقدام به تیراندازی به سمت ماموران و شهروندان کرد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: در این حادثه دو نفر از مامورین پلیس پایتخت بر اثر اصابت گلوله از ناحیه پا و صورت مجروح و برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شدند. متهم نیز دستگیر و بازجویی از او در حال انجام است.
بنابراعلام پلیس پایتخت در حال حاضر امنیت در خیابان طالقانی و مناطق اطراف برقرار است و مورد خاصی وجود ندارد.


جزئیات بیشتر از حادثه تیراندازی در خیابان طالقانی
فرمانده انتظامی تهران بزرگ جزئیات تیراندازی رخ داده در خیابان طالقانی تهران را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در تشریح جزئیات تیراندازی رخ داده در خیابان طالقانی تهران گفت: روز گذشته در پی حادثه تیراندازی در یکی از روستاهای شهرستان شهریار، چهار نفر کشته و دو نفر زخمی شده بودند که رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار داشت. تحقیقات اولیه نیز حاکی از آن بود که ضارب درپی اختلافات ملکی که از سال‌ها پیش وجود داشت، دست به این کار زده و متواری شده بود.
وی با بیان اینکه دستگیری این فرد در دستور کار ماموران قرار داشت، گفت: این فرد صبح امروز در حوالی خیابان طالقانی و فلسطین مشاهده و توسط ماموران حاضر در صحنه مورد ‌‌شناسایی قرار گرفت. این فرد به محض مشاهده ماموران با سلاح کمری به سمت ماموران و شهروندان شلیک کرد که در این حادثه دو نفر از ماموران مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.
رییس پلیس پایتخت گفت: این فرد نیز در همان محل دستگیر و خلع سلاح شد. در حال حاضر بازجویی اولیه از متهم در پلیس آگاهی در حال انجام است و در اظهارات اولیه خود اعلام کرده که باغدار است و هدفش از این اقدام اختلافات ملکی بوده است.
جزئیات بیشتر از حادثه و اعلام مصدومیت ۴ مامور
همچنین سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در نشستی که در محل پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، جزئیاتی بیشتر از این حادثه را شرح داد، رحیمی ضارب را فردی ۲۴ ساله اعلام کرد و گفت که او از اقدامش ابراز ندامت و پشیمانی نکرده است.
رئیس پلیس تهران با بیان اینکه در این حادثه چهار مامور پلیس مجروح شدند، گفت: مجروحیت دو نفر از ماموران سطحی گزارش شده است. ماموران ما با رشادت این فرد مسلح را بازداشت کردند. متهم دستگیر شده در اعترافات خود گفته که قصد داشت در نقاط دیگری دست به جنایت بزند که از سوی ماموران بازداشت شد.
رحیمی هرگونه شائبه امنیتی در این حادثه را رد کرد و گفت: این موضوع به هیچ عنوان شائبه امنیتی ندارد. بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که تیرهای شلیک شده در جنایت شهریار و حادثه از یک سلاح بوده است.
وی البته درباره اینکه گفته می‌شود امروز تجمعی در مقابل بنیاد شهید برگزار شده بود، گفت: هیچ گونه تجمعی امروز در مقابل بنیاد شهید صورت نگرفته بود.
قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی در این نشست از معاینه متهم از سوی کارشناسان پزشکی قانونی خبر داد و گفت: در بررسی‌های اولیه و طبق اظهارات متهم، سلامت روانی وی تایید شده است.
توضیحات دادستان تهران درباره تیراندازی در خیابان طالقانی
دادستان تهران گفت: ضارب حادثه تیراندازی در خیابان طالقانی دستگیر شد و تحقیقات درخصوص این حادثه در حال انجام است.
به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، علی صالحی در خصوص جزئیات حادثه تیراندازی در خیابان طالقانی، عنوان کرد: صبح امروز پس از اطلاع از حادثه تیراندازی در خیابان طالقانی تهران بلافاصله به همراه معاون و بازپرس ویژه قتل در صحنه حاضر شدیم.
وی افزود: در این حادثه فردی با سلاح گرم به ماموران انتظامی مستقر در مقابل ساختمان بنیاد شهید اقدام به تیراندازی کرده بود که بر اثر این حادثه ۴ نفر از ماموران نیروی انتظامی مجروح شدند.
دادستان تهران با بیان اینکه در حال حاضر ضارب دستگیر شده است، عنوان کرد: این فرد مجرم روز گذشته نیز ۴ تن از شهروندان شهرستان شهریار را با سلاح گرم به قتل رسانده و متواری بود.
صالحی افزود: دستورات لازم برای بررسی این پرونده صادر شده است و تحقیقات درخصوص این حادثه ادامه دارد.
عامل حادثه خیابان طالقانی به قتل ۴ نفر اعتراف کرد
ضارب دستگیر شده حادثه خیابان طالقانی به قتل چهار نفر در شهریار و مجروح کردن چهار مامور پلیس تهران اعتراف کرد و گفت: به دلیل شناسایی از سوی پلیس تیراندازی کردم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این فرد پس از دستگیری گفت: از ۱۸ سالگی از قربانیان جنایت کینه به دل داشتم و با آنها اختلاف ملکی داشتم تا اینکه از دو یا سه سال قبل بود که تصمیم به قتل آنها گرفتم.
وی افزود: از اینکه دو نگهبان بی‌گناه را کشتم پشیمانم اما از اینکه دو مرد دیگر را که با آنها در کار خرید و فروش زمین و باغ کار می کردم پشیمان نیستم و خود آنها باعث شدند تا من به خاطر اختلاف ملکی که با آنها داشتم دست به این کار بزنم.
این فرد درباره تیراندازی به سمت پلیس گفت: احساس کردم که از سوی پلیس شناسایی شدم و در یک لحظه تصمیم گرفتم تیراندازی کنم.
به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت گفت: روز گذشته جنایتی در روستای بالابان در شهریار اتفاق افتاد و فردی اقدام به شلیک به ۶ نفر از نگهبانان کرد که در نتیجه چهار نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.
وی ادامه داد: با اقدامات ویژه برای شناسایی قاتل از روز گذشته اقدامات لازم انجام و قاتل متواری و در جای دیگری مخفی شده بود و امروز در یک درگیری با ماموران پلیس در خیابان طالقانی شلیک کرد.
وی با اشاره به اینکه در این حادثه چهار نفر مجروح شده‌اند افزود: با رشادت و پایمردی ۲ نفر از همکاران ما، فرد مسلح دستگیر شد و با بررسی‌ها مشخص شده که این فرد آن قاتل روز گذشته است و امروز هم قصد داشته به افراد دیگری صدمه بزند.
به گفته رحیمی، متهم ۲۴ ساله است و تیرهایی که در این حادثه شلیک شده با تیرهایی که روز گذشته در شهریار شلیک شده مطابقت دارد همچنین باید توجه ویژه‌ای برای برخورد با استفاده کنندگان سلاح صورت گیرد.