انفجار و آتش‌سوزی مهیب در فلسطین اشغالی

  سرویس خارجی-

سریال حوادث و ناامنی‌ها در مناطق اشغالی فلسطین این بار از مناطق شمالی رژیم صهیونیستی سردرآورده و رسانه‌های صهیونیستی روز شنبه گزارش دادند که 18 دستگاه اتوبوس در شمال فلسطین اشغالی آتش گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، این اتوبوس‌ها به‌دلایل نامعلومی در شهر «صَفَد» واقع در شمال فلسطین اشغالی طعمه حریق شده‌اند.
آتش‌سوزی گسترده اتوبوس‌های شهری تنها حادثه روز شنبه صهیونیست‌ها نبود، بلکه شب یکشنبه هم رسانه‌های فلسطینی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن سه تن از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در شهر یافا خبر دادند. گفته شده این نظامیان صهیونیستی با خودرو زیر گرفته شده‌اند.


همزمان با این حوادث، محله «وادی صقیع» در شهر قدس اشغالی نیز شاهد یک انفجار قوی بوده است. فلسطین الیوم به نقل از منابع محلی گزارش داد که صدا مربوط به انفجار بمب بوده است، با این حال، درباره جزئیاتی از این انفجار و دلایل وقوع آن، در رسانه‌های صهیونیستی گزارشی منتشر نشده است.
طی یک هفته گذشته این چهارمین حادثه «آتش‌سوزی» در اراضی اشغالی فلسطین است. جمعه گذشته هم یک فقره آتش‌سوزی در شهر رهط گزارش شد که به‌رغم سانسور این حادثه مشکوک، ویدیوهایی از این آتش‌سوزی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. همچنین وقوع دو آتش سوزی در مجاورت منطقه امنیتی و حساس دیمونا در چند روز گذشته که تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی در آنجا مستقر است، شدت آسیب پذیری امنیتی این رژیم را نشان می‌دهد.
مجموع حوادث امنیتی در مناطق اشغالی فلسطین در چند ماه گذشته از یک خلأ امنیتی در این رژیم حکایت دارد و به نظر می‌رسد همین خلأ امنیتی بلای جان تل‌آویو شده، به گونه‌ای که بسیاری نسبت به آینده این رژیم هشدار داده‌اند. از جمله روز شنبه «تامیر پاردو» رئیس‌سابق موساد (سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی) در گفت‌وگو با روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» گفت که بزرگ‌ترین تهدید اسرائیل خود اسرائیلی‌ها هستند. پاردو توضیح داد: « سیستم خودتخریبی که طی سال‌های گذشته در اسرائیل در حال اجرا و افزایش است، بزرگ‌ترین تهدید برای آن است و این وضعیت، شبیه دوره تخریب معبد دوم که در سال ۵۱۶ قبل از میلاد رخ داد، است. اسرائیل در حال از هم پاشیده شدن است و دوره‌ای حساس و تاریخی را تجربه می‌کند که مربوط به وجود اختلافات داخلی است. اختلافاتی که‌گریبان هر دولت جدید را گرفته است.»
رئیس‌سابق موساد، هفته پیش نیز طی یک سخنرانی در کالج نتانیا، با اشاره به وضعیت کنونی کنست گفت که «اسرائیل تصمیم گرفت سیستم خود تخریبی خود را فعال کند.» پاردو تنها مقام صهیونیست نیست که چنین اظهاراتی را بر زبان می‌آورد. در ماه گذشته نیز، «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی از نزدیک بودن زمان زوال اسرائیل پیش از هشتادمین سالگرد اعلام موجودیتش ابراز نگرانی کرد و گفت: «در طول تاریخ یهود، یهودیان بیش از هشتاد سال حکومت نداشتند.»
سایر اخبار این روزنامه
تجربه موفقیت‌آمیز ایران و ونزوئلا نشان داد تنها راه مقابله با فشارهای آمریکا مقاومت و ایستادگی است بانیان وضع موجود در پوشش اقتصاددان نسخه ناکارآمد دولت قبل را تکرار کردند در باب قدرت و انواع آن(یادداشت روز) اخبار ویژه انفجار و آتش‌سوزی مهیب در فلسطین اشغالی سیاست‌ واشنگتن در قبال ایران با تمام فراز و فرودهایش به شکست انجامیده ‌است امضای سند همکاری 20 ساله بین ایران و ونزوئلا عزم دولت سیزدهم بر تعامل ویژه با کشورهای آفریقایی است قطعنامه آژانس علیه ایران، تندتر از این بوده اما با وساطت آمریکا ملایم شده است! کهنه‌سردار جوان همه تویی رضاجان و ما هیچ دیوان محاسبات با نظارت‌های برخط باعث کاهش تخلفات شده است افزایش بی‌وقفه تورم در غرب انگلیس وزارت فقر غذایی تشکیل می‌دهد کشف ۴۳۸ تن کالای معیشتی احتکاری و پلمب ۳۳ مرکز متخلف طی ۴۸ ساعت بانیان وضع موجود در پوشش اقتصاددان نسخه ناکارآمد دولت قبل را تکرار کردند بانیان وضع موجود در پوشش اقتصاددان نسخه ناکارآمد دولت قبل را تکرار کردند