دولت تکذیب کرد؛ وزیر دفاع دستور داد!

همزمان با سفر سیدابراهیم رئیسی به استان اصفهان در روز پنجشنبه گذشته، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه رئیس جمهوری، دستورِ ساختِ ۸ فروند هواپیمای مسافربری را صادر کرد، خبر داد: رئیس جمهوری در بازدید از هسا دستور داد که تا سفر بعدی رئیس جمهوری به اصفهان، ۸ هواپیمای مسافربری در این سازمان تولید شود.
او به نقل از رئیس جمهوری گفت: به برکت نام امام رضا علیه السلام، این تصمیم در دولت هم مصوب می‌شود.
با این حال روز گذشته مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس جمهوری دستور رئیس جمهوری برای ساخت۸ هواپیما را تکذیب کرد.
در متن توییت محمدمهدی رحیمی آمده است: دکتر رئیسی با اشراف بر توان متخصصان«هسا»ساخت هواپیمای مسافربری را طلب کرد و قول حمایت داد.


نماینده محترم که با فاصله ایستاده بود احتمالا آرزویش برای«ساخت ۸هواپیما تا سفربعدی» را از قول رئیس جمهوری مطرح کرده! خودتحقیرها هم فرصت را برای تخریب رئیس جمهوری و تحقیر توان ملت مغتنم شمردند.
با این حال علیرغم تکذیب دولت، روز گذشته امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع در پیامی خطاب به امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، پیگیر مطالبه ی جدی رئیس جمهوری مبنی بر ساخت هواپیمای مسافربری شد.
در این پیام آمده است: ضمن ابراز مسرت و قدردانی آحاد کارکنان خدوم وزارت دفاع از تشریف فرمایی و حضور پر برکت رئیس جمهوری محترم حضرت آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی در مجموعه شرکت هواپیماسازی ایران(هِسا) از شرکت های تابعه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و صدور اوامر ایشان مبنی بر ساخت و تولید هواپیمای مسافربری و تاکید مجدد این مطالبه توسط ایشان در حسینیه جماران، بی درنگ در یک حرکت جهادی و پرشتاب طرح ها و برنامه های اجرایی جهت تحقق عوامل راهبردی را تدوین نمایید.
 انتظار می‌رود با توکل بر خداوند متعال و استعانت از ساحت مقدس و نورانی قطب عالم امکان حضرت ولی عصر (عج) و با همکاری نزدیک و هم افزایی کلیه ظرفیت‌های ملی و فرا دستگاهی، شرکت های دانش بنیان، ارکان ستادی و صنعتی وزارت دفاع و همچنین توسعه همکاری های کشوری و لشکری و به ویژه اجرایی نمودن توافق نامه هایی که اخیراً نهایی شده است،  در اسرع وقت و با در نظر داشتن همه الزامات و استانداردهای فنی و ایمنیِ مبادی مربوطه،  اقدام بایسته معمول و گزارش پیشرفت آن جهت استحضار رئیس محترم جمهوری و ملت شریف ایران ارائه گردد.
همچنین علاوه بر وزیر دفاع، محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر نیز دیروز در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا، گفت: رئیسجمهوری در سفر به استان اصفهان از ظرفیت‌های فناورانه این استان به خصوص ظرفیت هواپیماسازی و توانمندی‌های هسا (شرکت هواپیماسازی ایران) بازدید کردند.: کمتر از یک ماه پیش، شرکت هسا از هواپیمای ۹ نفره ساخت متخصصان داخلی کشور رونمایی کرد و آیت‌الله رئیسی هم با توجه به تمرکزی که بر استفاده از ظرفیت داخلی کشور دارد، در جلسه شورای اداری اصفهان تاکید کرد که شرکت هسا توانایی ساخت هواپیما را دارد.
نماینده مردم خمینی شهر با بیان اینکه به رغم داشتن ظرفیت بالا و توان بالقوه شرکت هسا، این ظرفیت در دولت گذشته برای ساخت هواپیما متوقف شده بود، اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم این است که توزیع بودجه برای سازندگی در کل کشور بر اساس اولویت‌ها انجام شود.
وی افزود: این درحالی است که متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم، نمایندگان مجلس از میزان اختصاص بودجه به استان‌ها بی اطلاع بودند و پروژه ها عمرانی، سازندگی و علمی کشور هم متوقف شده بود؛ حتی در مواردی ولی الله سیف (رئیس وقت بانک مرکزی) از اختصاص بودجه به بخش‌های مختلف اظهار بی اطلاعی کرده تا اعتبارات در محل لازم به ثبت نرسد.
نقدعلی با بیان اینکه دولت قبل در بسیار از موارد اعتقادی به توسعه کشور نداشت، گفت: از جمله عدم اهتمام دولت قبل در توسعه نیروگاه‌های برق سبب ایجاد مشکلات در تامین برق کشور شد و چنین رویکردی در دولت قبل در صنعت فضایی و هواپیماسازی کشور هم وجود داشت؛ اما رویکرد دولت سیزدهم اعتماد به جوانان و نخبگان کشور است که موجب رشد و توسعه کشور خواهد شد.