مردم مطمئن باشند در پرداخت یارانه به عدالت عمل می‌شود


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه دیروز چهارشنبه هیئت دولت با اشاره به برخی اعتراضات نسبت به دهک‌بندی‌ها در اجرای طرح مردمی‌‌سازی و عادلانه‌‌سازی یارانه‌ها، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموریت داد با تعیین یک تیم کاری به سرعت دهک‌بندی‌ها بررسی شوند و تاکید کرد مردم مطمئن باشند در پرداخت یارانه‌ها عدالت به دقت اجرا می‌شود.
رئیسی در ادامه «پیگیری مجدانه» را رمز موفقیت در انجام کارها دانست و تأکید کرد: اگر یک تصمیم یا مصوبه به طور جدی پیگیری نشود هر قدر نیروی انسانی و بودجه به کار گرفته شود باز هم کار پیش نمی‌رود و در حد یک صورتجلسه بر روی کاغذ می‌ماند.
رئیس‌جمهور همچنین با اظهار تاسف از رخداد خارج شدن قطار از ریل در مسیر مشهد به یزد، درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان را در این حادثه تسلیت گفت و دستوراتی برای تسریع در رسیدگی به علل این واقعه و رسیدگی به مجروحان و بازماندگان درگذشتگان آن صادر کرد.


رئیسی در آغاز سخنان خود با تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) و تبیین مفهوم حدیث مشهور سلسلهًْ‌الذهب آن حضرت، تصریح کرد: ولایت مهم‌ترین موضوع در جامعه اسلامی است و تمام پیشوایان دینی بر مسئله ولایت حقه تأکید کرده‌اند. رئیس‌جمهور مهم‌ترین عنصر در ولایت حقه را عدالت عنوان کرد اما در عین حال اظهار داشت: حکومت و جامعه عادل تنها با وجود امام عادل در رأس جامعه شکل نمی‌گیرد و همه ارکان حاکمیت و کارگزاران نظام باید از عدالت برخوردار باشند تا مردم طعم شیرین عدالت را بچشند.
رئیسی بر همین اساس خاطرنشان کرد: همه کسانی که در هر بخشی از دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی خدمت می‌کنند، باید با تأسی از امام عادل خودشان عدالت‌خواه بوده و به عدالت رفتار کنند.
تغییر ساعات کار اداری از ۲۱ خرداد تا ۳ شهریور
در جلسه چهارشنبه هیئت دولت به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، هیئت وزیران به منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم سال جاری، با پیشنهاد اصلاح ساعات کار اداری موافقت کرد. براساس مصوبه هیئت وزیران، ساعات شروع و خاتمه کار کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی از تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ تا تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ تعیین شد و استانداران موظفند ساعات کار کاهش یافته در این مدت تا میزان مقرر در ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری را در ماه‌های باقیمانده سال جاری جبران نمایند.
همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی فوق‌الذکر مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با خاتمه کار، دستگاه‌های سرمایشی را خاموش نمایند.
گفت‌و‌گوی رئیسی و پوتین
درخصوص روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای
عصر چهارشنبه همچنین سران جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در گفت‌و‌گوی تلفنی درخصوص همکاری‌های دو جانبه و مهم‌ترین موضوعات منطقه‌ای، درخصوص مسائل مرتبط با توافق هسته‌ای و مذاکرات وین نیز تبادل نظر کردند.
در این تماس تلفنی، بر ضرورت تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به توافق نهایی در روند مذاکرات هسته‌ای در وین به گونه‌ای که نسبت به اجرای کامل آن و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل اطمینان ایجاد شود، تاکید شد.
ولادیمیر پوتین در این تماس تلفنی، مراتب تسلیت و همدردی خود را در ارتباط با سانحه قطار مسافربری طبس-یزد که بامداد دیروز(چهارشنبه) رخ داد و منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از مسافران شد، ابراز کرد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین ضمن
گفت وگو درباره همکاری‌های دوجانبه، بر ضرورت تقویت روابط از جمله اجرای طرح‌های مشترک در حوزه‌های تجاری و اقتصادی تاکید کردند.
رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه همچنین علاوه‌بر پرداختن به موضوع‌های مرتبط با ثبات و امنیت منطقه، بر ضرورت فعالیت بیشتر در چارچوب روند آستانه برای کمک به حل مسائل سوریه تاکید کردند.